Ga naar inhoud


Freezes Op CanalDigitaal HD


Gast Ultraviole

Aanbevolen berichten

Ik denk dat er niet alleen een maximum van 4 sids op zit,maar dat er nu daarnaast ook een maximaal aantal ecm's per tijdseenheid verwerkt kan worden.Dus teveel ecm's per uur is freezes op de kaart.4 sids met 2000 ecm's of 2 sids met 6000 ecm's,dan zal de kaart bij wijze van voorbeeld bij 2 sids en 6000 ecm's gaan freezen.Dit is natuurlijk speculatie van mijn kant,maar het zou wel een logische zet zijn van CDS.

Neem aan dat je met een gewone lansharing die hoeveelheden ook bij lange na niet zal halen .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is zeer vervelend.  Ik spreek uit ervaring.

Wel met een TVV kaart.

 

Ik had ook veel problemen zoals beschreven.

 

Het eerste dat je moet proberen is de box op één kanaal zetten (een kanaal dat door de kaart gedecodeerd word) die er enkele uren onafgebroken op laten staan.  Er voor zorgen dat er geen enkele andere code opgevraagd wordt van de kaart, als je begrijpt wat ik bedoel.  Dit zal de tellers opnieuw op nul plaatsen.

 

Normaal zou je kaart nu goed moeten zijn, en zouden de hikken en haperingen gedaan moeten zijn.

 

Nochtans dit hielp niet bij mij. En heb ik hier maanden mee gesukkeld.  Toen had ik het geluk dat de kaart helemaal de tijdige met het eeuwige verwisselde (de kaart decodeerde niets meer) en kon ik de kaart omwisselen voor een nieuwe.

 

Wat schetst mijn verbazing sinds ik de nieuwe kaart heb, zijn er geen problemen meer geweest.  En dit nu al vanaf februari van dit jaar.

 

Ik kan alleen meer concluderen, dat sommige kaarten niet meer te resetten zijn en om de haverklap in strafmode gaan, ook al is daar geen reden voor.  Ik noem dat een defecte kaart.  Al gaan hier onmiddelijk een aantal stemmen opgaan dat dat niet mogelijk is.  Ik vertel enkel wat ik gezien heb.

 

Ik zou dus zeggen, probeer Uw kaart om te ruilen voor een nieuwe.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er niet alleen een maximum van 4 sids op zit,

maar dat er nu daarnaast ook een maximaal aantal ecm's per tijdseenheid verwerkt kan worden.

Dus teveel ecm's per uur is freezes op de kaart.

 

4 sids met 2000 ecm's of 2 sids met 6000 ecm's,

dan zal de kaart bij wijze van voorbeeld bij 2 sids en 6000 ecm's gaan freezen.

 

Dit is natuurlijk speculatie van mijn kant,maar het zou wel een logische zet zijn van CDS.

 

Het is vanaf het begin af aan al een ecm limiet geweest,  de meeste van ons noemen het een sidlimiet maar in feite is dat niet correct. Aan de andere kant  de ecmratelimiter functie in oscam is in ook een sidlimiter, die benaming klopt aan geen kant.

 

max 2 of 4 ecm's per ecm-cycle...  of anders gezegd   1 ecm per ecm-cycle keer 2 of keer 4 afhankelijk van of het een caid 0100 of caid 1817 is, en ook NOk's (zenders die niet op de kaart zitten) veroorzaken strafpunten

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gemerkt dat het de laatste 2 weken steeds erger wordt, ik share intern met 3 boxen maar als ik crime investigation in combinatie met een andere zender (vooral history hd) kijk gaat het na een half uur al fout. Zelfde verhaal met film 1. andere zenders kunnen weer 3 tot 4 aan, dit was voor die tijd niet dus er is volgens mij wel wat veranderd. Kaart gaat wel uit strafmodus als ik maar 1 zender decodeer voor een uur/nacht.

  • Like 1

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb gemerkt dat het de laatste 2 weken steeds erger wordt, ik share intern met 3 boxen maar als ik crime investigation in combinatie met een andere zender (vooral history hd) kijk gaat het na een half uur al fout. Zelfde verhaal met film 1. andere zenders kunnen weer 3 tot 4 aan, dit was voor die tijd niet dus er is volgens mij wel wat veranderd. Kaart gaat wel uit strafmodus als ik maar 1 zender decodeer voor een uur/nacht.

 

het is al langer bezig dan 2 weken en cd is de oorzaak

kijk ik heb er alle begrip voor en geen enkele moeite mee dat ze iets tegen

cs doen maar al jaren nemen ze maatregelen waar de nette betalende abbonee

niks anders dan last van ondervindt en als een abbo zo goedkoop was zou je nog zeggen vooruit.

als ze maatregelen nemen tegen cs oke prima maar dan wel zonder dat een eerlijke abbonee er last van heeft

en als ze dat NIET kunnen moeten ze gewoon niet van die domme stomme dingen met kaarten doen waar ieder last van heeft.

in ieder geval niet de goede betalende abbonee weg jagen zeer dom !

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat de update "EMM" ook een rol speeld. Mijn kaart gaat nooit in de lock modus. Maar na de kaart 3 weken niet gebruikt te hebben na mijn vakantie, gaf deze het eerste half uur ook steeds een freeze om de 20 seconden. Na dat half uur heb ik nooit meer een freeze gehad. 

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@deeejeee, nee de emm's hebben er absoluut niks mee te maken. Waarom jou kaart korte freezes gaf dat kan allerlei redenen hebben van een config fout of misschien werd je kaart wel bestookt met afwijkende ecm aanvragen op dat moment. Is achteraf geen zinnig woord over te zeggen. Overigens een freeze om de 20 sec een half uur lang lijkt mij iets anders dan lock mode.

 

Verder mensen, stop met het openen van allerlei nieuwe topics dat er weer een zender freezed en of dat bij anderen ook zo is, het antwoord is simpel, nee dat ligt bij jullie ZELF.  Als je problemen hebt (uitgezonderd een grote storing bij CDS) kun je er vanuit gaan dat je het niet goed hebt ingesteld en/of niet begrijpt hoe de anti-cs werkt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb hier ook veel last van freezing met name op Eurosport Dutch HD en History HD.

Heb hier in huis 1x 7020HD Dreambox als server en 2x 500HD Dreambox als client.

CCcam 2.30.

Heb vanmiddag geexperimenteerd d.m.v. in de client CCcamc.fg de DISABLE EMM : yes  in te stellen.

Dacht eerst ff dat 't werkte en constateerde ook dat dat de kaart in serverbox geen EMM van de clients meer binnenkreeg.

Maar na 'n uur ging t weer fout nml. freeze op Eurosport HD.

Kaart volgens mij in de lock want ook rtl zenders en andere continue freezes.

 

Wat zou er nog meer in te stellen zijn om uit te testen ?

 

En oh ja.....'t is al eens gvraagd door iemand:

Wat betekenen,

configure what EMM blocker you want. Add as many as readers you have attached
# default is blocking nothing
#
# B: /dev/sci0 01
#       00 - nothing
#       01 - sa blocked
#       02 - ua blocked
#       04 - ga blocked
#       and sum of for combinations ???

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...