Ga naar inhoud

schotel wil alleen maar na 23.5 draaien

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb sinds een paar dagen een heel vreemd probleem, ik krijg de schotel niet meer naar de andere satteliets dan 23.5 , ik heb hier een dreambox 800 hd pvr . met roterende schotel. ik heb hem met de knop die aan de rotor zelf zit helemaal naar het oosten gedraaid .dat deed hij wel, toen terug naar de  dreambox gegaan, en toen kon ik hem wel handmatig naar oost en west brengen, deed hij ook niet eerst. toen heb ik geprobeerd hem 19.2 te laten draaien maar dat deed hij dus niet, krijg dan op de dreambox te zien dat hij failed, na 23.5 draait hij wel en heb dan ook beeld op de dreambox, ook kan ik hem naar het 0 punt laten draaien. maar dat is alles, als hij op de 23.5 staat kan ik ook de de schotel in het menu niet meer handmatig bedienen , ik begin er hopeloos van te worden. ik had trouwens de laatste open pli draaien waar hij problemen gaf, toen naar de orginele flash van dream er in gezet maar ook daar blijft het probleem , ik weet het niet meer jullie?

Geplaatst:

Gebruik je usals of diseqc 1.2 ? Zo te lezen gebruik je een moteck 2100 dan zou ik gauw usals gebruiken hoef je niets in te stellen nadat je de eigen locatie ingegeven hebt.

heb ik gedaan werkt niet

Geplaatst:

@Harry45, je moet in Pli natuurlijk wel bij instelllingen de sats activeren die je wilt hebben.

Om te beginnen die van bv. Turksat en Hispasat activeren en er naartoe draaien.

Naar alle posities die je daarna binnen dit bereik activeert, zou je dan moeten kunnen draaien.

Daarbij is het wel belangrijk om Diseqc 1.2 te activeren bij alle sat-posities waar je naartoe wil. 

Verder moet je ook je juiste geografische positie van waar je woont, correct invoeren.

Misschien zijn deze gegevens op de een of andere manier gewist, dus wel  eerst checken of bovenstaande correct is ingevoerd.

Zijn je coax-verbindingen naar de rotor en de lnb oké?

Is de voeding van je Dreambox nog helemaal oké?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Maar waarom geen usals gebruiken hoef je niets te activeren, het kan zo eenvoudig. ;)

Sjaak, ik denk dat dat in dit geval niet de manier is om die rotor weer aan de praat te krijgen. Dat zegt Harry45 ook al.

Daarom zou ik eerst handmatig m.b.v. Diseqc 1.2, geduldig stuk-voor-stuk inprogrammeren om te proberen die rotor daarmee pulsen te geven om weer van A naar B te gaan.

Als dat lukt, kun je wel weer naar Astra 4 of naar 7E gaan om vanuit dit nulpunt in te stellen op USALS. Maar dan moet die rotor eerst maar eens gehoorzamen.

(Tenzij het probleem bij de coax-verbinding ligt.)

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

... Met USALS heb je die ellende niet.

Maar zijn USALS-functie werkt dus niet, weten we inmiddels, dus moet je naar andere routes zoeken.

Natuurlijk wel met de zekerheid dat de coax-verbinding oké is, anders houdt alles op. De rotor werkt immers wel als hij hem ter plekke handmatig laat draaien.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

heb ik gedaan werkt niet

Eduard ik lees nergens dat hij Usals gebruikt

Ik wel. ;)

Geplaatst:

helaas heb ik nu nergens beel meer, door al dat gedoe ben ik nu alles kwijt geraakt, ligt niet aan de coaxkabel want als ik hem in de rotor helemaal naar het oosten draai ,en ik wil hem in de dreabox laten draaien ,dan doet hij het wel geen idee waar hij dan naar toe draait , het lijkt dat hij telkens naar het 0 piunt draait,daarna kan ik er niks meer mee, maar goed denk dat ik professionele hulp moet gaan halen.

want er  bestaat volgens mij niet zoiets dat je de dreambox op afstand kan bedienen op afstand net zoals teamvieuwer  , anders hadden jullie eens kunnen kijken, kan nog 1 ding proberen.want daar kom ik niet aan uit, wat moet ik nou allemaal invullen in de geadvanceerde modus.heb staan

satteliet

lnb

pioriteit

lof

spanningsmodus

tone modus

verhoogde voltage

disesq modus

toneburst

vastgelegd disesq modus

snelle disesq

herhaal sequence

commando volgorde

uncommited disesq commando

disec herhaling

lengtegraad

breedte graad

pff wat een lijst iemand die het allemaal weet ?

helaas heb ik nu nergens beel meer, door al dat gedoe ben ik nu alles kwijt geraakt, ligt niet aan de coaxkabel want als ik hem in de rotor helemaal naar het oosten draai ,en ik wil hem in de dreabox laten draaien ,dan doet hij het wel geen idee waar hij dan naar toe draait , het lijkt dat hij telkens naar het 0 piunt draait,daarna kan ik er niks meer mee, maar goed denk dat ik professionele hulp moet gaan halen.

want er  bestaat volgens mij niet zoiets dat je de dreambox op afstand kan bedienen op afstand net zoals teamvieuwer  , anders hadden jullie eens kunnen kijken, kan nog 1 ding proberen.want daar kom ik niet aan uit, wat moet ik nou allemaal invullen in de geadvanceerde modus.heb staan

satteliet

lnb

pioriteit

lof

spanningsmodus

tone modus

verhoogde voltage

disesq modus

toneburst

vastgelegd disesq modus

snelle disesq

herhaal sequence

commando volgorde

disec herhaling

lengtegraad

breedte graad

pff wat een lijst iemand die het allemaal weet ?

satelliet   -->Astra 1 --> 19.2 E

lnb --> 1

pioriteit

lof

spanningsmodus

tone modus

verhoogde voltage

disesq modus

toneburst

vastgelegd disesq modus

snelle disesq

herhaal sequence

commando volgorde --> committed/uncommitted

disec herhaling

lengtegraad --> tussen 1West en 7 Oost (kijk op Google waar je woont) 

breedte graad --> 52-53 Noord (kijk op Google waar je woont)

Op de volgende pagina in het menu verder gaan om de gekozen satelliet een nummer te geven, bv 01, ipv USALS

Hij draait inderdaad naar het nulpunt. Dat kan het gevolg zijn van het feit, dat je oost en west geen eindpunten hebt aangegeven

(dmv satellieten, bv Turksat 42 Oost en Hispasat 30 West + nummers) en daarbinnen het nulpunt op bovenstaande wijze invoert en ook mechanisch instelt.

Let wel: alle sats die jij open stelt, moeten in dit geval niet op USALS staan maar een nummer hebben om ze handmatig in te kunnen programmeren.

Ik zou eerst bovenstaande lijst maar eens checken en dan beeld proberen te krijgen op 1 West of 7 Oost.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

nou het lukt niet, ik heb wel wat meer beweging in de schotel, maar dat is ook alles, zit nu weer te denken dat de lnb kapot is. ik weet het niet meer . nog 1 vraag heb de volgende coordinaten latiuade 51.6710 longiuade 4.7852

maar wat moet ik er nou precies invullen? want al die cijfers passen  niet in de lengte en breedte graden .

Harry45, gewoon afronden tot op 1 of 2 decimalen. Dat gaat echt niet meer uitmaken. 

Een kapotte lnb belemmert natuurlijk de rotor in het zich oriënteren waar die zit. Dan kan hij inderdaad standaard naar nul draaien. Heb ik een jaartje geleden ook gehad. Vandaar mijn vraag hierboven (#6) of je coax-verbinding oké was. Maar in het verlengde van die vraag ligt natuurlijk de lnb. Want als de rotor "blind" is, kan hij de commando's van de ontvanger niet verwerken. 

aangepast door Eduard07

Mmm sorry hoor nu wordt er toch een beetje onzin vertelt zonder coördinaten ingeven draait ie ook prima, alleen als je de posities wilt kalibreren dan heb je de coördinaten pas nodig. Hij kan ook zonder lnb werken iig om hem te laten draaien daar is de lnb echt niet voor nodig. Stel al zou de lnb stuk zijn dan nog moet ie draaien want je lnb zit als laatste in de keten achter de rotor, of er moet een vette sluiting inzitten maar dan gaat je ontvanger vast protesteren.

Natuurlijk draait ie, maar daar heb je niks aan als je geen beeld hebt. 

Als het resultaat geen beeld geeft, schiet het niet op. En krijg je op je scherm ook steeds de frustrerende mededeling dat er niks is.

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

Mmm sorry hoor nu wordt er toch een beetje onzin vertelt zonder coördinaten ingeven draait ie ook prima,

Eduard dat maak ik anders niet op uit deze opmerking:''nou het lukt niet, ik heb wel wat meer beweging in de schotel, maar dat is ook alles''

Je laat nu je eigen woorden en die van Harry door elkaar heen lopen. Ik reageerde op jouw woorden, nu haal je die van Harry er weer bij. Zo wordt het wel een beetje een rommeltje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen