Ga naar inhoud


Kathrein 940, welk CI module voor Canaldigitaal?


OldJohn

Aanbevolen berichten

Ben nieuw op dit forum van Sat4all. Hierbij een vraag (in de hoop een antwoord te vinden). Welke IC module is het beste geschikt voor een Kathrein 940 sw receiver/decoder (gebruik in caravan) ? Ben inmiddels in bezit van een canal digitaal kaartje. Ik begrijp dat er 'snelle' en 'langzame' modules bestaan. Zoals je merkt ben ik nog niet echt ingewijd. Wie helpt? Misschien heeft iemand op dit forum nog een gebruikte (die niet meer in gebruik is..) op een plank liggen?

aangepast door OldJohn
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

of een ci-cam werkt in een bepaalde ontvanger is vooraf moeilijk te zeggen.

De aston crypt met software versie 226 werkt in veel ontvangers goed. Voor HD kanalen is versie 226 vereist.

De humax icord werkt beter met een powercam of met diablo met ipnosys 037

Gewoon uitproberen er zijn veel cammen en soms kan het gebeuren dat een bepaalde cam niet overweg kan met een type ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Old John.

 

Als je een module overneemt regel dan wel van tevoren dat je hem wilt proberen

want niet elke module werkt goed in elke decoder.

De module van bobronald werkt over 't algemeen uitstekend met de oranje kaart

maar hij moet ook goed in uw decoder werken.

 

ik hoop dat de verkopende partij hier begrip voor heeft en u de kans geeft het uit te proberen.

Dit is iets wat u zelf moet regelen via hem,en dat kan prima middels een PM

en hoeft niet openlijk via het board hier.

 

Via een duitse site kan idd ook maar hoe werkt het als ie onverhoopt niet goed lijkt te werken?

 

Iig veel succes ermee ;)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij duitse sites heb je recht om iets terug te sturen als je niet tevreden bent...  veel mensen denken dat alleen in hun eigen land iets uitstekend werkt... maar dat is niet zo... en omdat iedere land dat van zichzelf denkt, kan je net zo goed in het buitenland kopen... beter vaak, omdat dingen daar nu vaak voordeliger zijn.... Je moet wel altijd prijzen incl verzendkosten berekenen en vergelijken... ook als je iets bij de sat-agrarier een dorp verderop gaan kopen!bedenk dat 50 km rijden ook al gauw 5 euro kost!

Zo reken ik altijd... en dan is bestellen in D of UK in 90 % van de gevallen de beste keuze.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Gerard 76 (en anderen),

Heb de gok genomen en een CI-module in Duitsland besteld. (Mascom CAM Modul AlphaCrypt Light S/N 11311001463294). Module met canaldigitaal card er in gestoken (op de juiste manier) in Kathrein geschoven. Nu melding: 'kaart wordt niet ondersteund'. Wat zou er aan de hand kunnen zijn:

1. toch verkeerde CI-module i.c.m. smartcard?

2. canaldigitaal card (nogmaals) activeren; bedoeling is dat ik alleen ned.1-2-3 bekijk als vrije zender

3. programmalijst opnieuw inladen?

Heb op het forum ook al meer problemen gelezen met het vrij bekijken van ned. 1-2-3. Wie heeft de oplossing voor? In de handleiding van receiver wordt weinig beschreven over dit probleem

 

mvg

OldJohn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt op een CI module voor de duitse paytv.

 

Ik gebruik een

Astoncrypt Mediaguard 1.07 module, DVB 2557 voor SECA 3 codering. Software versie 2.26

http://www.aston-france.com/modules/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

John,

kun je eens een foto van die module plaatsten hier?

 

Ik ben bang dat je module niet bestemd is voor de nederlandse zenders.

Maar dat ie speciaal bedoeld is voor Sky Germany.

 

Ik heb hem even opgezocht via google en kwam dit tegen:

 

 

 

AlphaCrypt Light CI Modul

Geeignet für Sky Deutschland

 

Is dit hem?

Deze is volgens mij ongeschikt voor CanalDigitaal.

 

Probeer hem in te ruilen voor een Aston Seca Dual

post-38897-0-20113500-1377546841_thumb.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...