lujo Geplaatst: 16 augustus 2013 Geplaatst: 16 augustus 2013 (aangepast) Het gaat dus nog om een oude 500+ Enigma 1 ontvanger die op Gemini draait. Kan iemand mij helpen om hierop handmatig oscam te installeren? in het verleden maakte ik voor Pli gebruik van de volgende informatie: In de map /var/tuxbox/config/oscam/ plaats je de config filesIn de map /var/etc/plimgr/scripts/ plaats je het volgende scripje: #!/bin/sh CAMNAME2="oscam" case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: Starting $CAMNAME2" cd /tmp /var/etc/plimgr/cardservers/oscam -b -r 2 -c /var/tuxbox/config/oscam -t /tmp & ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: Stopping $CAMNAME2" killall -9 oscam 2>/dev/null ;; *) $0 stop exit 1 ;; esac exit 0 En noem de file oscamPlaats in de map /var/etc/plimgr/cardservers/ de enigma 1 oscam Uiteraard werkt dit niet op een Gemini image aangezien die bijvoorbeeld geen "plimgr" mapje heeft. Wie weet in welke mappen ik oscam en config files moet plaatsen en hoe ik script kan aanpassen? 16 augustus 2013 aangepast door lujo
Loui (K) Geplaatst: 16 augustus 2013 Geplaatst: 16 augustus 2013 Is er geen plugin voor Gemini Enigma1 waarmee je de softcam kan installeren? Net zoals er een bestaat voor Enigma 2!
lujo Geplaatst: 16 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2013 Ik zou het niet weten en mijn zoektocht eindigt steeds bij plugin voor Enigma 2. Als iemand het weet dan hoor ik dat graag. Daarnaast vind ik het ook handig om te weten hoe je zoiets handmatig installeert.
satje4U Geplaatst: 16 augustus 2013 Geplaatst: 16 augustus 2013 Meteen onder de rubriek Dreambox staat "dreambox database Eerste onderwerp: Oscam voor Enigma 1 tool....is dat het? satje4u Gigablue Quad HD Plus
Loui (K) Geplaatst: 16 augustus 2013 Geplaatst: 16 augustus 2013 Meteen onder de rubriek Dreambox staat "dreambox database Eerste onderwerp: Oscam voor Enigma 1 tool....is dat het? satje4u Satje4u Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat, ik moet eerlijk zijn ik had het over het hoofd gezien.
lujo Geplaatst: 16 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2013 (aangepast) Die is bedoeld voor Pli images. Ik had het al geprobeerd en met Gemini heb ik niet kunnen zien dat oscam opstart. Tenminste in het menu kon ik het niet instellen en webinterface was niet bereikbaar. 16 augustus 2013 aangepast door lujo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen