Yvon Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 De titel zegt het al, ik heb al 2 weken geen ontvangst meer op deze zenders, en Comedy Central is erg blokkerig. Astra 23 heeft een goed ontvangst, wel 6 groene blokjes, heb zenderlijst opnieuw ingeladen, maar niks schijnt te helpen. Ik snap er niks van, heeft iemand een idee!
Eduard07 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 (aangepast) Goedemorgen Yvon, welkom op dit forum. TLC en MTV zijn een tijdje geleden verhuisd naar Astra 3. allebei naar 12129 / Verticaal / 27500 / 3/4 /DVB-S2/8PSK TLC zit nog wel met een banner op Astra 1, dus die zou je nog wel moeten ontvangen. NCG zit op 12722/H/22000/ 3/4/DVB-S2/8PSK op Astra 1, dezelfde frequentie als Een/Canvas. Comedy Central zit ook op Astra 3, namelijk op 11.914/H/27500/3/4, de frequentie waar ook de regionale zenders op zitten. Je moet voor TLC/MTV/Comedy Central dus frequentie zoeken in de MPEG4-stand (DVB-S2/8PSK) De schotel moet daarvoor wel extra goed afgesteld staan. Aangezien je melding maakt van groene blokjes, denk ik in eerste instantie dat je schotel niet (meer) goed is afgesteld. In ieder geval niet op Astra 3. Ik heb de indruk dat je een duo-lnb van Canal Digitaal hebt. Misschien met een 60cm schotel? Of 80? Als dat zo is, staat Astra 1 ook niet meer goed afgesteld. Het is dan nodig de schotel opnieuw te laten afstellen met de kop van Astra 3 in de houder van de schotelarm. De andere kop (aan de oostkant) hangt dan los, en moet schuin naar beneden wijzen tot je het beste beeld hebt op Astra 1. Wat betreft NCG: Ik denk dat je frequentie 12722/H (van de Belgische zenders) die ik hierboven genoemd heb, gewoon even opnieuw moet inscannen. Dan moet hij erbij zitten. Ik ben benieuwd naar je reactie. 17 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Henk1 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 (aangepast) @Eduard: Groene blokjes als ontvangststerkte indicatie. @Yvon: Geef alsjeblieft informatie over je installatie: type ontvanger, schotel, LNB's. Des te meer informatie des te beter kan je geadviseerd worden. Waarom beginnen met aan de schotel te draaien ? 17 augustus 2013 aangepast door Henk1 Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | -> -> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin) Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz
Eduard07 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 @Eduard: Groene blokjes als ontvangststerkte indicatie. Excuus, "6" was weggevallen, zie ik nu --> "melding maakt van 6 groene blokjes". 60% signaal (van de 10) lijkt me voor DVB-S2/8PSK twijfelachtig. Ik denk nog steeds dat de schotel/duo lnb niet goed staat afgesteld. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Yvon Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 Ik heb een Philips DSR7141. Dit is een HD ontvanger, maar heb gewoon het basis pakket, dus SD. Als ik hem op HD zet, heb ik geen ontvangst. Vind het ook raar dat, als ik de disq instellingen wijzig, dus Astra3 op A zet en Astra1 op B, dat hij dan helemaal niet werkt! Toch maar weer het dak op.. We wonen in Frankrijk, en kan ook moeilijk nagaan wat de beste stand is, het is een Triax van 80cm.
Eduard07 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Ik heb een Philips DSR7141. Dit is een HD ontvanger, maar heb gewoon het basis pakket, dus SD. Als ik hem op HD zet, heb ik geen ontvangst. Vind het ook raar dat, als ik de disq instellingen wijzig, dus Astra3 op A zet en Astra1 op B, dat hij dan helemaal niet werkt! Toch maar weer het dak op.. We wonen in Frankrijk, en kan ook moeilijk nagaan wat de beste stand is, het is een Triax van 80cm. Yvon,met een duo lnb van CanalDigitaal erop? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Yvon Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 En de duo lnb zou ik niet weten, volgens mij van Canal Digitaal zelf. Ik weet ook niet hoe je zenders speciaal kan opzoeken en inscannen, er is enkel een optie om zenders te zoeken
Eduard07 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 En de duo lnb zou ik niet weten, volgens mij van Canal Digitaal zelf. Ik weet ook niet hoe je zenders speciaal kan opzoeken en inscannen, er is enkel een optie om zenders te zoeken Een duo lnb heeft 2 koppen naast elkaar en aan elkaar vast. Zo kun je met 1 lnb 2 satellieten ontvangen, in dit geval Astra 1 en 3. Die van CanalDigitaal ziet er zo uit: http://apps.canaldigitaal.nl/digitale-tv-en-radio/duo-lnb.aspx Heb je die? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 17 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 17 augustus 2013 In welke streek in Frankrijk woon je? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Yvon Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 Een duo lnb heeft 2 koppen naast elkaar en aan elkaar vast. Zo kun je met 1 lnb 2 satellieten ontvangen, in dit geval Astra 1 en 3. Die van CanalDigitaal ziet er zo uit: http://apps.canaldigitaal.nl/digitale-tv-en-radio/duo-lnb.aspx Heb je die? Ja, dat is m!
Yvon Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 In welke streek in Frankrijk woon je? Ik woon in zuid frankrijk
Moderator ceesv Geplaatst: 17 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 17 augustus 2013 Dat is een beetje ruim, ik zit in 24. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 (aangepast) ...Toch maar weer het dak op.. We wonen in Frankrijk, en kan ook moeilijk nagaan wat de beste stand is, het is een Triax van 80cm. Als je (voorzichtig!) weer het dak op gaat, moet je - als je de schotel in kijkt - de linker hals in de houder op de schotelarm monteren terwijl je de ontvanger hebt staan op bv Nederland 1 HD op Astra 3. Vervolgens instellen op maximaal signaal en schotel vastzetten. Daarna de tv zetten op een vrij te ontvangen zender op Astra 1 (BVN, een Duitse FTA-zender) en de lnb aan de vrije kant naar beneden kantelen tot maximaal signaal. Daarna in de lnb-houder de lnb vastzetten. Nu zou je op beide satellieten alle zenders moeten vinden die je nu kwijt bent. De frequenties heb ik hierboven al gegeven. Het is belangrijk dat de Astra 3 (dus linkerkop als je de schotel in kijkt) op de schotel monteert, omdat die satelliet zwakker is dan Astra 1. Dat is duidelijk merkbaar in zuid Frankrijk. 17 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
heinb Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Yvonne, volgens de instructie van CD moet de duo lnb zo geplaatst worden dat de houder vastgezet wordt op de kop voor astra 19.2. dat is de rechter kop als je achter de lnb staat en naar de parabool kijkt. Dit in tegenstelling tot boven genoemde. Vervolgens moet je de schotel uitrichten op astra 19.2. Dat is makkelijk zoek een FTA zender bijv BVN en kijk of je signaal hebt. Vervolgens de kop iets verdraaien naar links omhoog, de lnb komt dus een beetje scheef te hangen. Nu moet je ontvangst hebben op astra 23=astra3. Het uitrichten voor HD let precies 60% ontvangst is mager normaal is 80%. Als je er niet uitkomt zou ik een installateur vragen die hebben richt apparatuur en daar gaat het uitstekend mee. De philips ontvanger regelt normaal de astra1 op disecq 1 en astra3 op disecq 2 automatisch maar soms moet je helpen. Voor andere ontvangers moet je dit vaak inregelen en ook de lnb instellingen op 8psk instellen. Bij topfield staan ze niet vast erin en moet je dit handmatoig inregelen. Niet moeilijk maar je moet het maar weten. succes Hein
Eduard07 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 (aangepast) Yvonne, volgens de instructie van CD moet de duo lnb zo geplaatst worden dat de houder vastgezet wordt op de kop voor astra 19.2. succes Hein Hein, schop de boel nou niet in de war. Inmiddels zitten alle belangrijke CD-zenders op Astra 3, en Yvon woont in Zuid-Frankrijk. Alle ervaringsdeskundigen op dit forum zullen het er over eens zijn dat de de linker kop -zeker in dit geval, maar ook in Nederland, gezien de MPEG4-transponders op Astra 3- in de houder van de schotelarm moet, absoluut niet de rechter! Astra 3 is duidelijk zwakker dan Astra 1. En die instructie is verouderd en achterhaald.. 17 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen