Ga naar inhoud


FOXlife verdwijnt uit het zenderaanbod van Tv Vlaanderen en Canal Digitaal


edbe

Aanbevolen berichten

Per saldo hebben zowel NL als BE ingeleverd.

Of de aanbieder er nu wel of niet debet aan is kan de klant toch niet boeien?

 

Feit is dat er mooie , deels op NL en/of BE kanalen zijn verdwenen.

Zoals

Discovery science,

13th street

MGM

SyFy

en nu Foxlife

en ik vergeet er vast nog wel een.

 

OK,er komt wel wat bij,CI is de enige op NL of BE gerichte zender.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

espn america is er ook 1 om te vermelden in het lijstje van verdwenen zenders

en ook Eurosport 2 en KidsCo

 

 

2013:

Foxlife

History Channel

Eurosport 2

ESPN America

KidsCo

 

2012:

SyFy

13th Street

Vitaliteit

 

2011:

Discovery Travel & Living

Hallmark

E! Entertainment

France 3,4,5

 

2010:

MGM

Zone Reality

 

....

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

ESPN America

Vitaliteit

Hallmark

 

zijn zenders die zelf gestopt zijn en waar Tv Vlaanderen niks aan kan doen,

wat ik wel niet vind kunnen is dat we er geen deftige zenders voor hebben teruggekregen.

niet iedereen houd van het genre van bv CI of de MTV Music zender.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn er zenders die gestopt zijn en zelf verdwenen zijn.  Andere zijn gestopt door TVV/CDS.

Maar een groot gedeelte van de zenders die verdwenen zijn, zijn algemene interesse kanalen of film zenders (akkoord oude films).

Wat is er voor in de plaats gekomen:  Kinderzenders en muziekzenders, en een kanaal voor auto en motorsport liefhebbers.   Dit is geen kwalitatieve vervanging.

 

 

Waar blijven:  VierHD, VijfHD en 2beHD en Lacht en LibelleTV.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

en FR2/FR3?

Ook onderweg ergens verloren gegaan vorig jaar...  (niet dat ik er elke dag naar keek, maar toch wekelijks even een half uurtje)

 

En moesten ze nog enig fatsoen hebben, zouden ze wel een newsletter uitsturen enige weken voor het verdwijnen. Maar ook hier falen ze, en kunnen ze in theorie wel eens in de problemen komen. Telenet heeft immers ook enkele keren bepaalde wijzigingen niet correct gecommuniceerd en daar is toen behoorlijk wat rel rond geweest.

Maar ja, sat in Vlaanderen is een te klein fenomeen, dus die enkele duizenden die een abo hebben bij TVV/Canalsat zullen het maar moeten uitzweten. En al die ex klanten van Mobistar tv zijn er ineens ook aan voor de moeite.

 

Niemand hier lid van TA om dit even aan te kaarten?

 

edit:

@Willy: Lacht en libelle zijn 'exclusief' bij Telenet... helaas :(

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Willy: Lacht en libelle zijn 'exclusief' bij Telenet... helaas :(

 

Vermoedde dit wel, maar wist het niet echt.  Maar dat is ook een zeer punt al die exclusiviteits contracten.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Communicatie is niet het sterkste punt van TVV (en ook van CanalDigitaal). Verder liegen ze ook fel tegen de klanten! Een jaar geleden bij het verdwijnen van 13th Street en Syfy werd dat door TVV  afgegeven dat de 2 zenders volledig verdwijnen, wat dus niet gebeurd is, sterker nog er zijn zelfs HD versie van die zenders. Maar TVV deed zich wel stoer overkomen dat ze een volwaardige zender hadden aangeboden als vervanger nl. Disney Channel (voor beide verdwenen zenders), zelf gekozen door de klanten in hun onlinepoll.  Ik vroeg hen of er geen betere zenders kon gegeven worden in de plaats van 13th Street en Syfy, toen zeiden ze me nog dat er nog heel veel zenders gaat bijkomen, op die jaar nu is er veel verdwenen maar niet veel bijgekomen. Toen ik hen vroeg (op hun facebook) of we de volledige uitslag van die poll konden zien kon ik het wel vergeten nog iets te plaatsen op hun facebook, kritiek geven mag dus niet er moet steeds brave tekstjes op hun facebook staan. Ik kan nu dus alleen maar lezen op hun facebook maar niet meer reageren. (Probeer het zelf maar eens een keer, Uw bericht zal er niet lang blijven staan als die teveel kritiek bevat).  Dat CanalDigitaal veel meer aanbiedt dan TVV zal misschien liggen aan het management, bij TVV zal het management zwakjes zijn, bestaand uit jaknikkers maar weinig ondernemend zijn: zo ontbreekt de resterend Vlaamse HD zenders, en waarom niet TNT als de plaatvervangende zender voor 13th Street. En die 'exclusiviteits contracten' kunnen ze dat niet eens aanvechten bij de politiek of in Europa? CanaalDigitaal heeft dit ook al eens gedaan met de filmzenders Film1 (en andere).

Enkele jaren terug maakt ik nogal eens reklame over TVV, die had toen een goed aanbod, helaas moet ik nu toegeven dat je niet veel meer bent met TVV...

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV is ten dode opgeschreven denk ik.

Vanaf er een alternatief komt (hetzij via schotel of via internet of ...) valt de pudding volledig in elkaar.

Het is enkel een kwestie van tijd.

Je kunt niet zeggen dat ze het niet zelf in de hand hebben gehad...

aangepast door illusion1234

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ook Eurosport 2 en KidsCo

 

 

2013:

Foxlife

History Channel

Eurosport 2

ESPN America

KidsCo

 

2012:

SyFy

13th Street

Vitaliteit

 

2011:

Discovery Travel & Living

Hallmark

E! Entertainment

France 3,4,5

 

2010:

MGM

Zone Reality

 

....

KidsCo is zelf verhuisd naar Hotbird, M7 gaat de zender natuurlijk niet zelf doorgeven gezien de waarschijnlijk erg kleine intresse in de zender en tevens biedt de zender geen eens NL of CZ audio of subs.

Vu+ Solo - Openpli

Samsung UE32EH6030

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV is ten dode opgeschreven denk ik.

Vanaf er een alternatief komt (hetzij via schotel of via internet of ...) valt de pudding volledig in elkaar.

Het is enkel een kwestie van tijd.

Je kunt niet zeggen dat ze het niet zelf in de hand hebben gehad...

 

Ik denk dit eigenlijk ook, jammer...

Maar ja, ze zijn kunnen starten mits de gratie van de Nederlanders (CDS),

zijn het kleine broertje gebleven,

er is steeds minder mogelijk,

tot er niets meer zal kunnen?

aangepast door riji
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Vanaf er een alternatief komt (hetzij via schotel of via internet of ...)

 

Voor mij zal het via de schotel moeten zijn.  Heb hier nl geen fatsoenlike internet verbinding die Tv toelaat.  (ja 1 kanaal max).

Terwijl ook de kabel hier in de straat hopeloos is.  (en Telenet komt hier nooit meer binnen).

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zou tenminste de abonnementsprijzen kunnen aanpassen naar de kwaliteit van het aanbod. Naar beneden dus!

 

Bij CDS is er misschien ook één en ander verdwenen maar daar kan je tenminste een abonnement nemen op premium kanalen, zij het dan in licht gecastreerde vorm, zoals HBO en Sport1. In Vlaanderen is dit onmogelijk want alles moet lekker exclusief blijven.

 

Nee, zoals zo vaak blijft de "kleine broer" van TVV achter met een verlies van 2 en half interessante zenders op zeer korte tijd: ESPN America (waar ze zelf weinig aan kunnen doen), Eurosport 2 SD (waar ze wel wat aan zouden kunnen doen want nog steeds uitzending via de kabel/iptv) en FOXLife (da's die halve zender). Men kan dan wel argumenteren over die zenders die er bijgekomen zijn maar ook dat zijn eigenlijk al vervangingen van andere zenders.

 

Daarnaast is er uiteraard nog steeds dat probleem met de 4 SIDs. Nee, zelfs voor de veeleisende Vlaming die graag zelf de touwtjes in handen heeft als het op TV kijken in eigen huis aan komt wordt Telenet of Belgacom uiteindelijk nog de interessantste oplossing.

 

Stop er maar mee TVV, dit lijkt nergens naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...