Ga naar inhoud


Wie heeft ervaring met een 4G filter?


columbo

Aanbevolen berichten

Misschien is de Triax Digi 10 LTE iets voor je.


Een passieve antenne die niet verder gaat dan kanaal 60 met ingebouwd 4G LTE-filter, zie: http://www.triax.com/en/FindProduct/ProductDetails.aspx?product=0fa9c582-bc31-4485-bfee-62f98123e4ec


Niet te groot, vangt dus weinig wind en 13dB versterking. Voor slechts 16 pond te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch fijn dat LTE, eerst kost het DVB-T kanalen en nu geeft het storing...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dergelijke ant.nog liggen,echter zonder filter,was eerst alleen voor horizontale polarisatie geschikt ,ik heb er 2 gaatjes bij geboord ,en een stukje coaxkabel met F-conector er aan gemonteerd,en het doosje met silconen pakking waterdicht gemaakt.

Deze ant. had ik eerst gemonteerd ,toen er nog een oude 60cm schotel ant.bij op zat.

ik zal eerst nog een langere buis monteren,met het oude harkje er op ,hopelijk zijn dan de storingen weg.

moet alleen nog een 850MHZ filter hebben.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ,bedankt ,,ik kon alleen zo snel nog geen handelaar vinden.,maar het heeft geen haast, de antenne buis heb ik ook nog niet,nl hij zit nog aan een voormalige pand van een verpleeghuis wat gesloopt word,hier in de buurt,alleen is er niemand aanwezig op het terein ,al een hele maand niet ,,Asbest gevonden  dan licht alles stil,hoe lang ? dat weet niemand,ik had de firma die aan het slopen is gebeld ,die zij 3 weken,maar ja  als er niemand dat spul op ruimt ,kan dat wel eens lang duren

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het betreft een Silver crest ,een van de eerste receivers van de Lide..,deze heb ik voor jaren terug in duitsland gekocht.bijde parameters zijn gelijk zicht baar.

Echter het probleem doet zich niet altijd voor ,dat is nu het lastigste ,,is dus met de huidige active ant.dus niet opgelost ,de passive ant heb ik ook nog liggen.

Echter als de storing zich niet voor doet ,is het noeilijk meten lijkt mij.

Neem eens een moderne ontvanger van deze tijd. De techniek in ontvangst is de laatste 2-3 jaar echt met sprongen vooruit gegaan.

 

Verder is het netwerk in Nederland uniek in de wereld, nergens vindt je DVB-T zenders zo dicht bij elkaar. Dit komt omdat het in Nederland is opgezet om de concurrentie aan te gaan met de kabel en dus voor binnenontvangst. In het buitenland zijn de netwerken opgezet voor dakontvangst, dan kan je ook met slechtere ontvangers nog wat ontvangen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had al een andere moderene receiver ,Digtalbox Imperial DB 1T Basic geprobeerd ,maar ook deze viel weg volgens mijn vriend,dus wou  hij zijn oude box  weer terug.

ik kan natuurlijk niet de ganze avond gaan kijken of en waneer het signaal uitvalt ,daar er geen vaste tijden zijn ,soms ook wel overdag,maar het schijnd vooral bij slecht weer te zijn ,,uiteraart zijn de aanstuitingen en de coax in allemaal vernieuwd.,en waterdicht.

natuurlijk licht  het  voor de hand dat dit het eerste is waar men met een storing als deze aan denkt,voor al met slecht weer.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het KPN network is gewoon DVB-T net als in de rest van Europa,alleen hier in NL word alles verkloot door eeng edeelte van de UHF band voor allerlij andere doeileinden te gebruiken,

 

Die duitse Receivers vodoen ruimschoots aan de EU norm, daar is niets mis mee ,zelfs op een TV met DVB-T en KPN ant gaf het problemen.de duitse zenders zijn met een KPN binnen ant gegeel niet te ontvangen  al daar,een buiten ant is dus een must op de desbtreffende locatie.,daar de NL zenders met een binnen ant ook weg vallen.

.

Dus niks geen vage antenne gewoon een speciale voor DVB-T met ingebouwe versterker,de sivercrest receiver mag dan wel niet een van de nieuwste zijn ,maar daar licht het dus niet aan

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...