Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb momenteel een DM7025+, indien ik een DM7020HD aanschaf voor ontvangst van HD kanalen, moet ik dan nog andere zaken aanpassen (schotel?)

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Hotbird (13,0E), Astra (19,2E), Astra3A (23,5E), Astra2 (28,2E)

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb momenteel een DM7025+, indien ik een DM7020HD aanschaf voor ontvangst van HD kanalen, moet ik dan nog andere zaken aanpassen (schotel?)

Nee als je normaal astra 19.2 en Astra 23.5 kunt ontvangen dan heb je verder niks nodig uitgezonder natuurlijk een TV liefst met HD ondersteuning maar dat spreekt vanzelf. aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Loui,

Bedankt voor je info.

Ik heb een Offset-schotel 45 cm met vier geïntegreerde LNB's voor de satellietposities

Astra 1 (19,2 graden oost)

Hot Bird (13 graden oost)

Astra 3 (23,5 graden oost )

Astra 2 (28,5 graden oost)

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Geplaatst:

Is het zo dat je met een DM7020HD nog steeds een smartcard moet hebben om Nederlandse kanalen te kunnen bekijken?

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Geplaatst:

@Ronsworld

Dank je voor deze opheldering :)

Ik neem aan dat het hele settingsgebeuren inmiddels via de user interface naar een repository verloopt (geen uploaden van bestanden meer)?

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Geplaatst:

Kan beide.

Je trekt er één uit de onboard FTP lijst (via applicaties, downloaden, settings etc...), of je haalt hier uit de zenderlijst forum deel een lijstje die je upload met bv dreamboxedit.

Of je scant zelf.

Suc6,

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

@Ronsworld

Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik zelf Ubuntu als OS, dus MS Windows gebaseerde applicaties kan ik niet draaien, vandaar mijn vraag of alles inmiddels te regelen valt via de Dreambox user interface.

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk eerder dat je moet letten waar je het koopt neem in ieder geval een goede satellietzaak daar zal je ook goede info krijgen. En ik denk ook wel dat er hier op deze site heren zijn die jou ook van dienst kunnen zijn daarin.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

@Loui

Bedankt, mijn "satellietboer" bestaat niet meer dus ik moet opzoek naar een andere betrouwbare leverancier.

Ik zal het internet eens raadplegen ...

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Geplaatst:

Er zijn vele mogelijkheden, ik denk dat je het beste af kunt gaan naar je wensen. Wil je bvb gewoon tv kijken en verder niks dan zou ik het gewoon standaard laten. maar met Open Pli of Newnigma2 heb je zoveel meer mogelijkheden. Mijn voorkeur ligt bij Open Pli qua eenvoud.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels bevatten aardig wat TV modellen een DVB-S2 tuner. Neemt de meerwaarde van een externe satelliettuner hierdoor niet enorm af?

Vu+ Solo2 VTI 6.0.1

Geplaatst:

Inmiddels bevatten aardig wat TV modellen een DVB-S2 tuner. Neemt de meerwaarde van een externe satelliettuner hierdoor niet enorm af?

Dat is persoonlijk, voor mij niet.

Een externe tuner als DM7020HD geeft meer mogelijkheden dan een tv-tuner.

Althans voor mij.

Maar wat wil jij doen met een DM7020HD?

ET8000

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...