Cescovg Geplaatst: 23 september 2002 Geplaatst: 23 september 2002 Ik overweeg een skyDSL abo (www.cypos.de) aan te schaffen voor 1-weg internet via sat. Maar nu staat er dat je met het basis-abo er maar 1 computer aan kan hangen ... en ik heb er twee... Gaat dit niet gewoon stiekem toch werken met ICS? Heeft iemand hier ervaring mee? Cesco
Cescovg Geplaatst: 24 september 2002 Auteur Geplaatst: 24 september 2002 Populair onderwerp... ik heb nog geen andere Internet via sateliet babbel-site gevonden, zijn die er wel? Ik heb ondertussen antwoord van Strato over skyDSL... alleen de 'office versie' kan een netwerk aan, dus... € 15,90 voor een, en € 299,90 voor twee computers, per maand... Handig. Cesco
Gast Geplaatst: 24 september 2002 Geplaatst: 24 september 2002 Ik vind dit een leuke prijs voor schotel internet. Wat ik alleen niet duidelijk op de site kon vinden is of dit alleen voor surfen is of dat je bij deze aanbieder wel gewoon andere protocollen (mail / news / p2p / ftp) kan gebruiken. En hoe kan het dat men geen datalimiet heeft?
Cescovg Geplaatst: 24 september 2002 Auteur Geplaatst: 24 september 2002 Volgens mij: mail wel, news niet, ftp en p2p weet ik niet. Er is alleen geen datalimiet met snelheid 1 ... en daar gaat het mij ook niet om... ik moet nu gebruik maken van GPRS ... en dat is ERG duur als je gaat browsen of downloaden. Maar... ik lees nu wat hun prioriteiten-systeem is: Die Prioritäten 1 - 6 bieten Ihnen bei den Einzelplatzversionen skyDSL und skyDSL 1000 je eine Bandbreite von bis zu 4000 Kbit/s. Bei skyDSL Office steht Ihnen bei den Prioritäten 1 - 6 eine maximale Bandbreite von 8000 Kbit/s zur Verfügung. Die von Ihnen gewählte Priorität bestimmt die Reihenfolge bei der Datenzuteilung für den Fall, dass es auf dem Satelliten zu mehr gleichzeitigen Anfragen kommt, als auf einmal beantwortet werden können. Mit Ihrer gewählten Priorität steigt auch Ihr Anrecht auf eine Bevorzugung bei der Datenverteilung. Dat wil dus zeggen dat je voor je flatrate fee, prioriteit 1, dus altijd achteraan de rij staat... hmmm... en je kan niet twee computers aan het systeem hangen... hmmm... toch maar verder kijken... Cesco
irciot5400 Geplaatst: 28 september 2002 Geplaatst: 28 september 2002 En een Proxy server op die ene pc plaatsen is dan geen oplossing? Volgens mij kunnen zij niet zien dat jij dan met meerdere pc's aan het surfen bent. Voor die prijs lijkt skyDSL mij een erg goed alternatief. Ben dus eigenlijk alleen benieuwd wat de grote beperkingen zijn want die heeft niemand mij nog kunnen vertellen. Irciot
Cescovg Geplaatst: 28 september 2002 Auteur Geplaatst: 28 september 2002 Ik heb ondertussen wat verder gekeken... de beperking zit in hun 'prioriteits-systeem'. Het basis-abo geeft jouw data requests de laagste prioriteit... Voor hogere prioriteit moet je bijbetalen ... Mijn guess is dat je met de laagste prioriteit altijd zit te wachten ... OK voor downloads, maar niet voor email of surfen lijkt mij... Ben nu naar Netsystem (www.netsystem.com) aan het kijken... ziet er ook aardig uit, heeft geen tijds of datalimieten, geen prioriteits systeem, maar ik neem aan wel lagere snelheden... Cesco
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen