Ga naar inhoud

Dreambox 800HD van vaste schotel naar een draaibare (disecq)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeden morgen,

Heb er al veel over gelezen en naar gezocht,maar wil toch een paar tips van jullie hebben :) want lukt me nog niet.

Gaarne stappenplan om een draaibare aan te sluiten.

Ik heb nu een due LNB erin voor de beide astra's;. Kan die erin blijven of moet ik een singel lnb erin hangen?

Wat moet ik invullen bij de tuner ? staat nu dus op de astra's nu invullen Sirius......?

Dan uitrichten richting de sirius, ik heb een signaal meter ertussen , maar krijg na de astra geen duidelijk signaal door,

begrijp dat ik mijn schotel ook nog omhoog en omlaag kan bijstellen.

Voelt nu als zoeken naar een speld in de hooiberg........

Wat kan mij wat korte tips geven om mij op gang te helpen?

groet

Geplaatst: (aangepast)

Goeden morgen,

1)Ik heb nu een due LNB erin voor de beide astra's;. Kan die erin blijven of moet ik een singel lnb erin hangen?

2)Wat moet ik invullen bij de tuner ? staat nu dus op de astra's nu invullen Sirius......?

3)Dan uitrichten richting de sirius, ik heb een signaal meter ertussen , maar krijg na de astra geen duidelijk signaal door,

begrijp dat ik mijn schotel ook nog omhoog en omlaag kan bijstellen.

groet

1) Single lnb. Je gaat immers draaien.

2) Sirius of Eutelsat 7E ligt in de buurt van je nulpunt, afhankelijk van waar je woont in Nederland.

Maximaal signaal afstellen op 1 van de 2 satellieten met de rotor + schotel in elkaars verlengde afgesteld en dan het totaal naar 1 van deze satellieten draaien en vastzetten als nulpunt.

Vervolgens maximaal afstellen, dus ook omhoog/naar beneden. De gradenboog staat op de buitenkant van je rotor en jouw stand is gelijk aan de breedte-coördinaat waar je woont (52-53 graden) --> zie Google.

Vervolgens  m.b.v. signaalmeter maximaal signaal zoeken. Stel je ontvanger alvast af op een zender op de juiste sat van de 2(Sirius heet nu trouwens Astra 4). 

Zie daarvoor op kingofsat.net

Hoop dat ik je hiermee verder hebt geholpen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen