Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Beetje zonder van de investering. Succes.

Koop je een keer een betere lnb, sluit je die weer aan op een dB-vreter van een diseqc-schakelaar?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Koop je een keer een betere lnb, sluit je die weer aan op een dB-vreter van een diseqc-schakelaar?

Mijn gevoel zegt dat de LNB niks oplost, maar een andere DISEqC switch wel... en een dure heb ik al  :)

Maar dat zelfde gevoel zegt als een LNB het oplost dan is het die van 23,5.

Jammer genoeg heb ik geen spectrum analyzer dus het zal eerst even op gevoel moeten.

Geplaatst:

Eduard07 vraagt: Waarom juist die van 23,5?

De lnb van de Astra 23,5 vervangen door een Inverto Black Ultra omdat dat de satelliet is die met de Samsung-TV niet binnen komt, de rest wel.
Ik vermoed dat het toch met signaalverlies te maken heeft door de coaxlengte en een ongevoelige satelliettuner in de TV.

Bovendien is het voor 10 euro eenvoudig uitgetest en geeft de Inverto Black Ultra ook bij flinke harde regen langer beeld.

Ook denk ik niet dat het aan de Triax diseqc-switch ligt. Dat zou de eerste keer zijn dat ik hoor dat daar problemen mee zijn.

Geplaatst: (aangepast)

Eduard07 vraagt: Waarom juist die van 23,5?

De lnb van de Astra 23,5 vervangen door een Inverto Black Ultra omdat dat de satelliet is die met de Samsung-TV niet binnen komt, de rest wel.

Ik vermoed dat het toch met signaalverlies te maken heeft door de coaxlengte en een ongevoelige satelliettuner in de TV.

Bovendien is het voor 10 euro eenvoudig uitgetest en geeft de Inverto Black Ultra ook bij flinke harde regen langer beeld.

Ook denk ik niet dat het aan de Triax diseqc-switch ligt. Dat zou de eerste keer zijn dat ik hoor dat daar problemen mee zijn.

Dus is de lnb symptoombeschrijding, want de werkelijke oorzaak ligt dan bij de coax-kwaliteit en niet bij de lnb.

Verder begrijp ik, dat ook de Philips 7141 niet alles doorkrijgt. Vandaar mijn vraag: is die ontvanger dan ook zo ongevoelig? Ik heb er een gehad en herken dit niet.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Dus is de lnb symptoombeschrijding, want de werkelijke oorzaak ligt dan bij de coax-kwaliteit en niet bij de lnb.

Verder begrijp ik, dat ook de Philips 7141 niet alles doorkrijgt. Vandaar mijn vraag: is die ontvanger dan ook zo ongevoelig? Ik heb er een gehad en herken dit niet.

Nou Eduard07 je lijkt erg warm te zitten :-)

Vandaag in plaats van de RG6 kabel even een losse RG59 B/U kabel gelegt met een grotere lengte dan de RG6 kabel.

Het resultaat was dat de DSR7141 alle LNB's goed schakelde, en alle satellieten goed doorgaf.

Op de Samsung tv kwam nu Astra 23,5 ook binnen.

Nadeel was natuurlijk dat er nu veel minder signaal binnen kwam, want RG59 is niet geschikt voor die hogere frequenties.

De situatie weer terug gezet naar RG6, en weer gekeken wat er gebeurde.

Bij de DSR7141 ging het schakelen bij aanzetten een paar minuten goed, en vervolgens werd de Triax niet meer geschakeld terwijl Asta 23,5 en 28 wel binnenkwamen.

Bij de Samsung tv schakelde de Triax alle LNB ingangen, maar gaf het signaal van Astra 23,5 weer niet door.

Toen maar een Fluke gepakt en de weerstand van de kabels gaan meten.

De RG6 kabel van een meter of 35 met aan 1 kant de mantel aan de kern verbonden bleek een weerstand van ongeveer 8 ohm te hebben.

De langere RG59 bleek maar iets van 3 ohm weerstand te hebben.

Waarschijnlijk wordt door de Samsung tv wel ingang 2 wel voor het LED-circuit geschakeld, maar door de iets te lage spanning het signaal-circuit net niet, en bij de DSR7141 net andersom(merkwaardig maar ja)

Het lijkt er dus op dat de te hoge gelijkstroomweerstand het probleem veroorzaakt.

Wat ik nog niet begrijp is dat een weerstand van ongeveer 8 ohm bij een volgens de specs van de Triax maximale stroom van 30 mA dat probleem oplevert. Tenzij men een stroombron als schakelspanning gebruikt, maar ja.

Morgen toch nog even wat verder testen.

Geplaatst:

Als je 35meter coaxkabel gebruikt, dat moet je gewoon goede coaxkabel kopen, Hischmann Koka799 of Belden H125 en niks anders.

Maar wat ik je al zei, de Samsung TV heeft gewoon een ongevoelige tuner en dat breekt zich op de zwakkere Astra 23,5 satelliet.

Geplaatst:

Als je 35meter coaxkabel gebruikt, dat moet je gewoon goede coaxkabel kopen, Hischmann Koka799 of Belden H125 en niks anders.

Maar wat ik je al zei, de Samsung TV heeft gewoon een ongevoelige tuner en dat breekt zich op de zwakkere Astra 23,5 satelliet.

Eerlijk gezegd heb ik de kabel met HF in gedachte gekocht en niet op ohmse weerstand, het HF ALS het binnenkomt toont weinig verlies ten opzichte van een 2 meter kabel.

Ik denk dat de gevoeligheid van de Samsung in dit geval geen rol speelt, want eergisteravond, net als vanavond merkte ik dat Astra 23,5 wel binnenkomt, misschien omdat het kouder is en de Triax dan net wel deze satelliet schakelt.

Het signaal is dan van vergelijkbare kwaliteit met de anders satellieten.

Als Astra 23,5 niet binnenkomt, komt er echt helemaal niks binnen, ook niet een klein beetje.

Geplaatst:

En de DSR7141? Heb je die toen ook weer getest?

Geplaatst:

Eerlijk gezegd heb ik de kabel met HF in gedachte gekocht en niet op ohmse weerstand, het HF ALS het binnenkomt toont weinig verlies ten opzichte van een 2 meter kabel.

Ik denk dat de gevoeligheid van de Samsung in dit geval geen rol speelt, want eergisteravond, net als vanavond merkte ik dat Astra 23,5 wel binnenkomt, misschien omdat het kouder is en de Triax dan net wel deze satelliet schakelt.

Het signaal is dan van vergelijkbare kwaliteit met de anders satellieten.

Als Astra 23,5 niet binnenkomt, komt er echt helemaal niks binnen, ook niet een klein beetje.

Is een regelbare versterker a la Hirschmann GHV30E misschien een oplossing?

Geplaatst:

Anders even kontakt chemie freeze 75 op de triax diseqc spuiten en daarna met fohn verwarmen. Of u het probleem kan reproduceren. Dan weet u het zeker of het aan de triax diseqc ligt. Zo niet. Dan zit er niks anders op dan de kabel te vervangen voor een kwalitatief coax kabel zoals hirschmann koka799 of belden H125 met goede f-connectoren.

Geplaatst:

En de DSR7141? Heb je die toen ook weer getest?

Ja functioneerde heel even bij aanzetten, en vervolgens weer de niet werkende situatie.

Geplaatst:

Ja functioneerde heel even bij aanzetten, en vervolgens weer de niet werkende situatie.

Heb je mijn suggestie in post #40 wel gelezen? :confused:

Geplaatst: (aangepast)

Heb je mijn suggestie in post #40 wel gelezen? :confused:

Echt wel, ik vind het alleen een beetje dure oplossing  :D

En ik zie net dat hij niet retour geschikt is.

aangepast door ries
Geplaatst:

Echt wel, ik vind het alleen een beetje dure oplossing  :D

En ik zie net dat hij niet retour geschikt is.

Maar die is er wel. De GHV41 M

Wat is duur als je een probleem als dit wilt oplossen? Het gaat toch om een goede oplossing van de oorzaak?

Goede coax kost ook geen dubbeltje. 

(Bovendien: je kunt toch tweedehands kopen?)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen