Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Waarschijnlijk een gevaarlijke vraag omdat er zoveel mensen zoveel meningen zijn, maar ik kom er niet echt uit.

Momenteel hebben wij de volgende configuratie:

Schotel: Citycom 2000 84cm, enkele LNB en een ingebouwde ontvanger in een Philips LED TV 37pfl8605k.

Daarnaast hebben we een canaldigitaal basis abo en wonen net over de grens in Duitsland.

Nu vallen er steeds meer zenders weg omdat die verhuizen naar andere satellieten. Tijd om daar iets aan te doen dus.

We zijn op zoek naar een nieuwe configuratie die minimaal de 3 astra's kan ontvangen. Nu heb ik gezien dat er zo'n triple LNB is van canaldigitaal. Dat is dus een optie. Maar werkt dat met onze schotel en ontvanger? Of is een configuratie met een motortje beter?

Kan iemand ons een beetje op weg helpen met een leuke configuratie waar we weer een tijdje mee verder kunnen? Het hoeft geen high-end spul te zijn. Beetje gemiddelde prijsklasse. Een opname functie zou wel handig zijn.

Geplaatst:

Niemand??

Toevallig vandaag gebeld door canal digitaal dat ze ons een gratis duo lnb aanbieden i.c.m. een HD abonnement. Is dat een optie?

Geplaatst: (aangepast)

Je schrijft  dat je de 3 astra satellieten wilt ontvangen.  En dan heb je het over een duo (=2) lnb. Dat gaat dus niet lukken.

Je hebt een triple(3) LNB nodig. Laat CD komen met een aanbieding met een triple LNB. Deze is ontworpen voor een triax 64 schotel. Wil je meer regenreserve op de astra3 satelliet neem dan een triax 78 cm.

Een configuratie met een motor zou ik niet aan beginnen. Als je veel zapt tussen de verschillende satellieten ga je je steeds meer ergeren dat het te lang duurt voordat je beeld hebt.

aangepast door dutchandrew
Geplaatst:

wat ik vind is dat citycom een producent van schotelbevestingsmateriaal is http://www.citycom.co.nz/Our+Products/Satellite+Dish+Mounts.html

Als je wat meer info over de schotel hebt, de exacte afmetingen kan sprietje je wel vertellen of de canaldigitaal triple lnb daar op past of dat je met drie losse lnb's ern disecq-switch moet gaan werken.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Hoi,

Wij hebben de schotel een jaar of 7 geleden gekocht in Duitsland. Is dus van citycom. Misschien maken ze inmiddels geen schotels meer???

Ik heb hem opgemeten en kom op 84cm eenvoudig gemeten. Zijn op zoek naar een eenvoudige opstelling. Als het allemaal met zo'n triple LNB zou kunnen dan is het natuurlijk prima. Ik weet alleen niet of ik daar dan een nieuwe schotel en /of ontvanger voor nodig heb.

Ik lees op de website van canal digitaal dat deze alleen voor de Triax 64cm is. Als er een nieuwe schotel en ontvanger moet komen is dat ook prima. Een schotel kost niet zo veel meer tegenwoordig. Bij een ontvanger wel graag 1 met een mogelijkheid tot opnemen en een HD ontvanger. Er is zoveel keus op dat gebiedd dat ik er even niet meer uit kom.

Geplaatst:

Nee, een 84cm-schotel, daar past geen triple-lnb meer op. Het maximale is een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog. Maar een Triax 78 koop je in Nederland al voor €22,50.

Op de CanalDigitaal triple-lnb zitten 4 aansluitingen op. Dus daar kun je voorlopig voldoende satellietontvangers op aansluiten.

post-60869-0-67443000-1377159897_thumb.png

Geplaatst:

Voor opnemen heb je wel een losse ontvanger nodig, kan dacht ik niet met je tv.

Advies daarvoor kan ik je ook niet geven, ik zou geen canaldigitaal ontvanger kopen, wel een die de cd-smartkaart zonder ci-module kan lezen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

Bedankt al zover.

Ok, dan vraag ik wel of ze ons bij canal digitaal een triple LNB "gratis" kunnen geven. Ik heb al even zitten kijken bij een webshop. Ik had al het vermoeden dat ik een nieuwe ontvanger moest hebben. Zeker voor het opnemen. Jammer want we houden niet zo van kastjes.

Ik heb dan voorlopig de volgende onderdelen geslecteerd:

Links naar satshops verwijderd

Of kan ik toch beter een 78cm schotel nemen?

aangepast door ceesv
links verwijderd
Geplaatst:

Beste jee-bee

Met een Triax 78 heb je meer regenreserve op de Astra 23,5 maar het is wel een heel stuk nauwkeuriger afstellen. Het ligt er dus een beetje aan of je dat goed kunt.

Een triple-lnb koop je in Nederland bij een grote satellietshop voor €89,-.

Geplaatst:

Hoi Sprietje,

Bedankt. Ik wacht wel even het telefoontje van CD af of ze ook zo'n triple LNB kunnen "doneren". De duo zou "gratis" zijn dus misschien hoef ik voor de triple maar iets bij te betalen. Ze zouden maandag terug bellen.

Dan ga ik liever voor de 78cm. Een beetje reserve van het 1 of ander kan nooit kwaad :-)

De door mij gekozen ontvanger is wel geschikt?

Geplaatst:

Die ontvanger is wel geschikt maar kent ook zo zijn beperkingen.

Als je wat opneemt, wordt het gecodeerd opgenomen en moet je het binnen een bepaalde tijd afkijken anders gaat het niet meer. Maar laat anderen daar meer over vertellen.

Geplaatst:

Oh? Tja, dat is wel iets minder inderdaad. Geen ramp, maar kan wel eens vervelend zijn als je iets wil bewaren.

Zijn er alternatieven voor deze M7 DSR8141 dan? Die v.w.b. specificaties ongeveer hetzelfde kunnen? Deze prijs vind ik wel netjes.

Geplaatst:

Is de Coolstream Neo 2 een optie? Kan alleen niet zien of deze ook een ingebouwde kaartlezer heeft voor CD kaartjes?

Verder lijkt het mij als leek wel een goed apparaat en ongeveer dezelfde prijs.

Geplaatst:

Citycom zijn erg goede schotels... Ik heb 2 CCA850 schotels... 85 cm hoog en breed...

Ik denk dat dat dezelfde is die jij ook hebt jee-bee.

post-39968-0-36131500-1377241152_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ja en daar kun je dus geen duo-lnb en geen triple-lnb op monteren. Zoals je ziet zitten de klemschroeven van de lnb-houder aan de zijkant precies op het hart en die ruimte is er dus niet tussen de pijpjes van de duo-lnb en de triple-lnb.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen