Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben inderdaad precies dezelfde. Tot nu toe heeft hij zich ook goed gehouden hoor.

Ik ben er al uit dat we dan voor die Triax 78cm gaan. Dan is het in ieder geval in 1 keer goed en zijn we weer voor een tijdje klaar.

Alleen de ontvanger weet ik nog niet. Die coolstream komt wel goed uit de test bij Totaaltv en slikt ook CD kaartjes. Wat dat betreft een geschikte kandidaat.

Hebben jullie ervaring met deze ontvanger?

Geplaatst: (aangepast)

Beeld kwaliteit is inderdaad subliem. De Coolstream Neo2 is een ontvanger waar je leuke dingen mee kan doen. Sommige menu opties (die je weliswaar niet dagelijks gebruikt) zijn wat ver weggestopt in submenu's. Maar ik heb begrepen dat de fabrikant momenteel bezig is met het verbeteren hiervan. In de laatste software update is dit door de verbeterde en juiste vertaling van menu's al veel duidelijker en eenvoudiger geworden. Het is desondanks nog wel even uitzoeken hoe je de ontvanger juist instelt voor de schotel installatie. Ondersteuning van het bedrijf waar ik de ontvanger heb gekocht is echter heel goed. Zij hebben mij destijds alles goed uitgelegd. Als je het eenmaal snapt dan is het eigenlijk vrij eenvoudig. Maarja dat is eigenlijk met alles zo haha. Ik heb de ontvanger nu ongeveer een jaar in gebruik en kan niet anders zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Het maken van opnames gaat bij de Coolstream Neo2 uitstekend. En de fabrikant biedt uitstekende ondersteuning. 

aangepast door Lkhrtsm
Geplaatst:

Ik ben de website van coolstream alvast een beetje aan het bestuderen. Wat mij niet helemaal duidelijk is dit:

DVB-S2 variant

Single: Indien u slechts gebruik wenst te maken van
één van de twee tuners sluit u de signaalkabel aan op LNB IN1. U
gebruikt de ontvanger nu als een single tuner. Het is enkel mogelijk om
het kanaal dat u bekijkt of een kanaal op dezelfde transponder op te
nemen.

Doorlussen: U kunt de ontvanger doorlussen door de
signaalkabel aan te sluiten op LNB IN1 en vervolgens de meegeleverde
doorlus kabel aan te sluiten tussen LOOP OUT (LNB1) en LNB IN2. Het
opnemen van kanalen op verschillende transponders is beperkt.

Twin: Om de mogelijkheden van de CST Neo2 volledig
te benutten is het bevordelijk om twee afzonderlijke signaalkabels aan
te sluiten op LNB IN1 & LNB IN2.

Als je nu een triple LNB hebt? Hoe zit het dan? Dan ook 2 signaalkabels aansluiten? Wat zijn precies de beperkingen van doorlussen?

Geplaatst:

Jee-bee vraagt:

“Wat zijn precies de beperkingen van doorlussen?”

De eerste tuner bepaald welke transponders je op de doorgeluste tuner kunt bekijken. Dat werkt via het quadrant van het gehele ontvangstgebied.

De frequenties die je kunt ontvangen zijn ingedeeld in de lage band en de hoge band, resp. van 10,70 tot 11,70 GHz en 11,70 tot 12,75 GHz. Lage band, hoge band wordt geschakeld met 0 – 22KHz

Bovendien heb je nog te maken met horizontale en verticale polarisatie.
Verticale en horizontale polarisatie wordt geschakeld met 13V – 18Volt.

Ook kun je met de tweede ontvanger alleen maar naar dezelfde satelliet kijken als de eerste want de eerste ontvanger bepaald met het Diseqc-protocol welke lnb ingeschakeld wordt.

Een voorbeeld:

Je hebt eerste tuner op Ned 1-SD staan. Die zit op 12.515 H van de Astra 1. Die zit dus in het 3e kwadrant. Je kunt op je doorgeluste tuner dus ook alleen maar transponders ontvangen die ook in het 3e kwadrant zitten van de Astra 1, dus tussen de 11,70 en 12,75GHz en alleen maar horizontaal gepolariseerd.

De meeste Nederlandse zenders op de Astra 1, de SD-zenders dus, zijn horizontaal gepolariseerd en zitten in de hoge band. Je kunt met je doorgeluste ontvanger dan al heel veel Nederlandse zenders ontvangen die ook allemaal in de hoge band zitten en ook horizontaal gepolariseerd zijn.

Voor de Nederlandse zenders die op de Astra 3 zitten ligt dat heel anders. Deze zitten ook allemaal op de hoge band maar zijn zowel horizontaal als verticaal gepolariseerd. Bijvoorbeeld, Ned 1 en 2 HD zijn verticaal gepolariseerd, Ned 3 HD horizontaal, RTL4 HD verticaal, RTL5 HD horizontaal, SBS6 HD verticaal, RTL7 HD horizontaal enz. De kans dat als de de eerst ontvanger dus op een
Nederlandse HD-zender zet en dat je met je doorgeluste ontvanger beeld hebt op de gewenste zender is veel kleiner.

Wil je weten welke zenders in welk kwadrant zitten, dan kun je bijv. de zenderlijst van CanalDigitaal raadplegen.

Geplaatst:

Jeetje! Dat is erg technisch, maar kan het wel volgen. Dus het is verstandig om zoals coolstream aangeeft om een 2e kabel aan te sluiten. Dan heb je die beperkingen niet?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen