mart4you Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 (aangepast) Vanmiddag kreeg mijn vrouw in een keer het opstart menu van de satalietontvanger tijdens het kijken. Het bleek dat ze nadat ze de TV-guide had opgeroepen er geen reactie was gekomen van de ontvanger. Daarna is ze via exit uit het menu gegaan. En omdat de ontvanger niet goed reageerde heeft ze de ontvanger uitgezet en daarna opnieuw opgestart. Hierna kwam ze in het opstart menu voor Eerste Installatie.....?? Het betreft hier een Philips DRS 7141/22 ontvanger van Canal digital. Na doorstappen in het installatie menu komt je bij de HD zenderlijst en zou je daarna de zenders op gaan halen via de Astra 19. Tot zover oke, maar nu blijkt het signaal van de Astra 19 geheel weg te zijn. Ik heb daarna 2 maal gesproken met de service desk van Canal D en zij zeggen dat het probleem niet bij hun ligt. En een reset uitgeprobeert. De enige oplossing is de ontvanger naar hun sturen voor garantie maar niet met de zekerheid dat dit het probleem is Tevens duurt het een week voordat de ontvanger dan weer terug is van die check .... ?? Wat ik nu zo raar vind is dat ik met 4 Lnb's werk, deze een half jaar geleden nieuw heb gekocht met een nieuwe diseqc switch en kabels. En tot nu toe nog geen enkel probleem ermee heb gehad. Wat me opvalt is dat ik nog steeds signaal heb op de astra 23 en 28, maar het signaal van de hotbird is ook weg. Omdat ik niet zo heel makkelijk bij de Lnb's kan komen ( beetje hoogte vrees ) heb ik ze wel bekeken maar niets aan versteld ( niets bijzonders te zien) ik zou met moeite de kabels om kunnen steken maar dan houd het wel zo'n beetje op. Maar omdat ik er niet van overtuigd ben dat het hieraan ligt wil ik daar eigenlijk niet aan beginnen en zowel welke zou ik dan om moeten gooien en op de diseqc of op de Lnb ?. Zijn er mensen hier op het forum die hier iets zinnig over kunnen zeggen. m.vr.gt. Mart4you. 20 augustus 2013 aangepast door mart4you
Moderator ceesv Geplaatst: 20 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik denk dat de Astra1 positie niet op de eerste aansluiting van de antenne schakelaar zit. Na een reset kijkt de ontvanger standaard naar Astra 1 om de zenderlijst op te halen en verwacht dat de Astra 1 kop op Diseqc positie 1 zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Beste mart4you Welkom op dit forum Heb je tijdens het opstartmenu eerste installatie wel de diseqc-instelling goed gezet? Dus kiezen voor diseqc-1.0, dan Astra 19,2 op 1 of A Astra 23,5 op 2 of B Astra 28,2 op 3 of C Hotbird 13 op 4 of D De laatste twee natuurlijk in deze volgorde als je de lnb’s ook zo in deze volgorde op de diseqc-switch hebt aangesloten, anders je eigen volgorde aanhouden als dat altijd gewerkt heeft.
mart4you Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2013 (aangepast) Ceesv, inderdaad dat was precies het probleem. Doordat ik door een verhaspeling met de leverancier de diseqc anders had aangesloten ( en half jaar geleden ) maar wel daarna de lnb's op de juiste plaats had geconfigureerd, was hij nu na de reset de weg kwijt en kon hij de astra 19 niet vinden. Gelukkig met hulp van de leverancier hier bij mij thuis, geweldig zo snel, hebben we het weer recht kunnen breien en hebben we weer beeld. Dank voor jullie input. 20 augustus 2013 aangepast door mart4you
Moderator ceesv Geplaatst: 20 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 20 augustus 2013 Dat is mooi om te horen! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen