Ga naar inhoud


sterker signaal nodig bij opname ?


SIMBAke

Aanbevolen berichten

Tja, SIMBAke


Daar is nu eenmaal niets aan te doen. De Multytenne is ontworpen voor Duitsland waar je rechter onder de te ontvangen satellieten zit. Hierdoor staan de satellieten iets verder uit elkaar dan dat je flink naast de satellieten zit zoals in het Waasland. Daar is de

ontvangsthoek tussen de twee buitenste satellieten kleiner waardoor de lnb’s die in de kop zitten, eigenlijk iets dichter naar elkaar toe moeten staan. Dat kun je helaas niet veranderen. De schuinte van de gehele schotel is met wat foefjes wel een paar graden scheef te zetten. Ik hoop wel dat je ook de elevatie van de schotel optimaal hebt afgesteld zodat je maximale signaalkwaliteit hebt. Zou die niet helemaal goed staan, dan geeft dat verbetering op alle vier de satellieten.


Dat is ook de reden dat Technisat alleen maar een goede ontvangst in Duitsland garandeerd. Dat was het antwoord wat ik gekregen had toen ik jaren geleden eens met Technisat gebeld had in welke landen je de Multytenne kunt gebruiken.

 

Toch denk ik dat er nog iets meer signaal uit te halen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zou de diseqc schakelaar kunnen vervangen, wanneer je de Multitenne voorzichtig open schroeft is die eenvoudig te vervangen.

Kijk hier voor een foto en aanvullende informatie http://www.sat4all.com/forums/topic/335044-lnb-multytenne-rammelt/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat sprietje ooit heeft gemeld dat je er idd een spaun in kunt zetten, dan schakelt hij ook wat vlotter schijnt, zelf nooit geprobeerd.

 

Ik heb hem wel een keer open moeten maken omdat ie rammelde, en het is goed te doen, maar je moet wel even doorzetten.

Vooral uitkijken met het raampje, dit is het zwakste deel.

Ik had het meeste succes met een heel breed plamuurmes, het is een soort kit waar de delen mee gelijmd zijn.

Veel schrapen en even de tijd nemen, succes

 

ps Met grijze sanitairkit heb ik hem weer waterdicht afgesloten

aangepast door satdr

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog nooit een Spaun defect gehad.

Andere merken daarentegen...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sadr schrijft:


“Ik meen dat sprietje ooit heeft gemeld dat je er idd een spaun in kunt zetten, dan schakelt hij ook wat

vlotter schijnt, zelf nooit geprobeerd.”


Ja, dat was bij de Multytenne single. De kop van de Multytenne Twin is breder en daar zitten ze naast elkaar. Ik weet niet of je ze zonder meer uit kunt wisselen maar ruimte is er in ieder geval genoeg in die kop, zie de twee afbeeldingen.

post-60869-0-18958100-1378705519_thumb.jpg

post-60869-0-01819900-1378705545_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...