rogero Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 Beste satters van sat4all Vooreerst wens ik mee te delen dat ik nieuw ben op dit forum . Ik heb in het verleden wel veel gelezen op dit forum en heb gedurende 5 jaar weinig of geen problemen gekend met mijn DM 800 HD. (geen clown) Sinds het voorjaar heb ik plots problemen vastgesteld met het plaatsen van settings, maar ik dacht wanneer ik een beetje meer tijd heb ga ik toch maar de bootlader en en de nieuwste open pli upgraden. Dit alles is perfect verlopen en de laatste versie van open pli 2.1 met de bijhorende bootlader 84 werd geplaatst. Ik kan helaas nog geen zenderlijst plaatsen met een FTP programma bvb Dreamset 2.39. Ik krijg wel verbinding maar het geeft telkens errors bij lamedb. Ook bij het uitlezen van de files geeft hij errors bij lamedb . Ik heb ook geprobeerd om via total commander de bestanden te benaderen maar helaas ook hier dezelfde fouten. Eveneens van op een andere pc met andere windows dezelfde fouten. Uit hetgeen ik zelf uit de vastgestelde feiten kan concluderen heeft het te maken met een toegangsinstelling op de DM 800 HD of heeft het te maken met drivers maar dan toevallig op de 2 pc-s ??? . Ik ben maar een amateurke op gebied van PC en multimedia en daarom had ik graag een beetje hulp i.v.m. met het gestelde probleem.Ik kan mijn installatie wel gebruiken want kan wel settings downloaden via een plugin van de DM. Kan de box ook benaderen via het IP nummer. Gr en bedankt bij voorbaat voor de hulp
mauspartyhouse Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Ik kan mij de instellingen van dreamedit niet helder voor de geest halen. Maar heeft je probleem niet te maken met een rolmenu waarin je aan kunt geven welk type zenderlijst je wilt? Misschien moet je hier een andere kiezen. ET8000
Loui (K) Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Welke firmware staat erop? Het lijkt erop dat je iets niet goed heb staan in dreamset probeer anders eens Dreamboxedit die werkt ook soepel en overzichtelijk. Even bij optie op Enigma2 instellingen klikken en opslaan. Dan staat alles goed. Wel even je ip adres van je DM800 invoeren.
bofh2 Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 ik gebruik winscp om bestanden op het filesystem van de dm te benaderen (en putty om commando's uit te voeren). beide zijn legale downloads, google op winscp (en putty) en download de correcte versie (32 of 64 bit, afhankelijk van je windows versie) voor winscp moet je wel gebruik maken van het SCP protocol om verbinding te maken, en uiteraard het ip address van je box kennen. success...
rogero Geplaatst: 24 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2013 Bedankt voor de reacties. Het probleem heb ik kunnen oplossen via Dreamset door in de instellingen Passive FTP aan te vinken.Gelijkertijd is het probleem opgelost . Nergens vind ik een handleiding over het gebruik van dreamset terug dat dit moet aangevinkt worden . Ik weet ook niet met zekerheid of het probleem zich heeft gesteld in de DM of in mijn PC. Ik ga dit proberen op te sporen. Groeten aan de reageerders. Ik vind het normaal dat ik ook deze beperkte ervaring meedeel aan de lezers .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen