blakkie Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Hallo allemaal Ik heb een dm8000 met Open pli 3.0 En voor een week geleden zag ik de dm80000 in Win8 en kon ook bestanden overzetten naar een ext hd en nu ineens zie ik hem niet meer, wat ik ook probeer, heb de thuisgroep al verwijderd En de firewall in open pli weet iemand waar ik kan zien of die actief is? Alvast dank Blakkie Groet blakkie DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads
Loui (K) Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 (aangepast) Simpel maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad en vul dit in \\DM8000 geef de snelkoppeling een naam klaar. Ik heb ook Windows 8 en in Netwerk wordt mijn DM8000 ook niet gezien maar deze snelkoppeling werkt bij mij gewoon. 24 augustus 2013 aangepast door Loui (K)
caught Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Hallo allemaal Ik heb een dm8000 met Open pli 3.0 En voor een week geleden zag ik de dm80000 in Win8 en kon ook bestanden overzetten naar een ext hd en nu ineens zie ik hem niet meer, wat ik ook probeer, heb de thuisgroep al verwijderd En de firewall in open pli weet iemand waar ik kan zien of die actief is? Alvast dank Blakkie Pas anders eens deze regels aan in je smb.conf file Staat in etc/samba --> smb.conf server string = Samba server %h network services workgroup = workgroup netbios name = DM8000 Normaal lukt het dan wel dacht ik.
Loui (K) Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Pas anders eens deze regels aan in je smb.conf file Staat in etc/samba --> smb.conf server string = Samba server %h network services workgroup = workgroup netbios name = DM8000 Normaal lukt het dan wel dacht ik. Werkt hier bij mij niet. wel met de snelkoppeling.
caught Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Werkt hier bij mij niet. wel met de snelkoppeling. Vreemd hier wel, herscan gedaan op het netwerk, box reboot?
Loui (K) Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Vreemd hier wel, herscan gedaan op het netwerk, box reboot? Sorry werkt wel, ik had ingevuld Workgroup i.p.v workgroup.
blakkie Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 Hartelijk dank Gelukt met de snelkoppeling De map etc/samba en het file smb.conf kan ik op Win8 niet vinden Verborgen bestanden en mappen staat op weergeven Hoe vind ik dat in Win8 Blakkie Groet blakkie DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads
caught Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 (aangepast) Dit moet je aanpassen op je Dreambox met DCC ofzo. 26 augustus 2013 aangepast door caught
Loui (K) Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Hartelijk dank Gelukt met de snelkoppeling De map etc/samba en het file smb.conf kan ik op Win8 niet vinden Verborgen bestanden en mappen staat op weergeven Hoe vind ik dat in Win8 Blakkie Als jij de snelkoppeling aanklikt dan zie je in de verkenner de map root klik daar op en je ziet alle mappen op je dreambox. Daar staat etc ook tussen open die en je ziet samba ook staan.
blakkie Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 Helemaal duidelijk Dank jullie allen Blakkie Groet blakkie DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen