Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een week geleden heb ik een Sundtek DVBC tuner aan mijn Xtrend gekoppeld om ook kabel te kunnen kijken. Ik heb Oscam ingesteld zoals zou moeten en het heeft een week goed gewerkt. In die week kwamen ook netjes de EMMs binnen om de entitlement-data vooruit te schuiven.

Gisteren had ik ineens geen beeld mee, en toen ik in de Oscam-console ging kijken zag ik dat alle entitlements (zowel basis als extra pakket) verdwenen zijn en weer op de originele begindatum staan:

chid 0604 06C472 0000000000000001 00000000 2011-09-06 2011-10-06 0604:06C472 unknown

En dit dus voor alle ID's. Na een heractivatie via Mijn Ziggo zag ik de unique ECMs netjes binnenkomen, maar de datum blijft hetzelfde en dus geen beeld.

Moet ik nog een keer activeren, maar dan met de kaart in de CI+ module in de TV, en hoe ga ik voorkomen dat dit in de toekomst nog eens gebeurt?

Tnx

Geplaatst:

Hetzelfde heb ik ook gehad. Het leek alsof alle entitements weg waren, echter na een entitlement refresh, kwam alles weer keurig tevoorschijn! Probeer je kaartje er even uit te halen en terug te stoppen! :)

Hulp nodig met Oscam? Stuur me gerust een PM!

Specs: 2x DM800se DVB-C / UPC / Ziggo

Geplaatst: (aangepast)

Hetzelfde heb ik ook gehad. Het leek alsof alle entitements weg waren, echter na een entitlement refresh, kwam alles weer keurig tevoorschijn! Probeer je kaartje er even uit te halen en terug te stoppen! :)

Dat heb ik al geprobeerd, maar dat hielp niets. In de TV met CI+ module ook geen beeld meer, met mijn andere kaart wel. Ook een herstart van oscam, en daarna van de hele Xtrend hielp niets.

Ik ga nog een keer proberen te heractiveren met de kaart in de CI+ module in te TV, en anders vrees ik dat de kaart kapot is.

Ik kan natuurlijk Ziggo wel bellen, maar een satellietontvanger met oscam staat waarschijnlijk niet op de lijst met ondersteunde devices ;-)

aangepast door robkds
Geplaatst:

Klinkt als kaart kapot.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Geplaatst:

Je kan op mijn ziggo inloggen en daar volgens mij activatie signaal aanvragen. Staat volgens mij ergens bij de je smartcards. Daarna kaart in ci+ doen en tv zender zetten, Veronica hd ofzo.

Dat heb ik gedaan, maar het hielp niets (dus via de TV). Ik ga nog wel even bellen met Ziggo, kijken of zij er nog iets mee kunnen. Gelukkig heb ik meer abbo-kaarten.

Zou Oscam de kaart overclocked hebben en dat hij daardoor kapot is gegaan misschien? Ik heb de MHz waarden beide op 600 staan in mijn Xtrend 9200. De kaart reageert wel overal op, status is uitleesbaar en dergelijke. Het is alleen dat de entitlements allemaal op 2011 staan...

Geplaatst:

Dat heb ik gedaan, maar het hielp niets (dus via de TV). Ik ga nog wel even bellen met Ziggo, kijken of zij er nog iets mee kunnen. Gelukkig heb ik meer abbo-kaarten.

Zou Oscam de kaart overclocked hebben en dat hij daardoor kapot is gegaan misschien? Ik heb de MHz waarden beide op 600 staan in mijn Xtrend 9200. De kaart reageert wel overal op, status is uitleesbaar en dergelijke. Het is alleen dat de entitlements allemaal op 2011 staan...

Nee dan zijn er geen emm's, of anders gezegd de juiste emm is niet langsgekomen. Je gebruikt wel de nieuwste oscam? En zowel cccam als de kaart in ci+ module geprobeert?

Geplaatst: (aangepast)

Nee dan zijn er geen emm's, of anders gezegd de juiste emm is niet langsgekomen. Je gebruikt wel de nieuwste oscam? En zowel cccam als de kaart in ci+ module geprobeert?

Gisteren heb ik met Ziggo gebeld. Na een mislukte gewone heractivatie werd ik doorverbonden met de 2de-lijns helpdesk. Ik moest de kaart in de tv (niet de Xtrend) doen en minimaal vier uur op een vaste zender laten staan. Gedurende die tijd zijn er hele ladingen EMMs gestuurd en doet de kaart het weer. Gewoon een complete herprogrammering zou je denken.

Ik vraag me alleen af waarom de kaart zo in de stress is geschoten. Zou Oscam toch foutieve EMMs naar de kaart gestuurd hebben? Voorlopig laat ik AU uitstaan op de Xtrend, en doe dan gewoon eens per maand de kaart even een uurtje in de tv zodat hij in de CI+ module kan worden bijgewerkt denk ik.

aangepast door robkds

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...