Ga naar inhoud


Formulier ontwerpen


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik wil een incasso machtiging formulier ontwerpen.

Met de komst van SEPA moeten we ook een nieuw machtigingsformulier ontwerpen.

SEPA heeft wel een voorbeeld maar die is dan weer niet geschikt om aan te passen.

 

Vraag: Kent iemand een (gratis want eenmalig) pakket om een net formulier te ontwerpen met wat grafische mogelijkheden zoals een kader en een logo?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Word heb ik tot nu toe gebruikt maar grafisch ziet het er niet uit. Ik wil graag dat het er een beetje gelikt uitziet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb met Word al de meest fantastisch uitziende formulieren gemaakt hoor.

En i.c.m.Excel kun je geweldige "afdruk samenvoegen" dingen bouwen.

Maar, onbekend maakt onbemind.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je niet gewoon een pak voorbedrukt SEPA's halen in een handel?

 

Kan jij je beperken tot de correcte logo's, en positionering, maar ben je zeker dat de rest van het formulier wel goed is.

Voordeel houdt dan ook in dat je eventueel enkel een B/W afdruk moet maken in plaats van een full colour.

Nadeel is dan weer dat je extern papier moet aankopen.

 

En indien je het dan in Word doet, kan je normaal ook de papierlade mee in het document steken zodat ie vanuit de correcte lade geprint wordt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou mooi zijn maar die dienst ben ik nog niet tegengekomen. Overigens is drukwerk voor een vereniging wel een dure grap. Sowieso moeten we ons drukwerk al aanpassen doordat we ons IBAN nummer moeten vermelden.

 

Op dit moment maken we gebruik van een aanmelding lidmaatschap gecombineerd met een machtigingsformulier (1 A4 dus). Dat wil ik wel zo houden gezien de papierwinkel die we nu al hebben.

 

Ik ga eens wat met Word en Vormen spelen en kijken of ik een flitsend formulier kan maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PS: het drukwerk dat ik bedoel is gewoon een blanco A4, met onderaan in de SEPA in het oranje.

 

zie voorbeeldje

 

 

deze zijn denk ik redelijk makkelijk verkrijgbaar en hoeven niet extreem duur te zijn.

 

 

en zoals vermeld: jij hoeft je geen kopzorgen te maken over opmaak; je hoeft geen kleurafdruk te maken; en indien het rekeningnummer verandert kan je dit makkelijk in jouw wordtemplate doen...

post-54172-0-47645600-1377546697_thumb.jpg

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dat is zeker een optie. Ik zal eens gaan zoeken. Mogelijk dat onze huisdrukker dit ook kan leveren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog vergeten vermelden: je bent ineens ook zeker dat de strook eventueel afscheurbaar is; iets dat indien je hetzelf zou afdrukken niet het geval is.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al een office versie hebt dan zit daar soms Visio al bij in (in mijn 2003 tenminste wel)

 

Visio heeft als voordeel dat het de meeste kenmerken heeft van Word en Exel maar dat je de extra tools krijgt als uitlijnen op raster, linialen, automatisch aansluiten, zoomen/schalen, verschillende lagen, auto vormen, tools voor het maken van bouwtekeningen, stroomdiagrammen, flowcharts enz.

 

Verder natuurlijk eenvoudig zaken uit Word en Exel invoegen in Visio.

Dus zeker de moeite waard om daar eens naar te gaan kijken.

 

Zelf heb ik ook sketch van google geprobeerd, en nog wat andere gratis of probeer versies maar Visio werkt dan toch stukken eenvoudiger omdat je al met Word ed. om kunt gaan en veel overeenkomt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die heb ik als portable app.Ik had gehoopt een paar mooie templates te vinden maar dat viel tegen.

 

Ondertussen heb ik met Word en ingevoegde figuren iets redelijks in elkaar weten te sleutelen.

 

Bedankt voor alle hulp zover.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...