Sprietje Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Plaats eens een foto van je schotel met de lnb's.
smetje limb.BE Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 ik dacht dat er maar 1 lnb opstond 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 (aangepast) Als er maar 1 lnb op staat, kun je toch nooit meer dan 1 satelliet ontvangen of je moet de schotel telkens opnieuw op een satelliet afstellen. Van een Triax 110 met 1 lnb hoef je voor mij geen foto te maken. 26 augustus 2013 aangepast door Sprietje
alaoui Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 ik gat probren. bij de antenne set up, zie ik bij19 en 23 signaal tot 80%
alaoui Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 een vraag moet ik de switcher inschakelen voor het zoeken van de sattelitten, of eerst de satteliten zoeken en dan pas de switch, is er een volgorde of het kan willekeurig
jeevanhoof Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 hoi, jij hebt de ontvanger afgesteld op een frequentie, die zowel aanwezig is op Astra 1 en Astra 3. Als je op die frequentie de ontvanger zenders laat zoeken zul je zien dat je telkens dezelfde zenders hebt. Je mag nog andere satelieten selecteren, als de frequentie daar op ook aanwezig is ga je ook signaal zien, en na het laten scannen van die frequentie ga je weer dezelfde zenders vinden. De ontvanger weet helemaal niet op welke satelliet je schotel is afgeregeld. Hij kan wel signalen naar buiten sturen die een disecq switch een andere LNB laat kiezen, en zo dus de " frequenties" van die satelliet doorsturen naar de ontvanger mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
alaoui Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 dus wat kan je mij adviseren, ik heb trouwens de ontvanger meerdre malen gereset
Sprietje Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Beste alaoui Ik weet niet wat je nu allemaal van plan bent maar je kunt nu eenmaal geen 4 satellieten ontvangen met 1 lnb. Je zult eerst de rail met de 4 lnb’s moeten monteren. Als ik weet in welke regio je woont, kan ik wel voor je uitrekenen hoe je de schotel en de lnb’s moet afstellen.
alaoui Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2013 hallo Sprietje neen ik ontvang geen 4 sattelitten met een lnb. ik ontvang van 19 en 23.5 signalen terwijl det een lnb aangesloten is. Goed, ik ga straks na werk de rail hangen ik hang 3 lnb's , en dan ga ik het weer proberen. ik woon in Beinsdoerp tegen Hillegom aan, hoe moet ik beginnen, de schotel staat nu op 19 met 1(een) lnb
Jean-Claude Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 nee ge ontvangt één signaal waarvan de ontvanger weet dat die én op astra1 én op astra3 in gebruik is. Je ontvanger denkt dus zowel astra1 als astra3 te ontvangen, maar het is slechts één signaal komende van één satelliet (waarschijnlijk astra1). zoals reeds gezegd : je ontvanger weet niet van welke satelliet een signaal afkomstig is, die ziet enkel dat er een signaal binnenkomt en da's ook alles. anders gezegd : je ontvanger spiegelt je verkeerde informatie voor. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Ronsworld Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Gebruiksaanwijzing lezen? It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Sprietje Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Ik heb het voor je uitgerekend voor Beinsdoerp: Stel de elevatie van de schotel op 28,4 graden. Monteer de Triax-rail zodanig, dat het gat in het midden van de rail in de onderste groef zit. Stel de rail 10 graden schuin, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, rechts lager dan links. Monteer de lnb-houder met lnb van de Astra 19,2 aan de rechter zijde tegen de rail. Plaats de afstanden van de andere lnb’s als volgt, gemeten aan de voorzijde van de lnb’s van pukkeltje tot pukkeltje Tussen de Hotbird en Astra 19,2 = 90mm Tussen de Astra 19,2 en 23,5 = 61mm Tussen de Astra 23,5 en 28,2 = 65mm Stel nu de schuinte van de rail precies in, d.w.z. de kop van de Astra 28,2 moet 40mm hoger staan dan die van de Hotbird. Meet dit met een waterpas en een rolmaat. Borg de rail en boor eventueel een nieuw gaatje voor een extra borgschroef. De skew van de lnb’s moeten als volgt staan:Hotbird 13 = 6 gradenAstra 19,2 = 4 gradenAstra 23,5 = 7 gradenAstra 28,2 =14 gradenmet de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt en gemeten t.o.v. verticaal waterpas Nu de schotel zonder diseqc-switch uitrichten op de Astra 23,5 zodat je maximale signaalkwaliteit hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen