smetje limb.BE Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 (aangepast) Beste smetje Je hebt flink wat foto’s genomen maar als het over de afstanden van de lnb’s gaat, dan moet dat aan de voorzijde van de lnb gemeten worden en niet aan de achterzijde. Ook kan ik niet zien of de onderlinge verhoudingen van de afstanden kloppen want een Triax-rail is namelijk niet in een mooie boog gebogen maar getrapt, in het midden meer dan aan de uiteinden zodat de rail te gebruiken is op een Triax 78 maar ook op een Triax 110. zo sprietje alles op het middelpunt lnb voorkant en nu ga ik werken gr 28 augustus 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Jean-Claude Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 probleem met BADR erbij te nemen is dat je geen "plaats" hebt om er een lnb bij te zetten, want de koppen van astra2 en astra3 zitten in de weg. ik meen dat de minimale afstand tussen 2 LNB's 4° is. BADR ligt op 26E én is 1 van de zwakkere satellieten. Als je een LNB kop zet op 26E dan krijg je problemen met 23,5E Astra3 en 28.2E Astra2. De Astra3 kop zal dan op 22E komen te staan (26-4), en de Astra2 kop op 30E (26+4). dit zal in beide gevallen problemen geven met de zwakkere transponders. Op de rail zullen de koppen van de 3 LNB's dan naast elkaar geplakt staan, zonder tussenruimte. er zijn wel LNB's met smallere koppen, die bvb maar 3° uiteen liggen, maar je hebt ook de LNB klemmen op de rail die de bewegingsruimte tussen de LNB's bepreken. als je écht BADR wenst, dan zou ik al eens beginnen overwegen om een gemotoriseerde installatie te gebruiken. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
alaoui Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2013 hmmm. niet de moeite waard, we houden het bij die 4, ik ben alleen nog met die storing bezig, ik ge de lnb een voor een testen en kijken waar de kortsluiting is.
Sprietje Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Beste smetje Ja, hier kan ik wat mee. Ik moet je helaas teleurstellen want de lnb’s staan echt niet goed afgesteld. In de bijlage heb ik aangegeven welke satellieten de lnb’s ontvangen en de afstand tussen de lnb’s zoals dat op de duimstok is af te lezen. Laten we het simpel uitleggen. De Hotbird 13 en de Astra 19,2 staan 6,2 graden uit elkaar. De Astra 28,2 en de Astra 23,5 staan 4,3 graden uit elkaar. Heel simpel kun je dan al zeggen dat de afstand tussen de Hotbird en Astra 19,2-lnb een stuk groter moet zijn dan de afstand tussen de Astra 2 en Astra 3. Bij jou is dat net omgekeerd. Dat is dus helemaal niet goed. Ook de lnb’s van de Astra 1 en 3 staan met de koppen tegen elkaar en die moeten ruim 4mm van elkaar af staan.De rail staat bijna 6 graden schuin. Hij kan ook niet schuiner terwijl hij 10,3 graden schuin moet staan.Je zult dus de rail om moeten draaien zodat het gat in het midden van de rail in de onderste groef komt te zitten. Ook de skew van de lnb’s kloppen niet. De Astra 28,2-lnb moet veel schuiner staan en die van de Astra 23,5 en 19,2 staan te schuin. Alleen die van de Astra 28,2 staat goed. Wil je dus een optimale ontvangst van alle satellieten, dan moet je de rail, de lnb’s en misschien ookde schotel beter afstellen. Er valt dus nog heel wat meer regenreserve uit je schotel te halen.
smetje limb.BE Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 (aangepast) Beste smetje Ja, hier kan ik wat mee. Ik moet je helaas teleurstellen want de lnb’s staan echt niet goed afgesteld. In de bijlage heb ik aangegeven welke satellieten de lnb’s ontvangen en de afstand tussen de lnb’s zoals dat op de duimstok is af te lezen. Laten we het simpel uitleggen. De Hotbird 13 en de Astra 19,2 staan 6,2 graden uit elkaar. De Astra 28,2 en de Astra 23,5 staan 4,3 graden uit elkaar. Heel simpel kun je dan al zeggen dat de afstand tussen de Hotbird en Astra 19,2-lnb een stuk groter moet zijn dan de afstand tussen de Astra 2 en Astra 3. Bij jou is dat net omgekeerd. Dat is dus helemaal niet goed. Ook de lnb’s van de Astra 1 en 3 staan met de koppen tegen elkaar en die moeten ruim 4mm van elkaar af staan. De rail staat bijna 6 graden schuin. Hij kan ook niet schuiner terwijl hij 10,3 graden schuin moet staan. Je zult dus de rail om moeten draaien zodat het gat in het midden van de rail in de onderste groef komt te zitten. Ook de skew van de lnb’s kloppen niet. De Astra 28,2-lnb moet veel schuiner staan en die van de Astra 23,5 en 19,2 staan te schuin. Alleen die van de Astra 28,2 staat goed. Wil je dus een optimale ontvangst van alle satellieten, dan moet je de rail, de lnb’s en misschien ook de schotel beter afstellen. Er valt dus nog heel wat meer regenreserve uit je schotel te halen. hallo sprietje hier schrijf jij dat De Astra 28,2-lnb moet veel schuiner staan en die van de Astra 23,5 en 19,2 staan te schuin. Alleen die van de Astra 28,2 staat goed. leg uit sprietje ik zal het in de week eens aanpassen, en kijken of er veel verschil opzit sprietje 28 augustus 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Dat moet zijn: Alleen de Hotbird-lnb staat goed.
alaoui Geplaatst: 29 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2013 g-morgen heren en dames bij mij is het nog steeds zoeken de enige die letterlijk in beeld is de 19.2 de rest is pleiten, gisteren had ik een signaal voor de HB. op 28graden oost, zowel de openbox als mij zijn behoorlijk in de war
Jean-Claude Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 sluit de lnb's één na één direct aan op de receiver, en controleer of je de juiste sat ontvangt, dus zonder de disecq schakelaar ertussen. Als je alle sats goed ontvangt dan is er of een probleem met je disecq of met je disecq instellingen in de receiver als een bepaalde sat niet ontvangen wordt dan staat de lnb nog niet goed, dus de lnb fijnregelen tot wanneer er ontvangst is. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
alaoui Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 ik denk dat je gelijk hebt jean, want met de disecq reageert 19.2 heel goed op poort 1, maar zodra ik poort 3 aansluit voor de HB. geen singaal voor HB en astra 19 zakt naar 30%, ik verschuif de arm maar dat helpt geen zode aan de dijk
alaoui Geplaatst: 4 september 2013 Auteur Geplaatst: 4 september 2013 dag heren nwe switch gekocht, nwe probleem, ik sluit de switch aan, wel 13e maar geen 19 terwijl beide lnb's aangesloten zijn en op de juiste poort, hoe kan dat nou, en i.p.v. van 23 krijg ik nog steeds 28
Sprietje Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 Beste alaoui Heb je de zaak als volgt aangesloten?:LNB 19,2 op ingang 1LNB 23,5 op ingang 2LNB 28,2 op ingang 3LNB Hotbird op ingang 4De satelliettuner ingesteld op:Diseqc 1.0Astra 19,2 op 1 of AAstra 23,5 op 2 of BAstra 28,2 op 3 of CHotbird 13 op 4 of D
alaoui Geplaatst: 4 september 2013 Auteur Geplaatst: 4 september 2013 dat heb ik gedaan, eerst per sattelite met name 13 en 19 daarne de switch, maakt het wat uit als de volgorde niet orde is, want in my tuner heb ik geen letters maar cijfers, potr1 port2 enzo... de 23 vertikt het niet, wil gewoon niet, en als ik de 28 krijg dan zijn die signalen op beide LNB's namelijk die van 19 lnb 1 en van 28 bij mij lnb 3
Sprietje Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 Beste alaoui Bij sommige CanalDigitaal satelliettuners moet je perse deze volgorde aanhouden. Ik weet niet welke tuner jij hebt. Daarom is dit de meest veilige manier die altijd werkt voor alle merken tuners. Wat altijd moet kloppen is dat je de volgorde bij de switch en in je tuner hetzelfde moet hebben. Je bent toch niet in de war met welke lnb voor welke satelliet is? Zie de foto in bericht 79.
alaoui Geplaatst: 7 september 2013 Auteur Geplaatst: 7 september 2013 EINDELIJK DE KOGEL IS DOOR DE MOSQUEE, HOT BIRD ,19, ZIJN BINNEN,ALLES VASTGEZET. IK KRIJG DE 23 NIT AAN DE PRAAT IN PLAATS DAARVAN KRIJG IK DE 28 MET DE ITV GEDOE, TERWIJL IK DE 23 HEB GESELECTEERD. MAAAAR IK HEB IN IEDER GAVEL BEELD, DANK VOOR ALLE STEUN EN WIE WEET KOM IK TERUG, IK BLIJF NATUURLIJK ALTIJD AKTIEF
Sprietje Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 Ja dat gebeurt wel vaker dat de kogel door de moskee gaat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen