Ga naar inhoud


SKY begint eerste Ultra-HD testuitzending op IFA en IBC


Sprietje

Aanbevolen berichten

De eerste testuitzendingen in Ultra HD van de Europese tv-aanbieder Sky vinden tijdens de twee
achtereenvolgende tv-beurzen IFA en IBC plaats.


Sky werkt hierbij samen met een aantal bij Ultra HD betrokken marktpartijen zoals het Luxemburgse

satellietbedrijf SES. De tv-aanbieder – die onder andere in Engeland, Duitsland en Italië actief is – maakte eerder al bekend grote plannen met Ultra HD te hebben. Gekozen is om tijdens de IFA en IBC de eerste testuitzendingen te laten plaatsvinden. De IBC wordt in de tweede week van september in de Amsterdamse RAI georganiseerd. De satellietkijker thuis kan niet naar deze testuitzendingen kijken omdat deze in de nieuwe techniek HEVC/H.265 worden uitgezonden. Hiervoor een speciale ontvanger nodig die nog niet voor de consument beschikbaar is.

 

Lees verder in TotaalTV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/13721/sky-begint-eerste-ultra-hd-testuitzending-op-ifa-en-ibc.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, het zal wel een griezelig mooi beeld zijn.


Ik kan me nog herinneren dat ik heel lang geleden een keer op de Firato was waar Philips de eerste Full HD-beelden toonden. Dat was volgens mij zeker 15, misschien wel 20 jaar voordat de eerste Full HD-toestellen op de markt kwamen. Alle mensen keken nog met een beeldbuis.
 

Het was een ware belefenis dat verschil te zien.

 

Dat zal nu ook wel weer zo zijn en ze zullen op de tentoonstelling natuurlijk het beeste beeldmateriaal gebruiken wat er is. Ook nu weer krijg je een WOW-factor.


Voorlopig zal dat ultime beeld alleen te bekijken zijn met Blue-Ray spelers denk ik want ook nu HD toch al algemeen is ingeburgerd, is het triest te zien hoe belabberd de meeste HD-uitzendingen zijn. Ik verwacht dat met reguliere Ultra-HD uitzendingen niet anders zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was zeker een belevenis als je thuis nog via antenne of kabel keek

en opeens een studio signaal zonder ruis/sneeuw.

De zelfde belevenis kreeg je als je 20 jaar geleden omschakelde van

antenne/kabel signaal naar het signaal via de (analoge) schotel.

 

Volgens mij hadden ze 20 jaar geleden geen HD tv camera's om een

HD signaal op te wekken was dus gewoon SD signaal zonder storing

op een hd beeld gezet.

 

Maar het was zeker een dag en nacht verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik vind het huidige beeld al goed genoeg en heb geen geld voor nieuwe type receivers

je bent net over op HD en dan moet je weer slaaf van de nieuwste techniek worden...

wat jij?

Vind het idd ook goed genoeg. Maar tegen de tijd dat deze standaard echt algemeen is, zijn we denk ik wel weer 5 jaar verder en dan is het misschien wel weer tijd voor iets nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was zeker een belevenis als je thuis nog via antenne of kabel keek

en opeens een studio signaal zonder ruis/sneeuw.

De zelfde belevenis kreeg je als je 20 jaar geleden omschakelde van

antenne/kabel signaal naar het signaal via de (analoge) schotel.

 

Volgens mij hadden ze 20 jaar geleden geen HD tv camera's om een

HD signaal op te wekken was dus gewoon SD signaal zonder storing

op een hd beeld gezet.

 

Maar het was zeker een dag en nacht verschil

 

Films waren altijd al in hogere resolutie dan HDTV camera's nu kunnen opnemen. Of dacht je dat er voor er HD camera's waren je naar een SD beeld keek in de bioscoop? Dus waarom zou er dan geen content geweest zijn 20 jaar geleden om op prototype HDTV's te vertonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Films waren altijd al in hogere resolutie dan HDTV camera's nu kunnen opnemen. Of dacht je dat er voor er HD camera's waren je naar een SD beeld keek in de bioscoop? Dus waarom zou er dan geen content geweest zijn 20 jaar geleden om op prototype HDTV's te vertonen?

Maak geen verwisseling met optisch beeldmateriaal (film in projector) en electronisch beeldmateriaal (video banden enz)

 

Hoe dan ook ultra hd zal ooit komen maar zonder ultra beeldmateriaal heb je er niets aan zoals

nu het meeste beeldmateriaal nog SD is en opgeblazen wordt naar hd,maar ik vind het

opgeblazen sd beeld goed.

Onze ogen zien het verschil toch niet en onze hersenen doet veel beeld recontructie werk.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 3:4 toeter toestellen de deur uit gedaan, zit tijdelijk met een geleende HD-Ready breedbeeld TV. Het zal wel een mooie 2K breedbeeld TV bij mij gaan worden, Ultra-HD is iets als je TV als behang gebruikt, dat zal in de 22ste eeuw wel van de grond komen, alleen heb ik er dan niets meer aan.

 

Wat vrijwel iedereen al aanhaalt, er zijn te weinig programma's om in die resolutie uit te zenden, zelfs nu nog een opgeblazen SD, wat moet ik er mee. Ik geloof het wel, maar dan wel in de volgende eeuw.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel erg tevreden met de huidige kwaliteit... Ook gewoon SD is prima wat mij betreft... "krijg" je HD erbij is dat uiteraard prima, maar ik wil er niet voor betalen... het is mij gewoon niet belangrijk genoeg om er geld voor te willen uitgeven... dat 'ultra' gebeuren hoeft dus helemaal niet.

Ik koop apparatuur voor minimaal 10 jaar... als het even kan vind ik het altijd fijn als ik er langer van kan genieten. Ik ben helemaal niet iemand die nog prima werkende dingen gewoon weggooit! Nooit... dat is zonde van het geld, wat je met veel bloed zweet en tranen verdiend hebt! (zo voelt het bij mij in ieder geval).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die grote 3:4 toeters gebruikte aardig wat stroom i.v.m. de LED LCD TV's, voor mij is dat o.a. een reden ze de deur uit te doen. Ik heb ze lang aan de praat gehouden, maar op een gegeven moment ben ik gaan rekenen wat het telwerk in de meterkast doet.

 

Ik heb met mijn eigen TV-tje 20 jaar gedaan, maar die begon steeds vaker problemen te geven ondanks dat ik veel tips hier op het forum heb gehad waardoor die langer mee kon.

 

De andere TV's heb ik gekregen, zijn veel gebruikt, heb ik niet weggegooid, maar aan iemand gegeven die diverse apparatuur voor mensen in Afrika verzamelt gegeven, want je raakt het hier niet eens meer aan de kringloopwinkels kwijt, zelfs als je het op straat zet blijft het staan tot het door grofvuil wordt opgehaald omdat het niet met het normale vuinis mag worden meegegeven. De stichting waar de man voor werkt, zorgt dat het in Afrika komt zodat de mensen er daar nog wat aan hebben.

 

Ik ben wat weggooien aan gaat eerst denkende aan iemand die ik er een plezier mee kan doen, voor ik grofvuil bel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal op een beleefde manier mijn gedachte uitdrukken:

Ik heb m'n buik letterlijk vol van al die veranderingen !!!!!!!!

Dat ze dus letterlijk den hoogste boom ermee inkruipen , en daar blijven , aub !!!!!!!!

http://www.sat4all.com/forums/topic/333388-eerste-test-uitzendingen-door-astra-op-192°-oost-in-ultra-hd/#entry2164075

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...