Ga naar inhoud


SKY begint eerste Ultra-HD testuitzending op IFA en IBC


Sprietje

Aanbevolen berichten


Net op ARD op de IFA een deskundige gehoord over ultra HD

 

1.ultra hd is pas zichtbaar voor het oog bij beeldschermen die groter zijn als 2,5 meter (diagonaal)

2.er bestaat zo goed als geen beeldmateriaal in ultra hd

 

zijn conclusie zal ik maar voor mij houden.

 

Ik vergelijk het met 3D veel tv's onderdsteunen het maar geen zender zend het uit

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Investeer in OLED i.p.v. UHD: Dat levert in tegenstelling tot 4K direct beter kijkplezier op. Het duurt nog jaren eer UHD-zenders gemeengoed worden, tegen die tijd is je TV al weer verouderd en kun je waarschijnlijk een UHD OLED kopen.

 

LG toont 77-inch oled tv met gebogen display en 4K-resolutie als prototype op de IFA, dus het kan!

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2.er bestaat zo goed als geen beeldmateriaal in ultra hd

 

Net op ARD op de IFA een deskundige gehoord over ultra HD

 

1.ultra hd is pas zichtbaar voor het oog bij beeldschermen die groter zijn als 2,5 meter (diagonaal)

2.er bestaat zo goed als geen beeldmateriaal in ultra hd

 

zijn conclusie zal ik maar voor mij houden.

 

Ik vergelijk het met 3D veel tv's onderdsteunen het maar geen zender zend het uit

 

Interssant wat die "deskundige" zegt, terwijl praktisch iedere bioscoopfilm in 4K resolutie vertoond wordt. Is de drager 35mm celluloid, dan wordt voor de bewerking/kleur-correctie/editing (DI=Digital Intermediate) onmiddelijk in 4K resolutie gescanned. Uiteindelijk wordt in de bioscoop de film digitaal in 4k vertoond of de digitale versie wordt op 35mm film terug gezet.

Zodoende is iedere bioscoopfilm als 4K materaal aanwezig. De televisie versie van de film in SD of HD is daarvan een zogenaamde deliverable.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sterker nog, ik heb in New Delhi gezien dat de Bollywood films  's nachts per satelliet in 4k resolutie op de server van de bioscoop worden gedownload, om daarna aan het publiek vertoond te kunnen worden.

 

Ik heb zelf een video HD camera in gebruik die onder meer 4k kan genereren.

Google maar eens op een Gopro Hero 3 Black camera.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ik heb in New Delhi gezien dat de Bollywood films  's nachts per satelliet in 4k resolutie op de server van de bioscoop worden gedownload, om daarna aan het publiek vertoond te kunnen worden.

 

Ik heb zelf een video HD camera in gebruik die onder meer 4k kan genereren.

Google maar eens op een Gopro Hero 3 Black camera.

 

Hi Cees..die Go-Pro´s zijn hele leuke camera´s maar wat er uitkomt is geen echte 4K.

Hetzelfde geldt voor de momenteel zeer gevraagde BlackMagic camera. De Black Magic Cinema Camera. Die kan "maar 2K".

Ook één van de beste camera´s voor cinema toepassingen is de ARRI Alexa...die komt ook niet verder dan 2K.

35mm celluloid komt overeen met echte 4K kwaliteit. Dan wordt ook werkelijk iedere molecul van het film-negatief gescanned.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben nog begonnen met de Rank Cintel en de Ampex Quadruplex met de 2" banden.

Voor die laatste moest je eerst de luchtcompressor en de vacuüm pomp opstarten.

 

Die 4K HDTV gaat echt wel komen!

Leer je geschiedenis, lees maar eens terug op dit forum wat de voorspellingen waren over breedbeeld en HDTV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog begonnen met de Rank Cintel en de Ampex Quadruplex met de 2" banden.

Voor die laatste moest je eerst de luchtcompressor en de vacuüm pomp opstarten.

 

Die 4K HDTV gaat echt wel komen!

Leer je geschiedenis, lees maar eens terug op dit forum wat de voorspellingen waren over breedbeeld en HDTV.

En er zijn nog steeds leden die in de analoge tijd zijn blijven hangen ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cees..die Go-Pro´s zijn hele leuke camera´s maar wat er uitkomt is geen echte 4K.

Hetzelfde geldt voor de momenteel zeer gevraagde BlackMagic camera. De Black Magic Cinema Camera. Die kan "maar 2K".

Ook één van de beste camera´s voor cinema toepassingen is de ARRI Alexa...die komt ook niet verder dan 2K.

35mm celluloid komt overeen met echte 4K kwaliteit. Dan wordt ook werkelijk iedere molecul van het film-negatief gescanned.

Wordt nog wel celluloid gebruikt ? dacht dat de meeste opnames met

electronische camera's gemaakt wordt.

 

Nu verneem ik dat zo goed als geen 4k camara's bestaan.

 

Ze kunnen wel in 4k uitzenden maar het basis materiaal is lager.

 

In een bioscoop met een scherm van 20meter en een kijkafstand van de

dicht bij zijnde kijker is 10 meter die ziet het verschil toch niet

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel degelijk 4K camera´s...maar 35mm wordt nog steeds toegepast.

Er zijn altijd regiseurs die de filmlook van 35mm film preferen.

 

Verder is een ander probleem bij 4k dat er tot nu toe nog geen wireless transmissie techniek van de camera naar de regie bestaat.

Zal wel een kwestie van tijd zijn. Misschien wordt er op de IBC iets nieuws vertoond.

 

Films als bijvoorbeeld Man of Steel en The Lone Ranger zijn op celluloid opgenomen. Kodak brengt keer op keer weer betere 35mm of nog hoger fomaat op de markt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...