Ga naar inhoud


SKY begint eerste Ultra-HD testuitzending op IFA en IBC


Sprietje

Aanbevolen berichten

En nu maar hopen dat er snel

Ultra-HD ontvangers komen

Dan komen de uitzendingen ook , en koop ik een

Ultra-HD tv

 

:D  Want we moeten met de tijd mee , of niet dan!

Goed zo investeer in de economie daar hebben we allemaal iets aan maar

ik doe daar niet aan mee ik vind SD op mijn fullhd tv goed uit zien ,zie selfs

geen verschil tussen SD en HD dan zal ik ook geen verschil zien bij ultra HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed zo investeer in de economie daar hebben we allemaal iets aan maar

ik doe daar niet aan mee ik vind SD op mijn fullhd tv goed uit zien ,zie selfs

geen verschil tussen SD en HD dan zal ik ook geen verschil zien bij ultra HD

Word het toch tijd om effe langs Hans te gaan ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En volgend jaar komt er waarschijnlijk een Super-Ultra HD uit, over twee jaar een Mega Super Ultra HD, en over drie jaar een Extreme Mega Super HD, enz, enz.  Ik heb hier een moderne LEDtv, met een satdecoder. Ik moet zeggen, HD is mooi, maar SD met een moderne TV is ook mooi genoeg. Iedere keer bedenken ze wel iets nieuws om ons te laten kopen.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze eerst bij cd de huidige techniek benutten, en dus naar 1080P gaan, en van ge-upscalde sd naar echte hd gaan. Dan hebben we niet meer dan de de huidige techniek nodig.

 

M.a.w. Ze kunnen van alles verzinnen, maar als ze die kwaliteit niet uitzenden, is het allemaal zinloos!

  • Like 1

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook niet mee hoor... ik ben uitermate tevreden met wat ik nu heb...   ik heb een "HD ready" tv van 32" en ik hoop dat die jet nog jaren blijft doen....  verandering hoeft voor mij ook helemaal niet. mensen moet blijkbaar steeds weer dingen "hebben" vreselijk is dat... voor mij hoeft die hebben-hebben-hebben-cultuur niet!  Veel mensen moetenb eens leren tevreden te zijn met wat ze nu hebben... en dat is al héél erg veel.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste mensen ook wel tevreden zijn met wat ze hebben. Het groepje freaks dat altijd het nieuwste moet hebben zal echt wel meevallen. Naar mijn idee gaat het hier gewoon om de industrie aan de gang te houden. De afschrijvingstermijn van hardware is tegenwoordig zo kort geworden. Daarnaast geeft dit ook problemen in de televisie wereld. Zij moeten het geld bij elkaar krijgen de hele uitzendketen om te bouwen naar full HD. En dan weer naar ultra HD?

Vanaf hoeveel inch scherm begint ultra HD enig nut te krijgen? Dat is voor standaard woonkamers toch helemaal niet zinvol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op Discovery HD / NGC HD / etc. naar natuur programma's kijk dan kan ik daar wel van genieten op een 47inch scherm.

Die programma;s worden uitgezonden in 1080i.

Ik denk dan vaak "dat wil ik wel zien op een nog groter scherm".

Wat ik me af vraag bij welke scherm grootte zijn 1080i en 1080p programma's niet meer "strak"?

Ziet het er bij 65inch nog steeds mooi uit of is daar dan al Ultra HD voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik op Discovery HD / NGC HD / etc. naar natuur programma's kijk dan kan ik daar wel van genieten op een 47inch scherm.

Die programma;s worden uitgezonden in 1080i.

Ik denk dan vaak "dat wil ik wel zien op een nog groter scherm".

Wat ik me af vraag bij welke scherm grootte zijn 1080i en 1080p programma's niet meer "strak"?

Ziet het er bij 65inch nog steeds mooi uit of is daar dan al Ultra HD voor nodig?

Je schermgrootte is gerelateerd aan een bijbehorende kijk afstand.

Ook je leeftijd en je zicht vermogen spelen een rol.

 

Hier staat wat meer informatie over welke kijkafstand aanbevolen wordt bij welke maat beeldscherm versus resolutie. http://www.sat4all.com/forums/topic/309227-hdtv-en-de-juiste-schermgrootte/

 

Ik zelf heb een 65" HD scherm en kijk op een afstand van 4 meter.

Bij 3D weergave verminer ik dat zelfs tot 3 meter voor optimaal kijkplezier.

 

Ik kan alleen maar zeggen, dat een hoger oplossend vermogen een natuur getrouwer beeld geeft.

4K resolutie zou ik zeker aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontwikkelingen zijn niet tegen te houden, maar wezenlijk voegt het allemaal niets toe. Er wordt dan wel gekeken naar HD-zenders (die ik zelf ook aan mee), maar de programma's zijn vaak duidelijk zichtbaar in SD opgenomen en eerlijk gezegd, dat ziet er inderdaad ook vaak al heel netjes uit. De omroepen moeten allemaal flink bezuinigen, de gezinnen trekken de broekriem aam, maar de fabrikanten willen o zo graag ons hun spullen verkopen.

Zelf loop ik nooit zo hard. Onze HD-ready TV uit 2007 kan, hopen we, nog jaren mee. En als er ooit een nieuwe moet komen zien we wel weer verder.

Dat kijkt ook optimaal, maar dan uit economisch oogpunt voor mijzelf.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...