Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

KoKa 799 is een goede kabel evenals de Belden.kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

het is de belden H125 coax

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Als de coax kabel door een pvc moeten worden door getrokken dan is de voorkeur de Belden H125. De Belden H125 gaat makkelijker door pvc "bochten" vergeleken met de Hirschmann koka 799 die vrij stug is.

Geplaatst:

Even een kleine coax vraag...

Ik lees steeds alleen over de Koka 799 als we het over Hirschmann hebben...

Nu kocht ik een aantal jaargeleden op aanraden van mensen op een duits forum de Hirschmann koka 100...

Maar in al de aanbevelingen op dit forum kom ik deze coax nooit tegen... is daar een reden voor?

de specificaties van de koka 100 zijn zeker niet slechter....

post-39968-0-50463700-1377675616_thumb.jpg

post-39968-0-20257200-1377675628_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

De Koka 100 is eigenlijk de opvolger van de Koka 799. Deze heeft een nog betere afscherming en is ook retourgeschikt.
Dit is gedaan omdat er steeds meer storende bronnen zijn zoals dect-telefoons enz.

Lees ook hier: http://www.digitalfernsehen.de/news_134946.html

Je moet echter ook kijken naar de verkrijgbaarheid, zeker in Nederland want niet iedereen koopt zijn coax in Duitsland, zeker niet als je geen rol van 100 meter nodig hebt.

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord, Sprietje... dat van de 110 had ik ook al gezien...  Ik heb nog wel wat over van mijn rol... maar die ligt donker op de zolder in de kartonnen doos... dus die blijft nog wel een poos houdbaar

Maar de koka 100 was dus helemaal geen verkeerde keuze :)

Ik koop inderdaad vrijwel alles in Duitsland... goedkoper ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Ik zit al meer dan 50 jaar in het vak van antennes en schotels. Hieruit kun afleiden dat ik al een aantal
jaren gepensioneerd ben.

Hier nog tekening van vroeger.

Eerst op de grond de antennes in elkaar zetten, dan met een mal de richtingen uitzetten van de
verschillende antennes, Lopik, Goes, Wavre, Schoten zodat ze onderling goed stonden en dan met heel de bups het dak op, soms wel een mast van 12 meter op de nok van het huis en dan maar zorgen dat je zelf niet op straat lag.

En als laatste de antenne uitrichten. Dat deed ik met een transistorradiootje.

Als de antenne van de radio precies in de richting van bijv. Wavre wees, had je geen FM-ontvangst meer. Dan wist je dat dat de juiste richting was waar de Wavre-antenne naar toe moest wijzen. De rest stond dan automatisch goed.

Toen ging het allemaal nog met lintkabel i.p.v. coax.

post-60869-0-95974100-1377697508_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
  • Moderator
Geplaatst:

aha, nog met lintkabel!, maar wel 3 keer in de lengte as draaien per meter!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja, maar met dat lintkabel gedoe ben ik toch wel zo snel mogelijk gestopt toen ook coax mogelijk was.

Met die lintkabel had je wel minder verliezen dan met coax maar je moest wel telkens van die afhouders plaatsen. Ook binnen kon je die lintkabel niet zo mooi wegwerken als coax. Binnen nam je dan vaak witte bandkabel zodat die minder opviel dan zwart.

Ook had je geen impedantie trafo nodig van 240 naar 60 ohm bij de antenne en bij de TV weer terug van 60 ohm naar 240 ohm, dat scheelde ook aan verlies maar ik nam dan liever een iets langere antenne om het verlies te compenseren.

Tja, het is toch wat, de tv’s hadden alleen maar een 240-300ohm aansluiting en een kanalenkiezer (zo’n grote schakelaar aan de zijkant van kanaal 2 tot 12) zonder UHF.

Maar goed, wil je dus hele beste coax omdat je dicht bij een gsm-mast woont, dan kun je het beste de Koka 125 HD nemen met 3-voudige afscherming met een 16dB hogere demping voor storende signalen.

Geplaatst:

VHF kanaal 12 was in België vervangen door een speciale kring voor Rijsel. Die zonden voor die tijd een scherp beeld door met 819 lijnen maar de benodigde bandbreedte was natuurlijk veel groter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen