Vriendje Stokvis Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Goedemorgen allemaal. Voor een kennis van mij een al op leeftijd zijnde vrouw die ik regelmatig met wat dingetjes help omtrent het satelietgebeuren heb ik sinds een aantal weken het basispakket van candaal digitaal aangevraagt. Maar nu merk ik een aantal zaken waar ik niet uitkom. De zenders nederland 1 2 3 rtl zenders sbs hd dus zeg maar het nederlandstalige gedeelte blokt heel erg in het beeld en geeft na een aantal minuten gecodeerde zender weer en het beeld is dan weg. Als je dan opnieuw de zender opzoekt doet deze het wel weer, maar na verloop van tijd valt deze weer weg en weer de gecodeerde zender melding. Zenders als bijvoorbeeld History HD Discovery HD en Brava HD hebben geen enkel probleem en kan zij zonder problemen kijken en krijgt ze ook niet die melding gecodeerde zender. Als ik in haar ontvanger naar de ontvangst kijk geeft de signaalmeting 95 procent aan lijkt mij meer dan voldoende signaal dus voor HD Navraag bij canaal digitaal leert mij dat hun zeggen dat de schotel of de koppen gestelt moeten worden omdat het beeld blokt. Maar als er toch een aantal zenders zijn die wel gewoon goed blijven kun je dan nog hier van spreken wat canaal digitaal adviseerd Deze mevrouw gebruikt een Denson ds 400 hdmi met een ontvangstmogelijkheid voor astra 1 en 3 Ben benieuwd naar jullie mening hierover vriendelijke groet Vriendje Stokvis
Snoopy Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 (aangepast) Zal toch met uitrichting te maken hebben. Wat indien je met goed weer de zaak nogmaals uitricht (met slecht weer ga je meestal niet aan je schotel sleutelen) en het blijft op het randje maar net binnen de marge en de volgende dag is het bewolkt met een regenbuitje. Of een niet geheel stabiel staande schotel of bomen die met de wind net voor je schotel waaien. Waar ik ook nog aan zit te denken is storing van een DECT toestel/telefoon. 28 augustus 2013 aangepast door Snoopy
Eduard07 Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Goedemorgen vriendje Stokvis, Ik begrijp dat er sprake is van een duo-lnb. Welke kop zit in de houder? De linker of de rechter? Indien de rechter, dan moet de lnb enigszins schuin omhoog staan aan de westkant voor het maximale signaal voor Astra 3. Volgens jou is er met Astra 3 dus weinig aan de hand als HistoryHD goed beeld geeft (Hoeveel procent?) Indien de linkerkop in de houder van de schotelarm zit, moet de loshangende kop (Die is dan van Astra 1) aan de oostkant schuin naar beneden wijzen. Ook daarbij kun je m.b.v. de tv het maximale signaal instellen. Voordat we conclusies kunnen trekken waar de oorzaak ligt, moeten we zoeken en uitsluiten. Een check van de stand van de schotel en de lnb is de eerste stap hierbij. Je hebt het hierboven over Ned123/rtl. Bedoel je daarmee de HD-versies (Astra 3) of SD-versies (Astra 1)? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Vriendje Stokvis Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2013 Goedenavond mensen Het gaat hier idd om de hd kanalen, maar zoals jullie al aangaven zal het best gezocht moeten worden in het opnieuw richten van de schotel of de lnb's opnieuw afstellen. in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken groeten vriendje stokvis
Eduard07 Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Goedenavond mensen Het gaat hier idd om de hd kanalen, maar zoals jullie al aangaven zal het best gezocht moeten worden in het opnieuw richten van de schotel of de lnb's opnieuw afstellen. in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken groeten vriendje stokvis Even een satbeepertje erbij. Maar 95% voor BravaHD etc. is wel heel netjes, dus ik twijfel nog even of het aan de uitrichting ligt. Het kan ook aan de bekabeling liggen, bv de f-connector met de lnb waardoor de lnb niet goed meer polariseert voor horizontaal naar verticaal en andersom. Daar kun je ook blokjes door krijgen op bepaalde zenders als de lnb omschakelt. Dus eerst even de connectoren bij langs voordat je de schotel losmaakt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
clemens2 Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Heb je al zoals snoopy al schreef, je dect telefoon niet in de buurt? sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
de mon Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 Mss toch meerdere freq (transponders) gebruiken om je lnb te richten Evtl een hoge freq van H & V gebruiken om fine te tunen.Die lage freq vliegen van zelf binnen zodat finetunen niet mogelijk is. Die streep om de duo lnb te verdraaien is soms ook niet 100%.En je weet,vooruit en achteruit schuiven van de lnb kan ook wat extra geven. Hier werd tig keer gemeld dat je A3 in de houder moet zetten.De HD zenders hebben veel sap nodig. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Eduard07 Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 (aangepast) Maar het vreemde is, @demon, dat Vriendje Stokvis meer dan voldoende signaal binnen lijkt te krijgen, nl. 95%. Dus finetunen om eventueel een paar procent te winnen gaat m.i. het probleem niet oplossen. Dus verder zoeken. @clemens2, bij een dect-telefoon krijg je wel beeldstoring/blokjes, maar definitieve, totale uitval en "gecodeerd" heb ikzelf nog niet meegemaakt. Dan zit ik in eerste instantie aan de lnb te denken die niet goed staat (kanteling te weinig of te veel) of kapot is, of een coax-verbinding die hapert (f-connectoren). 29 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
de mon Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Die 95 % zegt niks bij 1 transponder waarop de signaalmeter zit.Als je transponder aanklikt (bij testsignaal)of zelf invult dan werkt die signaalmeter daar op. Zon losse signaalmeter heeft de de keuze van H en V ;low en high.Via testsignaal de transponders veranderen kun je dat ook. Maar blokvorming en bij opstart eventjes geen duidt een beetje op;juist genoeg/te weinig signaal. Morgen zit ik in .es,zaterdag plaats ik m'n tvv.Ik geef wel een seintje als ik 'één' kan zien. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Vriendje Stokvis Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Goedemorgen allemaal Wat ik hier voorbij zag komen over een decttelefoon die is niet aanwezig bij deze vrouw zij is 82 jaar en nog van de ouwerwetste stempel Zelf ga ik die schotel niet richten maar wacht nog op mijn dealer die dit gaat regelen hij is helaas nog met vakantie. Hou jullie op de hoogte bedankt voor het meedenken. vriendje stokvis
Eduard07 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 (aangepast) Die 95 % zegt niks bij 1 transponder waarop de signaalmeter zit.Als je transponder aanklikt (bij testsignaal)of zelf invult dan werkt die signaalmeter daar op. Zon losse signaalmeter heeft de de keuze van H en V ;low en high.Via testsignaal de transponders veranderen kun je dat ook. Maar blokvorming en bij opstart eventjes geen duidt een beetje op;juist genoeg/te weinig signaal. Morgen zit ik in .es,zaterdag plaats ik m'n tvv.Ik geef wel een seintje als ik 'één' kan zien. 95% hangt inderdaad van de transponder af, maar ik kan je vertellen dat 95% voor BravaHD niet duidt op een schotelprobleem. Welke meter of ontvanger je ook hebt aangesloten. Die blokvorming heeft m.i. daarom een andere oorzaak en niet op "krap genoeg signaal". @Vriendje Stokvis: uit "geen dect-telefoon in de buurt" concludeer ik dat er iets mis kan zijn met de lnb: niet (meer) goed bevestigd, geen goed contact met de coax d.m.v. de f-connector, of - niet onmogelijk - hij is kapot doordat hij niet goed polariseert of frequenties aan de wandel laat gaan. Ben benieuwd. 30 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Vriendje Stokvis Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2013 Zeer bedankt voor je deskundige antwoorden Eduard zo gauw als ik wat meer weet zal ik hier de resultaten posten groeten vriendje stokvis
Vriendje Stokvis Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Geplaatst: 8 september 2013 Zoals beloofd even een update omtrent mijn vragen hier. Idd wat velen van jullie al zeiden was zowel de schotel als de duo lnb niet goed gesteld. Na dit opgelost te hebben schoot de kwaliteit in de sateliet ontvanger voo de hd zenders met sprongen omhoog. Dus al met al is het nu opgelost en kan deze op leeftijd zijnde vrouw ook genieten van het mooie HD pakket. OOk veel beter voor haar ogen mijns inziens. Tot slot nog 1 vraagje weet iemand mischien waar ik een handleiding van een denson ds400 vandaan zou kunnen halen. Zij kon hem namelijk nergens meer vinden, en ik vond er wel 1 maar engelstalig en dat is bij mij niet zo heel geweldig. Allemaal zeer bedankt voor het meedenken groeten vriendje stokvis
abuelo Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Probeer eens op google daar vind je veel gebruiks aanwijzingen MVG Abuelo
Vriendje Stokvis Geplaatst: 9 september 2013 Auteur Geplaatst: 9 september 2013 datt heb ik al geprobeerd maar helaas zonder resultaat alleen engelstalig
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen