ibo96 Geplaatst: 28 augustus 2013 Geplaatst: 28 augustus 2013 beste leden kan iemand mij aub helpen ivm het afstellen van mijn rotor ik snap er helemaal niks van de begrippen... plaats: Genk rotor: Sadoun sm3d12 alvast bedankt
wiljo Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 (aangepast) HALLO, Is het een taalprobleem? Wat voor een schotel+motor heb je , welke begrippen bedoel je?, noem ze even dan kan ik misschien of iemand anders uitleg geven. En kun jij proberen met behulp van dit forum de schotel + motor uit te richten. Wiljo 29 augustus 2013 aangepast door wiljo
Sprietje Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Beste ibo96 Welkom op dit forum. Als het goed is, heb jij de rotor volgens bijgevoegde afbeelding.Het is een rotor die met Diseqc. 1.2, diseqc.1.3 en Go To X werkt.Ken je de instructie volgens de bijgevoegde PDF-file? SADOUN-SM3D12.pdf
ibo96 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Ja maar wat ik wou weten was van die elevatiehoogte etc
wiljo Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Ja maar wat ik wou weten was van die elevatiehoogte etc Kijk voor elevatie/LNBskew/ Azimuth vd satellieten op www.satdihspointer hier kun je jouw adres,straat,woonplaats intypen en de gewenste satelliet aanvinken en dan krijg je de gegevens als elevatie,azimuht, LNBskew. Wiljo
Sprietje Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Stel dat je in Utrecht woont, dat is 52,10 graden noorder breedte en 5,11 graden ooster lengte. Dit kun je bijv. bepalen met http://www.dishpointer.com/. Dan moet je de rotor instellen op 52,1 graad, zie bijlage.
ibo96 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Dit heb ik dat ook maar ik heb op de rotor en de schotel een schaalverdeling hoe moet ik dat regelen?
Sprietje Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Genk ligt op 51 graden Noorder breedte. Dus de rotor op 51 graden instellen. Elevatie van de schotel op 39 graden instellen zie bijlage uit de PDF.
ibo96 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Heb nu astra, astra2 hotbird, sirius maar turksat en de rest vindt hij niet Wat zou de reden hiervan zijn? Bedankt voor de medewerking!
blackeyes Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 zet hem op sirius en stel je schotel dan pas optimaal af op het hoogst haalbare als je die perfect hebt krijg je de rest ook perfect vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Heb je de rotor eerst op zijn nulpositie gezet? Zie ook de merktekens op de rotor. Heb je er voor gezorgd dat de schotel precies haaks staat op de rotor zoals in de bijlage is aangegeven? Je gaat uitrichten op de Astra 4A, dat was vroeger de Sirius. Die staat op 4,85 graden oost maar Genk ligt op 5,5 graden oost. Je zult dus eerst de rotor 0,65 graden naar het westen moeten draaien en dan de schotel op maximaal signaal uit moeten richten op de Astra 4A. Hierbij mag je alleen de elevatie van de schotel verstellen en voor de draairichting alleen maar de rotor op de mast verdraaien. Dus nooit de elevatie van de rotor zelf verstellen en ook niet de schotel verdraaien op de pijp van de rotor.
ibo96 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 wat ik ook probeer ik krijg sirius maar niet vast...krijg helemaal geen signaal van siruis
Sprietje Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 (aangepast) Welke schotel heb je? Merk en maat. Met een 65cm-schotel moet je die kunnen ontvangen. Als je hem niet kan vinden, heb je de schotel niet goed staan. Heb je wel een fatsoenlijke elevatieschaal op je schotel staan? Staat de mast wel heel erg goed rondom verticaal waterpas? Hoe bepaal jij of je de schotel naar het zuiden hebt staan? 30 augustus 2013 aangepast door Sprietje
blackeyes Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 dan hebben de russen hem eruitgeschoten vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
ibo96 Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Sirius kan ik ook ontvangen maar turksat blijft nog een probleem, ja de mast staat op waterpas en alles is goed ingesteld naar het zuiden toe
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen