Ga naar inhoud


Help! Wel beeld, maar volgens ontvanger geen signaal!


snampookje

Aanbevolen berichten

 

Help!

Bij het inladen van een nieuwe zenderlijst (Canal Digitaal) krijg ik opeens de melding dat ik geen signaal heb. Maar alle zenders ontvangen prima, inclusief BVN en TV Oost.

 

Dit is een al ouder probleem. een jaar geleden kreeg ik van CD een nieuwe M7 HD ontvanger. Die kreeg ik niet aan de praat, want geen signaal. Al die tijd deed mijn oude Philips DSR 2211 het zonder problemen, maar die kan de HD zenders niet ontvangen. Na vele dure uren aan de telefoon met CD was de conclusie dat de ontvanger kapot moest zijn en is ie geruild voor een Philips DSR 7141. Ondertussen keken we zonder problemen via oude oude Philips.

 

Maar ook de nieuwe Philips bleef piepen dat er geen signaal is. Maar we konden tot nu toe wel gewoon nieuwe zenderlijsten inladen op de oude Philips. Ik kijk dus al het hele jaar met mijn oude Philips. CD kan het probleem niet vinden.

 

Maar nu zijn alle zenders weer verplaatst en wil ik een nieuwe zenderlijst inladen. En nu opeens weigert ook de oude Philips DSR 2211...want geen signaal. Maar alles doet het! En als ik de schotel draai, is het beeld echt weg. We hebben alles al geprobeerd: nieuwe kabels, andere plek schotel, noem maar op. Niets werkt en CD lijkt ons niet te kunnen helpen. :(

 

 Kent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste snampookje


Welkom op dit forum

Wat heb je voor schotel en lnb? Is dat de standaard CanalDigitaal-schotel de Triax 64 en de CanalDigitaal duo-lnb?

Het lijkt me toch dat je te weinig signaal hebt.

Hoe lang is de coaxkabel ongeveer?

Als je de zender BVN op de Astra 19,2 kunt ontvangen, moet de CanalDigitaal zenderlijst toch gewoon ingeladen kunnen worden ook al ontvang je bijv. de Astra 23,5 niet.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ontvanger kijkt standaard naar Astra 1 op Diseqc positie 1 om de zenderlijst te laden.

Wanneer jouw ontvanger een andere volgorde op de Sat. posities heeft zal hij geen zenderlijst kunnen inladen.

 

Ook is er ooit een software update geweest die samenhangt met dit probleen.

 

Kijk eens hoe dat bij jouw ontvanger en schotel installatie zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En volgens mij ontvang ik de 23,5 ook, want daar zit die TV Oost op, toch? En ja, ik ontvang gewoon BVN! Zonder storing ed. Dus daarom is het ook zo raar dat ik nu opeens niet een nieuwe zenderlijst kan inladen.

Zo te zien kijk je toch naar 2 posities.

Wanneer dat niet default is aangesloten kijkt je ontvanger naar de verkeerde kop om de zenderlijst in te laden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zegt in je openingspost dat wanneer je de schotel draait het beeld weg is.

 

Wat bedoel je daarmee, heb je er een rotor in gebruik?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Help!

  :(

 

 Kent iemand dit probleem? Weet iemand een oplossing?

 

 

Even optellen en aftrekken.

Je hebt signaal (Ik weet niet hoe goed je schotel is afgesteld, dat is wel belangrijk.) --> lnb is ook oké.--> bekabeling is ook oké.

 

Je hebt BVN en TVOost --> Astra 1 en 3 oké.

 

Je ontvangt beide sats op je nieuwe DSR7141. Klopt?

 

"nieuwe zenderlijst inladen" is nog je enige probleem?

 

Zo ja, dan ligt de oorzaak m.i. in de ontvanger. Instellingen of software. 

Ik ken die ontvanger, en heb de volgende vragen:

 

1) zit de laatste update erop? --> even handmatig update activeren

2) daarna terug naar Fabrieksinstellingen en opnieuw instellen

    Daarbij moet de ontvanger ook de diseqcinstellingen (2 stuks) vinden onder Diseqc A en Diseqc B. Zo niet,dan kun je ook dat handmatig instellen.

3) Vervolgens weer poging zenderlijst in te laden (Bij Fabrieksinstellingen gaat hij - dacht ik - automatisch door het hele verhaal heen t/m zenderlijst).

 

De ene ontvanger heeft een gevoeligere ontvangst dan de andere. Het is daarom belangrijk dat je de schotel zo zuiver mogelijk afstelt. Misschien kun je dat eerst doen met je Philips 2211.

 

PS: Zit net te bedenken: als de ontvanger geen zenderlijsten binnenhaalt, haalt hij mogelijk ook geen updates binnen. En die moeten er wel op.

       Je moet dus beslist de schotel maximaal instellen en zeker weten dat je 7141 ook de laatste update binnen kan halen. Er is ooit een update geweest

       die een bug fixte die met zenderlijsten binnenhalen te maken had, zo uit mijn hoofd.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07:

nee, ik krijg helemaal niets op mijn nieuwe Philips 7141! die piept al dat er geen signaal is bij de aansluiting.

Dat doet elke ontvanger als je hem aanzet op een frequentie waar niks (meer) op zit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...