Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu je wat meer informatie geeft, wordt mij duidelijk dat je een twin opstelling heb?

Zo ja, dan zou de volgende check inderdaad de lnb zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

inderdaad ,ik had van de eerste keer wat meer uitleg moeten geven maar dacht het probleem even snel snel op te lossen,nu weet ik zeker dat die zenders er zijn en moet ik zelf in actie schieten.

dank voor de nuttige info en het meedenken

mvg

hotsummer

Geplaatst:

Graag gedaan.

Ik neem aan dat je een multirail hebt. Gelukkig zit de Hotbird-lnb aan de buitenkant (oost) zodat je die gemakkelijk kunt vervangen. 

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Even ter info, ik krijg ze hier ook nog steeds niet hoor hij vind niets op 13,0°E 11662 V 27500 FEC:3/4 DVB-S2 8PSK

Ik weet zeker dat ik alles goed invoer, dm800 met een multytenne 4

Op 11278 27500 V 3/4 dvb-s2 8psk vindt hij er meteen 30 met een snr van 53%

vind ik toch wel raar

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Ik heb de frequentie 11662 / V net even gescand, en mijn Dreambox vindt 26 zenders, waaronder 2 keer Redlight 3D-HD en een heleboel TivuTivu zenders. 

Geplaatst:

Even ter info, ik krijg ze hier ook nog steeds niet hoor hij vind niets op 13,0°E 11662 V 27500 FEC:3/4 DVB-S2 8PSK

vind ik toch wel raar

Mogelijk kan je schotel beter worden ingesteld, maar een Multytenne 4 is natuurlijk ook zodanig klein dat je snel op kritische grenzen zit. 

De Hotbird lnb kijkt sowieso scheel op de schotel, en Nederland ligt ook wat buiten het gebied waar de schotel voor gemaakt is. 

Geplaatst:

Ok thanx voor het scannen, zal idd eens naar de afstelling kijken, en misschien ook maar eens denken aan wat groters......

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

Ok thanx voor het scannen, zal idd eens naar de afstelling kijken, en misschien ook maar eens denken aan wat groters......

Dat zou ik zeker doen, zeker nu het zo mooi weer is en nog kan voor het najaar. Je zult er veel plezier aan beleven. De Multytenne lijkt me handig voor op vakantie. Plug-and-play met 4 sats. Die zou ik niet gauw van de hand doen.

Geplaatst:

vind ik toch wel raar

Hier ook een multytenne, even gescanned en had binnen een paar tellen 26 zenders zoals eduard07 zegt:

Ik heb de frequentie 11662 / V net even gescand, en mijn Dreambox vindt 26 zenders, waaronder 2 keer Redlight 3D-HD en een heleboel TivuTivu zenders. 

Heb alleen geen beeld. Zijn niet fta volgens mij.

Geplaatst:

Hier ook een multytenne, even gescanned en had binnen een paar tellen 26 zenders zoals eduard07 zegt:

Heb alleen geen beeld. Zijn niet fta volgens mij.

Redlight TV FTA? Wat had jij dan verwacht? :eek:

Geplaatst: (aangepast)

mijn collega krijgt wel redlight en hustler maar geen sct kanalen meer, zitten toch op dezelfde transponder op 13,0°E 11662 V 27500 FEC:3/4 DVB-S2 8PSK.

sorry moet zijn 11727, Verticaal, 27500, FEC 3/4 maar krijg geen signaal hierop ook niet meer op de italiaanse kanalen prima filla en ja hij heeft een abbo.

lnb stuk? dat die alleen bepaalde zenders op hotbird wel pakt.

hij heeft een visiosat  met drie lnb,s (zelfde als ik heb) astra 1 en 3 en hotbird

aangepast door satspock

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Geplaatst: (aangepast)

11727 /V Hotbird met o.a. TVE en Telesur komt bij mij beduidend sterker binnen dan 11662/V.  Heeft natuurlijk deels te maken met het feit dat 11662 een MPEG4-frequentie is.

Ik zou eerst de f-connectoren van de bekabeling checken, vervolgens de stand van de schotel indien andere frequenties op de HB het wel doen.

De visiosat is niet zo'n grote schotel en afstelling is een precisiewerkje. Vooral bij de Hotbird-lnb omdat die een beetje aan de buitenkant zit (oostkant).

Hij moet maximaal naar de schotel kijken(en er niet langs) en ook maximaal ingesteld in de houder zitten. Soms helpt een beetje naar voren of achteren schuiven en ook een lichte kanteling met de klok mee (skew).

Ook zit de HB-houder wat lager dan die voor Astra 1.

Een satbeepertje erbij en controle op de tv is onmisbaar, zeker bij deze lnb-positie.. 

Pas in laatste instantie zou ik twijfelen aan de lnb en die vervolgens vervangen (door een klasse A lnb, bv een Inverto Black Ultra, indien mogelijk.).

aangepast door Eduard07

Geplaatst:

11727 komt hier wel binnen, 41%

11662 nog steeds niet

Ben er inmiddels okk achter dat tuners ook enorm verschillen!

Dm800 met alps bsbe2 geeft hier bv 53% op nl 1

Dm8000 geeft met bcm 4505 geeft 45% op nl1

Dm8000 geeft met de ingebouwde 4501 nog het minst, 41%

en das al met al wel jammer want met de dm800 had ik icm de multytenne eigenlijk nooit problemen

Maar heb nu een dm8000 en dat geeft toch uitval met de multytenne, is net te krap aan

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

En o ja heb hem icm met mijn vrouw proberen beter uit te richten op BVN, maar we krijgen er niet meer als 63 % uit, op de ingebouwde 4501van de dm8000

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

En o ja heb hem icm met mijn vrouw proberen beter uit te richten op BVN, maar we krijgen er niet meer als 63 % uit, op de ingebouwde 4501van de dm8000

Dat zijn lage percentages, maar bij een Multytenne kun je natuurlijk ook niet gauw meer verwachten. En dan zit BVN nog op de sterke Astra 1. (Er zit nog een BVN zonder teletekst op de Hotbird). De Hotbird-lnb zit 6 graden uit het brandpunt als je de schotel primair op Astra 1 hebt afgesteld.

En regenreserve zul je wel helemaal niet hebben. Zeker niet op de HD-zenders van Astra 3.

Ik zou toch overwegen een grotere schotel te nemen: bv een Triax 88 met een rail en 4 Inverto Black Ultra's voor Astra 1/2/3 en Hotbird. Dan ga je pas echt ontvangen en genieten.  

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen