Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Yep dat was mijn idee ook al. Ik las dat als ik quad zou willen het een 110 moet worden. Een twin kon wel begreep ik.

Zou ik nog aan de derde tuner de multytenne kunnen hangen. Hang ik de 88 met de twins ernaast.

Leuk! Weer wat te doen :)

Had voorheen altijd een 88 met een alps lnb en een disecq motor aan een humax, maar was het draaien beetje zat dus vandaar voor multytenne

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

1)Yep dat was mijn idee ook al. Ik las dat als ik quad zou willen het een 110 moet worden. Een twin kon wel begreep ik.

Zou ik nog aan de derde tuner de multytenne kunnen hangen. Hang ik de 88 met de twins ernaast.

Leuk! Weer wat te doen :)

2)Had voorheen altijd een 88 met een alps lnb en een disecq motor aan een humax, maar was het draaien beetje zat dus vandaar voor multytenne

1) Ik snap niet helemaal hoe je dat bedoelt. Het aantal aansluitingen heeft toch niks met de grootte van de schotel te maken?

De grootte van de schotel bepaalt alleen de hoeveelheid dB die je binnenhaalt. Bij de Triax88 is dat al prima, ook bij de Hotbird. Bij de 110 natuurlijk nog beter.

2) Van Triax88 naar Multytenne is wel een hele val terug. Ik geloof dat ik daar binnen een dag al spijt van had gehad. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Nou ik las meen ik dat als je de inverto quad zou willen gebruiken ze te breed zijn voor de 88. Op 110 zou dat wel gaan.

Dat bedoelde ik.

En van 88 met motor naar een multytenne was op signaal sterkte inderdaad een stuk minder, maar het snelle schakelen vond ik wel weer een groot voordeel....

Ik ging naar een ander huis toendertijd en vond die multy gewwon wat netter aan de muur staan.

Maar het gaat nu toch weer een grote wok worden vrees ik

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

Aha, nou begrijp ik je. Ik denk ook dat het klopt. Ik gebruik zelf twin lnb' s.vandaar dat ik hier even verstek liet gaan, excuus.

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

no problem, je hebt me al heel erg geholpen, evenals Sprietje..!

Aangezien dit nog weinig met hustler te maken heeft ga ik nieuw draadje in schotelpark maken, heb toch nog wel wat vragen over de nwe multifeed wok

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

....

Aangezien dit nog weinig met hustler te maken heeft

Uiteindelijk wel weer, natuurlijk. ;)

Geplaatst:

toch straf.....na dagen proberen en uiteindelijke een nieuwe lnb twin nog steeds weinig of geen signaal op 11662 v....springt constant van 30 percent naar nul op beide ontvangers....signaal sterkte is op zijn best gezet....radeloos word je er van

Geplaatst:

toch straf.....na dagen proberen en uiteindelijke een nieuwe lnb twin nog steeds weinig of geen signaal op 11662 v....springt constant van 30 percent naar nul op beide ontvangers....signaal sterkte is op zijn best gezet....radeloos word je er van

Ik weet niet veel over je installatie, maar als je een HD-ontvanger hebt, ben ik benieuwd hoe jij 12475  / S2/8PSK / 29900/ 3/4 binnenkrijgt. 

Hoe groot is je schotel, trouwens? En staat die schotel loepzuiver of is die misschien versprongen?

Geplaatst:

80 moet genoeg zijn voor Hotbird.

Ik zou de schotel eens finetunen. Op  de frequenties waar je nu moeite mee hebt. 

Heb je een multirail? Misschien ook een satbeepertje?

Dit weekend blijft het nog redelijk weer.

Geplaatst: (aangepast)

hoi de gasten

probleem opgelost en jullie raad klopte als een bus.....technieker langs geweest en jahoor eerst schotel perfect laten fijn tunen en de de LNB's daarna ook en...bingo alles werkte weer.

dank voor jullie inbreng

mvg

hotsummer

aangepast door hotsummer
Geplaatst:

Nou, dat is dus nu dik in orde met het herfstweer voor de boeg. ;)

Hopelijk is de schotel nu goed vastgezet en connectoren goed geïsoleerd, zodat hij nu tegen een rukwind en een sneeuwbui bestand is. 

Geplaatst:

Hier ook weer ontvangst op de bewuste freq. Lag idd aan de multytenne. Triax 88 met inverto premium quad nu 60% , morgen als het onbewolkt is even finetunen...

Echt een mooi setje!

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst: (aangepast)

Hier ook weer ontvangst op de bewuste freq. Lag idd aan de multytenne. Triax 88 met inverto premium quad nu 60% , morgen als het onbewolkt is even finetunen...

Echt een mooi setje!

60% op een Triax88 is inderdaad aan de lage kant. Daar zou toch nog zeker wel 15% bij moeten, dacht ik. 

De rail moet schuin aflopen aan de oostkant.

aangepast door Eduard07

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen