Ga naar inhoud

Ophangen schotel...Advies gevraagd.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi Leden

Graag jullie advies voor het volgende....

Ik ben net verhuisd naar een nieuwe woning (plat dak). Nu wil ik mijn schotel ophangen maar loop tegen een probleem.

De voordeur van de woning staat op zuidoosten en de tuin zuidwesten.

Nu is mijn woning 9 meter hoog en de afstand tot mijn schuur is 10,5M.

Als ik het goed heb moet de schotel richting het zuiden en dus naar de kant van de voordeur....maar hoe stel ik deze op? Aan de voorkant kan het niet worden bevestigd.

Dus: 

----> Aan de achtergevel of op het dak? ik moet dan aardig wat klimmen.

----> of red ik het als ik deze vastzet aan mijn schuur....wellicht een hoge mast?

Wie kan mij adviseren? 

thanks,

maniani

Geplaatst:

Misschien helpt je keuze als je eerst weet waar de signalen precies vandaan komen.

Ga naar http://www.dishpointer.com/

Toets je straat, huisnummer en woonplaats in en kies voor de Astra 19,2.

Zoom zo ver mogelijk in en zet de balon op de plaats waar je eventueel je schotel wilt plaatsen.

Denk je dat er obstakels zijn, vink van ook “Options” aan. Dan kun je het kleine rode ballonnetje verplaatsen naar het obstakel en kun je zien hoe hoog dat mag zijn.

Kijk ook hoe dat met de Astra 23,5 zit.

Je kunt ook de DishPointer Apps gebruiken die rechts bovenaan staat. Die zijn er ook in gratis versies.

Geplaatst:

Hi,

ik heb even gecheckt.....als ik ervan uitga dat ik de schotel aan de schuur ga hangen dan is de afstand tot mijn achtergevel 10,5M.

Als ik dat op site kijk dan mag het object 5m hoog zijn uitgaande van 28.5E. Dus mijn achtergevel is te hoog.

Als ik dit nou compenseer dmv hoog ophangen?

De schuur is 2,75 hoog....wil dit zeggen dat ik nog 2,25 de schotel hoger moet plaatsen?

klopt mijn aanname?

thanks,

maniani

Geplaatst:

Zo heb ik hem hier ook hangen op een hoge paal alleen die van mij is maar 1,5 meter hoog ik zou wel wat extra hoogte houden zodat mocht hij te laag hangen je de schotel iets hoger kunt hangen dus een metertje of 3 a 3,25.

Volgensmij lukt het wel op deze manier maar zou even sprietje afwachten die kan je hier duidelijk antwoord opgeven.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

je moet wel de afstand van de achtergevel tot de schotel zover mogelijk achteruit op het dak van de schuur meten, misschien kom je zo aan meer overschot. Concreet, als je 2 meter achteruit kunt win je ongeveer 1 m hoogte als je ten minste in België of Nederland woont.

aangepast door gors
Geplaatst:

Ik had al gerekend tot aan de achterkant van mijn schuur :) dus kan niet nog meer achteruit ....woonplaats is amsterdam,

Ik ga ervan uit dat een mast van 5 meter wel genoeg is, dan kan ik 2m aan de schuur vastmaken zodat het stevig staat...is wel genoeg denk ik?

Weten jullie waar ik zo een mast kan halen?

alvast bedankt,

maniani

Geplaatst:

het is een platte dak...alleen is het zoals ik zei ongeveer 9m hoog.

Zo een hoge ladder heb ik nie.....kan er dus ook niet opklimmen als er wat is.

Of kennen jullie personen die op zo een hoogte kunnen installeren tegen een schappelijke prijs??

Geplaatst: (aangepast)

een ladder kun je huren bij de bouwmarkt...

Een tweedehands kopen, misschien?

@Maniani, je zult wellicht sowieso wel eens het dak op moeten van je eigen huis?

Ik  geeft toe: 9 meter is een heel geklauter met de noodzakelijke spullen (tegelvoet, schotel, materiaal) maar die plek is voor een schotel ideaal.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste maniani

Als het zo kritisch komt, dan zou ik zeker eerst met de speciale app voor je iPhone of Android Phone eens kijken of je de gewenste satellieten kunt ontvangen als je boven op je schuurtje staat, zie bijv.:

http://www.androidplanet.nl/35669/zie-welke-satellieten-boven-je-vliegen-met-satellite-ar/

Zodra de pijp langer dan 125cm boven je schuur uit gaat steken, moet je toch met een dikke en dikwandige buis gaan werken zoals steigerpijp anders zal de schotel veel te veel gaan wiebelen als het flink waait. Ik ga er van uit dat je de pijp niet kan tuien. Steigerpijp heeft een diameter van 48,3mm (1,5”).

Hoe groot is je schotel?

Verder heb je al de nodige maten doorgegeven, de hoogte van je huis (9m), de hoogte van je schuur (2,75m), de afstand van je huis tot waar eventueel de schotel komt te staan (10,5m) maar wat ook belangrijk is, onder welke hoek lopen de signalen vanaf je schotel naar het huis.

Je gaf al aan de 28,5 te willen ontvangen. Die signalen komen inderdaad het laagste binnen maar als die signalen niet precies recht naar je huis lopen (haaks op de gevel) maar bijv. onder een hoek van 30 graden schuin, dan wordt de afstand van 10,5 ook groter (12m) en hoeft de schotel dus minder hoog te staan.

Geplaatst:

Als je platdak 9 meter hoog is, dan moet je een ladder hebben die uitgeschoven 11 meter is. Dat zijn dure jongens waar je nieuw toch ongeveer tussen de €800-900,- voor betaald. Bovendien heb je zo’n ladder dan wel het hele jaar ergens bij je huis liggen. Maar als je toch een ladder nodig hebt om bijv. zelf je kozijnen te schilderen, dat is het zeker het overwegen waard.

Geplaatst:

Thanks allemaal....ik ga es rondkijken of een trap goedkoop op de marktplaats kan vinden....en ook nog eens eea goed proberen te meten vanaf mijn schuur.

@Ventura -- geen balkon.

Geplaatst:

Thanks allemaal....ik ga es rondkijken of een trap goedkoop op de marktplaats kan vinden.

.

Ik heb er een paar aangeboden gezien.

Hou wel de veiligheidseisen in de gaten die zeker bij dit soort lengtes doorslaggevend moeten zijn. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen