wowly Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Hallo allemaal! Ik ben Jan, actief op vele fora en ben me momenteel aan het oriënteren op een sattelietontvanger en de hele mikmak. Ik heb jaren gelden hier al aan gedacht, maar vanwege de bouw van ons huis niet meer aan toe gekomen. We hadden tv via UPC, met opnamereciever enzo; werkte prima. Vooral het opnemen was erg fijn. Aangezien er glasvezel werd gelegd in onze straat konden we meeliften en gratis laten aanleggen. Contractje bij onsbrabantnet en huppakee...... Volgens de verkoper zou alles bij het oude blijven. Not...... Ik zou nu de gehele coax moeten vervangen door UTP, ik kan niet meer opnemen of ik moet eerst een box erbij kopen van 150 euro, en voor iedere kamer moet ik een aparte ontvanger aanleggen....GRRRRRR!!! We zijn nog niet goed en wel begonnen of het gepiel begint al! Uit frustratie een gebeld met een goede kennis die satelliet heeft en daar erg tevreden mee was. Al met al kon ik met een kleine investering een meer waardevast systeem aanschaffen waarbij ik vele honderden zender kan ontvangen, waarvan ewrg veel in HD. De apparatuur die ik koop is en blijft van mij en blijft te gebruiken (de opnamebox van onsbrabantnet is alléén te gebruiken met hun ontvanger.....) en de zenders blijven aanwezig/worden niet steeds veranderd omdat ze geen goede contracten hebben kunnen bedingen met de leveranciers. Nou blijkt satteliet ook niet alles te zijn, blijkbaar gaan velen emt de komst van glasvezel juist over naar glasvezel en laten ze de schotel voor wat ie is...! Misschien zi ik het niet goed, ik ken de (on-)mogelijkheden van satelliet niet goed genoeg, maar wat zouden jullie doen? de pro's en copns van beiden voorzover ik het weet (en als ik erlangs zit hoor ik dat graag natuurlijk!) Pro glasvezel: interactief 8 euro pm zonder opname mogelijkheid second screen Con glasvezel: zenders veranderen, voorwaarden veranderen wordt steeds duurder dure apparatuur aanschaffen die alleen met de spullen van je momentane provider werken, overstappen naar een ander: apparatuur in de prullenbak beperkt zenderaanbod beperkt tot de apparatuur van de aanbieder alle kabels van coax naar utp omzetten/opnieuw trekken (of misschien werkt het wel via wifi?) Pro satteliet: veel zenders (via familie) eigen apparatuur, waarschijnlijk beter en minder storingsgevoelig dan die van brabantnet want meer keus eenmalige kosten voor aanschaf van apparatuur; daarna niet meer afhankelijk van aanbieders kan coax behouden kan in iedere ruimte onbeperkt uitbreiden indien de juiste hardware op de schotel goede recievers met een eigen community die de boel up to date houden Con satteliet: investering initieel storingsgevoelig door de schotel (richten, weer) meer werk: updaten etc een kabel van de schotel naar binnen trekken nog niet voldoende verstand van Ik zou het enorm waarderen als jullie me een handje kunnen helpen! Weet nu niet echt wat te doen. alvast hardstikke bedankt! jan
wowly Geplaatst: 31 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2013 oja: is er ergens een linkje waarin de setupmogelijkheden staan van een compleet systeem, een soort van satteliet voo dummie's oid?
Duikertje Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Hoi Jan, een heel verhaal. Om de nl zenders te kunnen bekijken heb je een abbo nodig van canaldigitaal en die werkt ook met diverse pakketten. http://www.canaldigitaal.nl/televisie/ Wat de meest interresanten satellieten zijn de astra 19.2- 23.5- 28.2 en de hotbird 13.0 east. http://nl.kingofsat.net/satellites.php Je hebt wel voor iedere tv een aparte ontvanger nodig en een ander nadeel is dat bij b.v. erggggg veel regen je ff geen signaal heb. ga ff op bovenstaande links snuffelen dan kan je alvast zien wat een abbo kost en bij de kingofsat wat je zoal kunt ontvangen. Heb je alvast wat te doen, wat betreft een goede ontvanger betreft waar je ook mee kunt opnemen kan ik helaas niet zeggen want dat doe ik niet.
Gerard 76 Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Vergis je niet in de kosten van een smartcard. Een nieuwe kost 69 euro. 2e en 3e kosten 39 euro. Activeren kost 29 euro,2e en 3e activeren kost 10 euro per kaart. dus alleen de drie werkende kaartjes kosten je al bijna 200 euro éénmalig. Uitgaande van drie vertrekken met elk 1 decoder met 1 kaart erin.
Psychosammie Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Je bent voor de Nederlandse zenders nog steeds afhankelijk van een aanbieder. Volgende mij kan je niet je bestaande coax blijven gebruiken. Mijn ervaringen is dat je sat kijken ook een beetje als hobby moet beschouwen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Je bent voor de Nederlandse zenders nog steeds afhankelijk van een aanbieder. Volgende mij kan je niet je bestaande coax blijven gebruiken. Mijn ervaringen is dat je sat kijken ook een beetje als hobby moet beschouwen. doet ie toch Pro satteliet: veel zenders (via familie) als dat geen hobbyen is. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
wowly Geplaatst: 1 september 2013 Auteur Geplaatst: 1 september 2013 hoi allemaal! Bedankt voor alle antwoorden! In welke zin kan ik mijn bestaande coax netwerk niet meer gebruiken? Doen de sattelietrecievers ook alles via de utp dan? Ik dacht dat dit via coax ging namelijk. Wat zijn de belangrijkste hobby/tweak aspecten van het schotelgebeuren? Zit hem dat in het afstellen of in het het recievergebeuren? En welke recievers (linuxrecievers) zijn min of meer hasslefree zegmaar
dutchandrew Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Je kunt ook net als mij doen. Satelliet, glasvezel (dvb-c) en internetstreams combineren. Een vu+ ultimo met 1x dvb s tuner en 2 dvb-c tuners, internet aansluiting en een ingebouwde hardeschijf voor opname.
wowly Geplaatst: 1 september 2013 Auteur Geplaatst: 1 september 2013 waarom heb je alles naast elkaar eigenlijk?
dutchandrew Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 gewoon meer keus. Dus het basispakket (dvb-c) wat ongecodeerd is, aangevuld met fta zenders via de satelliet en internetstreams. En dat alles in 1 favorietenlijst.
wowly Geplaatst: 1 september 2013 Auteur Geplaatst: 1 september 2013 ok, de "analoge" kabel samen met de free to air satelliet en de internetstreams voor uitzending gemist zegmaar, allemaal via één reciever. Klopt dat? Welke reciever gebruik jij hiervoor?
Psychosammie Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 (aangepast) Antwoord op je eerder vraag. Satelliet ontvangers gebruiken ook COAX maar deze kabel heeft een andere impedantie. Dutchandrew gebruikt misschien ook de "analoge" kabel maar waarschijnlijk bedoelde hij de FTA digitale zenders. En hij gebruikt een vu+ ultimo zoals in zijn bericht staat. Maar hiermee kom je echt in het hobbywerk terecht. Is dat wat jij wil? 2 september 2013 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
dutchandrew Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 (aangepast) Ik gebruik het digitale dvb-c signaal . Dit signaal is ongecodeerd en kun je bekijken met iedere tv waar ook een dvb-c tuner in zit. De coax kun je net zoals bij analoog gewoon splitsen naar iedere kamer. 2 september 2013 aangepast door dutchandrew
Psychosammie Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Dvb-c is alleen ongecodeerd als je upc hebt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
dutchandrew Geplaatst: 3 september 2013 Geplaatst: 3 september 2013 Bij glasvezel van glashart/reggefiber is dvb-c ook ongecodeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen