de mon Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Elk jaar veranderd die van naam;lk heb de reciever een reset moeten laten doen,vol rommel. Waarom men die RVI in DVB S2 zendt ? Een paar Nederlanders (4) zitten er ook bij fta;En de goeie NL radio 's zitten dan nog enkel op A3. Vandaag ben ik niet verder geraakt dan 1 twin kop op A1.Op een stoel geplaatste buis word een knoeiboel:Buis niet loodrecht meer,tape komt los. En je moet dan nog verder met A1. Even was er toch Fryslan met wat kwaliteit met rail en 2 lnb·s. En mijn helper de para,die draait gewoon aan de schotel tot hij beeld ziet:Ik met al die meters geraak er niet,vind niks; Morgen komt hij weer en drinken dan cerveza.Groetjes uit Spanje. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
de mon Geplaatst: 1 september 2013 Auteur Geplaatst: 1 september 2013 Laatste vijsje moet weer doldraaien,van rail naar armstuk.Alles stond juist.Zondags in september is het meeste dicht. Terug naar A1.Geeft wel 5 prct meer maar met rail en 2 lnb·s heb ik hetzelfde resultaat als thuis(moet lukken) Tomorrow I'LL try again·Thuis liggen boutjes en parkers genoeg.Hier moet je veel handengebaar maken of er een tekeningtje bij maken. De oude schotel was direct weg naar een andere bewoner. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
de mon Geplaatst: 2 september 2013 Auteur Geplaatst: 2 september 2013 Atijd is er wat. DSR7141/22 heeft een een hoofdfreq van 12515H,daar had ik 7-8 groene blokjes.Verzet ik die hoofdfreq naar 12722H dan heb ik maar 4 blokjes.(mijn Sunny gaf hier beter signaal dan mijn Sunny in .be,daar speel ik hd met 6 blokjes)Ik heb dan maar een factory reset gedaan,dan pas kan je kiezen tussen SD en HD om binnen te pakken;Ik speel dus nu SD. Ik heb nog 1 lnb om te switchen met de Smart Titanium, een MAXIUM twin lnb.Proberen maar. Als ik hier nog eens land dan koop een installatie volgens de calculators en hun berekeningen:Die triax en rail is een wild west toepassing.(TDA 78). Groetjes uit Lloret de mar. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
de mon Geplaatst: 5 september 2013 Auteur Geplaatst: 5 september 2013 Volgend jaar gebruik ik toch een andere schotel,een Viosat bvb http://www.bing.com/images/search?q=+sat+schotel&go=&qs=n&form=QBIR&pq=sat+schotel&sc=0-10&sp=-1&sk=#view=detail&id=98243EC3AB0B1BA9F9AB0F8321DF4883ACF0BA3B&selectedIndex=168 Heb ik goed HD en VRT dan mist de para mijn onderbuur weer een zendertje.·s Avonds bij 15 graden minder en geen zon op de dish dan zie ik freeze en bij het minste zuchtje geen beeld meer.Zwarte vertikale band schuift door het beeld.Digisat+ pulst dan weer met de ledbalk alsof je op een vreemde sat zit,enz Na 20 X switchen van lnb en uitlijning wordt je dat stillaan beu: Ok tvv sd speelt nu bij mij.De para tegenspreken doe ik ook al niet meer(coax met krullen van 3 cm,vanaf de kram neemt de coax een bocht van 60 graden) ,ongelooflijk. Alles zou werken als als hij de schotel (1 lnb) uitricht met zijn militair kompas.Er mag ook maar 1 schotel geplaatst worden. Ik ga dat NL cafe toch eens aanspreken voor info op zijn installatie. NOOT,neem een freq lijst mee op reis. 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
de mon Geplaatst: 7 september 2013 Auteur Geplaatst: 7 september 2013 Ik ben toch maar eens in 2 dutch pubs gaan info halen.Het is gewoon een duo lnb voor en met een 80 cm offsetschotel.A1 zit in de klem en verdraaid,R ca die 22· denk ik. Eurosport 2 HD stond aan ..met een Dreambox en stream. Toen ik terug kwam zag de stand van mijn lbs er ook zo uit,alleen is bij mij alles hypergevoelig,temp,wind,geen HD. Maar wat zou ik doen ? Kom ik volgend terug met een duo lnb of koop ik hier 1.? 1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900
Eduard07 Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 (aangepast) Volgend jaar gebruik ik toch een andere schotel,een Visiosat Een Visiosat-bisat lijkt me geen goed idee in Spanje. Veel te klein. Een duo-lnb is voor een 80cm offset schotel (Triax 88). Wel de juiste spullen uitzoeken voor je naar Spanje gaat. 7 september 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen