Ga naar inhoud

Beste cam voor CDS-kaart? (Nee geen softcam, want...)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb ik weer. :-)

Nu het vorige ontvangstprobleem uit de weg is (eindelijk maar eens de lnb voor 5 west vervangen) kijk ik weer eens naar de beste oplossing om mijn oranje CDS-kaart met NL 1/2/3 uit te lezen d.m.v. een externe cam. 

Cccam of iets dergelijks gaat niet omdat ik koppig scam wil laten lopen om mijn Scandinavische publieken te ontvangen. Vandaar dat ik aan een externe cam denk.

Even wat rondgelezen en ik vermoed dat het misschien nog het beste is een niet al te oude Mediaguardcam te kopen (type wereldbol). Als ik de voor- en nadelen goed samenvat dan komt het erop neer dat ik dan iets koop waarmee ik tegelijkertijd maar één zender kan bekijken/opnemen en gaat het zappen nogal traag, maar heb ik dan wel iets meer zekerheid dat CDS (na heel lang wachten, waarschijnlijk) een oplossing voorziet als er op technisch gebied wat verandert, en die zekerheid heb je met pakweg een Astoncam niet.

Vat ik het zo een beetje goed samen?

Image is VTI, voor het geval dat wat uitmaakt. En dat ligt ook redelijk vast, omdat dat het beste werkt voor mijn Sundtek DVB-T-stick. :-)

Opmerkingen welkom - maar liefst gewoon een bevestiging dat dit zou moeten werken. :-)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst: (aangepast)

Bedoel je met de opmerking dat ik niet tegelijkertijd scam en een module kan toepassen dat ik niet op hetzelfde ogenblik bijvoorbeeld naar Nederland 1 kan kijken en een Noorse zender kan opnemen? Dat is een beetje jammer maar niet zo'n groot probleem. Ik wil vooral graag kunnen zappen zonder tussendoor in de instellingen dingen in en uit te moeten schakelen. :-)

Ik kan een groene CDS-kaart in mijn bejaarde MR-cam steken, scam laten lopen en zappen tussen CDS, de Scandinaven en FTA. Dat werkt - een beetje (heel veel glitches bij CDS en kaartupdates komen niet door). Hetzelfde principe zou ik dus willen met een Mediaguardmodule, met dat verschil dat CDS dan hopelijk beter gaat.

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Geplaatst:

Kun je in VTI geen 2 softcams tegelijk laten draaien?

In het openATV image wel, daar zit het softcam panel V2.0 in, in openpli kan het volgens mij alleen maar met oscam als card server en een andere softcam er naast, maar openpli gebruik ik niet op dit moment

• Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Kun je in VTI geen 2 softcams tegelijk laten draaien?

Er zijn hier mensen die veel meer weten over dat soort zaken dan ik, maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk...

• Moderator
Geplaatst:

wat je fout doet is dat je je vraag stelt in iemand anders zijn topic wat heel ergens anders over gaat. Maak even je eigen topic aan en vermeld daar wat meer info bij zoals gebruikt image en of je een seca2 / seca3 kaartje hebt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ach kijk dat vereenvoudigd de boel

DE GROENE KAART

die werkt ook in scam3.59 dus oplossing gevonden.

ciao

Koen B, hoop dat je dat begrijpt

die scam opende ook de groene seca2 kaart

of ze middels nano s dat hebben veranderd op je kaart kan ik nu niet beweren zonder een groene kaart in bezit te hebben.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Koen B, hoop dat je dat begrijpt

die scam opende ook de groene seca2 kaart

of ze middels nano s dat hebben veranderd op je kaart kan ik nu niet beweren zonder een groene kaart in bezit te hebben.

ciao

Ja hoor, ik denk van wel. Scam laten lopen in een cam terwijl ik de groene kaart gebruik zou dus moeten werken (is ook mijn ervaring met die MR-cam, maar daarbij krijg ik dan wel een hoop glitches) maar als ik de oranje kaart wil gebruiken dan zou ik dus eerst scam moeten uitschakelen.

Als ik het me goed herinner dan was er een tijdje geleden een discussie tussen jou en een andere gebruiker over de vraag of scam alleen (zonder hardwarematige cam) CDS-zenders kan openen (met een legale kaart, voor alle duidelijkheid). Ik vrees dat ik een van die mensen ben die alleen maar kan vaststellen dat dat bij hen niet lukt. Helaas. :-)

Overigens, oranje of groene kaart in kaartlezer met cccam onder VTI loopt hier ook niet. Onder Pli wel...

Geplaatst:

ik begrijp ECHT niet meer wat er nu wel of niet aanwezig is en de huidige status van de receiver.

de MR-cam is weer het eerste nieuws waar ik van verneem

het is veel te onduidelijk, je springt van de hak op de tak

of je gebruikt softcam

of je gebruikt enkel CI-cam Modules

dat schreef ik al

en

of je hebt een groene Canaldigitaal kaart

of je hebt een orange Canaldigitaal kaart

of beiden

maar wat is het?

en scam met keys is eigenlijk not done (in dit forum waar keyfiles niet mogen en kunnen worden besproken)

CCcam of oscam voor seca3 oragne

Scam voor seca2 groen.

maak het ons duidelijk dan kunnen we misschien verder helpen.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ik begrijp ECHT niet meer wat er nu wel of niet aanwezig is en de huidige status van de receiver.

de MR-cam is weer het eerste nieuws waar ik van verneem

het is veel te onduidelijk, je springt van de hak op de tak

of je gebruikt softcam

of je gebruikt enkel CI-cam Modules

dat schreef ik al

en

of je hebt een groene Canaldigitaal kaart

of je hebt een orange Canaldigitaal kaart

of beiden

maar wat is het?

en scam met keys is eigenlijk not done (in dit forum waar keyfiles niet mogen en kunnen worden besproken)

CCcam of oscam voor seca3 oragne

Scam voor seca2 groen.

maak het ons duidelijk dan kunnen we misschien verder helpen.

ciao

We doen nog eens een poging. Baat het niet... etc. :-)

Ik heb zowel een groene als een oranje kaart, beiden alleen met NL 1/2/3. Kost niks en geen commerciëlen, dus twee keer voordeel.

De ontvanger draait VTI (versie 5) en ik heb er doorgaans ook scam op lopen. Die inderdaad 'uit zichzelf' e.e.a. doet voor Scandinavië maar daar hoef ik verder geen vragen over te stellen hier want dat loopt gewoon.

Het allermakkelijkste om eenvoudig te zappen zou zijn dat scam op mijn Vu+ Duo onder VTI via de kaartlezer een van beide kaarten zou decoderen. (Op mijn DB 7000 onder Gemini gaat dat met de groene kaart probleemloos). Ik meen begrepen te hebben dat een groene kaart met scam decoderen ook op een Vu+ moet kunnen (daar is een tijd geleden een draadje over geweest hier) maar mij lukt het in ieder geval niet (ben dan ook geen expert).

Wat ik wel weet, is dat je op een Vu+, terwijl scam draait, beeld met veel storingen kan halen uit een groene kaart door ze in een MR cam te stoppen (had ik nog liggen van lang geleden, staat iets van 1.180 op of zoiets).

Vandaar mijn oorspronkelijke vraag in dit topic of een kaart, terwijl scam loopt; zonder glitches beeld zou geven als je ze in een meer geschikte cam stopt. Natuurlijk bij voorkeur de oranje kaart, maar als alleen de groene werkt dan is het ook maar zo. 

Geplaatst:

En scandinavie gaat niet werken onder oscam???

Zo ja, dan is het OF koppig (zoals je zelf zegt :) ) vast blijven aan scam + een CAM en problemen houden, OF overstappen op oscam en zonder gedoe lekker naar verschillende kaartjes kijken.

snap eigenlijk niet dat CAMs nog gebruikt worden in linux boxen....

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...