Ga naar inhoud

Geen Poolse kanalen op astra 1&2 met PowerSky receiver icm Selfsat.

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste,

Ben verward.

Heb een Power Sky receiver, jaren niet meer gebruikt, deze week besloten om terug te gaan gebruiken, een selfsat antenne erbij gekocht.

Antenne geplaatst op terras, uitgericht en 90% signaal, receiver op gestart en toen zag ik poolse zenders (die willen we echt), vrouwtje had als reactie TVP1 staat er niet bij, dan misschien iets stom gedaan en de receiver terug naar fabrieks instellingen gedraaid, terug gaan zoeken naar zenders (geen nood daaraan) maar zijn allemaal engelstalige, niet echt probleem maar nergens geen poolse zenders te vinden, niet op astra 1 & 2.

Enig idee wat ik fout doe of is mijn powersky verouderd ?

Alvast bedankt

Guy

aangepast door Gerard 76
onderwerptitel aangepast

Geplaatst:

Beste Gut23

Welkom op dit forum

Als je wat namen opgeeft van zenders die je ontvangt met de transponderfrequenties erbij, dan kunnen we wel uitzoeken op welke satelliet je staat uitgericht.

Beste,

Ben verward.

Heb een Power Sky receiver, jaren niet meer gebruikt, deze week besloten om terug te gaan gebruiken, een selfsat antenne erbij gekocht.

Antenne geplaatst op terras, uitgericht en 90% signaal, receiver op gestart en toen zag ik poolse zenders (die willen we echt), vrouwtje had als reactie TVP1 staat er niet bij, dan misschien iets stom gedaan en de receiver terug naar fabrieks instellingen gedraaid, terug gaan zoeken naar zenders (geen nood daaraan) maar zijn allemaal engelstalige, niet echt probleem maar nergens geen poolse zenders te vinden, niet op astra 1 & 2.

Enig idee wat ik fout doe of is mijn powersky verouderd ?

Alvast bedankt

Guy

Beste Guy,

Ik kijk al even op de volgende site voor zenders en frequenties:

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=TVP&Submit=Zap

In dit overzicht zie je, dat TVP op zowel Astra 1 als Hotbird zit.

Je ziet hierin ook door de inkleuring, dat TVP1 niet FTA is, maar gecodeerd. Je bent dus een smartcard nodig om TVP1 en nog een paar TVP-zenders te kunnen kijken.

Je hebt in ieder geval kennelijk een FTA-scan gedaan, maar je moet de zoekinstellingen zodanig instellen dat de ontvanger ook de gecodeerde zenders erbij scant.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Poolse zenders heb je o.m. op de Astra 19 oost... Maar de TVP1 en 2 zijn gecodeerd, en je moet een abo hebben...

TVP1 en 2 zijn bovendien op de Astra 19 in MPEG4 , je hebt er dus een "HD" receiver voor  nodig.

Beide zenders zitten nog gewoon in mpeg 2 op de Hotbird... maar uiteraard ook gecodeerd...  je moet dus een abo hebben.

De zenders TVP Historia, Info, en Kultura zijn op de Astra 19 FTA te ontvangen... 10 862 Hor. SR 22 000 FEC 7/8.

Die zou je in ieder geval moeten kunnen ontvangen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Meeste zenders die ik nu in mijn lijstje staan, bbc, sky, sky+, cbsdrama, enz..

Heb al eens de zoekactie aangepast door 10862 Hor SR 22000 toe tevoegen en in detail te gaan zoeken naar zenders, zonder resultaat. 

Dan heb je de Selfsat op de Astra 28,2 uitgericht.

Wil je de Astra 19,2 ontvangen, dan moet je de antenne 10,8 graden naar het zuiden draaien en de elevatie 3 graden hoger zetten.

aangepast door Sprietje

Maar ja, het is een gecodeerde zender en het is in MPEG4 wat je waarschijnlijk niet kunt ontvangen met je oude tuner. Wat nu?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Polsat is inderdaad gecodeerd, maar ik heb nu TVP Historia, Info, en Kultura.

Decoderen is dat mogelijk ? (sorry ben een echte leek)

Dan zul je wel een Poolse smartcard nodig hebben en in welke CI-module die werkt weet ik ook niet. Dat zal op internet wel uit te zoeken zijn.

Op de Hotbird veel radiozenders op 10892H, en TV-zenders op 10911V Stars TV en TVR, op 11488H TVP Polonia, TVS, TV Puls, TV Kultura, op 12245H ITV Poland, op 12284H poolse radiozenders, allemaal ongecodeerd.

Dit is terug te vinden op: http://www.lyngsat.com/Eutelsat-Hot-Bird-13B-13C-13D.html

aangepast door Sprietje

Ik zie dat je via http://www.cyfraplus.pl/ een abo kan nemen... maar dat is blijkbaar wel via de Hotbird satelliet. maakt op zich niet uit... je moet dan de schotel nog wat westwaarts draaien.

Ik zie dat je een abo voor 39 Zloty/Maand hebt (9 euro), wan daar zitten een groot aantal poolse zenders bij, waaronder de TVP's...

Er worden ook 2 receivers aangeboden...  dus lijkt het me verstandig om daarop integaan als je weinig problemen wil, en vooral als het je alleen te doen is om de Poolse tv. Je moet dit uiteraard wel regelen via familie/bekenden in PL...  maar zó vreselijk duur hoeft het dus niet te zijn.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Geplaatst:

Succes!  ben benieuwd of het uiteindelijk wat geworden is... maar dat horen we hier nog wel denk ik :)

Geplaatst:

Inmiddels ingesteld op Hotbird, heb nu ruim 12 poolse zenders ;) met uitstekende kwaliteit, vind dat die selfsat toch nog zeer goede kwaliteit geeft om zo compact te zijn.

Bedankt voor de hulp ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen