Ga naar inhoud


21 september massaal naar Den Haag. Gaan jullie ook?


edbe

Aanbevolen berichten


Als we de boel daar dan ook meteen met de grond gelijk maken en de machthebbers een kopje kleiner maken is het OK wat mij betreft :)

 

Mensen zijn hier gewoon makke schapen... je kan ze uitpersen tot ze niets meer hebben, en nog zullen ze netjes blijven... vreemd.

 

maar even zonder gekheid... 21 september kan ik niet, dan ga ik naar een garage net over de duitse grens, voor een beurt van mijn auto...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Edbe, ik zou als ik jouw was ook beter even op 21 sept. over de Duitse grens gaan kijken  naar Sverige's auto die een "beurt" :sick: krijgt, ik zal er niet zijn want dan zit ik in Zweden, maar Sverige ik houd me aanbevolen voor eventuele foto's.  :D

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet hoe goed de arabische lente al heeft uitgepakt in het midden oosten. Geen enkele bevolkingsgroep is er al beter op geworden.

Ze hebben nu misschien wel vrijheid, maar hebben het nog slechter als voorheen.

En het westen maar in de handen wrijven, kunnen ze nog wat wapens of troepen leveren....

 

Misschien kunnen wij ook alles platbranden en zien hoe het hier dan evolueert?

Dat er iets moet gebeuren ok maar alles vernielen helpt ook niets

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's het probleem hè, die Egyptenaren hebben er blijkbaar alle tijd voor. Ik moet gewoon werken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel, maak je het een ieder naar de zin dan loopt het begrotingstekort op en waant men zich in een lui lekkerland, maar blijkbaar vind een ieder dat goed en mort men op dat moment niet.

 

Gaat men de tering naar de nering zetten, zoals thuis de meesten ook normaal zullen doen, dan deugt er niets van en moet het anders.

En dat ipv. dat men inziet dat men voor de lui lekker praktijken uit het verleden nu de rekening krijgt gepresenteerd of er voor kan kiezen dit nog verder vooruit te schuiven en een nog veel grotere rekening te krijgen.

 

Wat ik alleen niet snap is dat men het steeds over bezuinigen heeft maar dat er meestal niets bezuinigd wordt maar dat alleen maar lasten worden verzwaard.

Maar om daarvoor op 21 september richting den Haag af te reizen??

Wel eens gezien wat ze daar voor een uurtje parkeren durven te vragen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mensen gewoon belasting zouden betalen als die redelijk waren... zijn er absurd hoge belastingen op een bepaald iets, ga je dat proberen te ontwijken... dat is logisch, en is niet verkeerd. dat is ook een vorm van protest!

 

Zoals door gerrit al aangehaald werd, is het niet goed dat bij een tekort gewoon de burger verder bestolen wordt... gewoon plukken wat er te vinden is, is een verkeerde houding. Heb je een tekort in kas, moet je bezuinigen, en minder gaan uitgeven...  dat is blijkbaar een optie waarvan ze nog nooit gehoord hebben in Den Haag.

 

Omdat er te weinig geld in de kluizen zit werd o.m. de BTW verhoogd... ja, dan gaan mensen alles in het buitenland halen... (denk aan de "beurt" van de auto... foto's zullen er overigens niet komen... hij wil niet ;) )  En even later wordt er geroepen dat de mensen te weinig uitgeven... de economie loopt niet!  Ja, vind je het vreemd???  de lsten werden verzwaard... mensen hoeven de dingen dan niet meer... en gaan op zoek naar alternatieven, of kopen gewoon in het buitenland.

Als iedereen consequent bezuinigt, en in het buitenland koopt, zullen ze uiteindelijk wel iets aanpassen... zo is het ook in Zweden en Denemarken gegaan met de accijnzen op alcoholische dranken. mensen kochten vrachten in het buitenland... en de staat verdiende minder dan voor de accijnsverhogingen ...  de prijzen zijn weer wat lager geworden, en een aantal mensen besluit nu gewoon weer in eigen land te kopen (al blijven er nog wel erg veel hun drank uit het buitenland halen!).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen op 21 september naar het belastingkantoor zou afreizen en daar braaf de belasting af zou dragen die hij/zij/bedrijven daadwerkelijk zou(den) moeten betalen, dan was de crisis meteen opgelost.

 

Welnee, daar is de crisis juist door veroorzaakt. Het probleem zit hem in de onvoorstelbare snelheid waarmee het weer over de balk gegooid wordt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen de BTW hoor, als mede eigenaar van een bedrijf haal ik die gewoon weer terug dus als die nu 6% of 21% is zolang het een zakelijke aankoop is kun je dat via de belasting weer terug vragen.

Maar ik zal een voorbeeld geven.

Koop ik hier een Bosch boormachine GBH -18V LI met 2 accu's dan betaal ik daar tussen de 500 en 600 euro voor.

Koop ik die in het buitenland dan kost dezelfde machine 399 en krijg ik er ook nog een 2e accuboor GSR18 gratis bij.

Enige nadeel is dat er dan niet aan het eind van het kwartaal de BTW terug gevraagd kan worden maar dat pas aan het eind van het jaar kan.

Maar desondanks voldoende interessant om zoiets uit het buitenland te laten komen en natuurlijk komt dan nog het nodige extra mee.

En dat is dan nog maar 1 voorbeeld, zo zijn er tal van voorbeelden, bijv. de Renault garage rekent een werkplaats tarief van 78 euro per uur terwijl zijn collega over de grens ruim 20 euro per uur minder berekend. Daarnaast niet standaard eerst een stagiaire of hulpje die de computer uitleest a zoveel euro en een hele dag je auto kwijt maar direct een bekwaam iemand aan je auto die het probleem ter plekke oplost zodat je er gewoon op kunt wachten en uiteindelijk een factuur die meestal de helft is van wat je hier betaald.

 

Nu men ook de diesel accijns wil verhogen zien pomphouders aan de grens dat met angst en beven tegemoet want dan zijn en de benzine duurder (zo'n 10 a 15 cent per liter) en ook de diesel.

En dan vindt men het ook nog vreemd dat iedereen massaal de grens over gaat om daar te tanken en dan ook maar meteen zijn boodschappen te doen waar ook nog eens parkeertarieven gelden (als je al moet betalen)van 10-50 cent per uur.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...