Ga naar inhoud


Opnemen lukt niet of toch wel


carbonmatrix

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben nieuw hier op dit forum, en sinds vorige week heb ik een Vu+duo2  solo2.

Fijne box voor zover ik tot nu toe kan beoordelen want ik ben nog niet zo bekend met pli e.d.

Ik kan nergens een goede beschrijving vinden hoe ik e.e.a. moet bedienen, maar na een weekje proberen kan ik er al redelijk mee overweg.

Het installeren van pli en de kanalenlijst is bij de satboer gebeurt. Volgens mij is dat wel goed gedaan.

Ik kan echter niets opnemen, of liever gezegd ik kan het niet meer afspelen.

De satboer had geen HDD meer op voorraad dus heb ik er een externe samsung 500gb er aan gehangen, die ik nog had liggen.

Als ik nu met de timer iets programmeer via de EPG kan ik het wel terug vinden, er staat een vinkje voor, en achter staat "GEREED"

Hieruit maak ik op dat er wel degelijk opgenomen is, hoe komt het dat ik niets kan afspelen, wat doe ik fout.

Hopelijk is er iemand die me kan helpen, ik heb op andere forums gelezen en ben ditzelfde probleem nog niet tegen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarschijnlijk doe je niets fout maar heb je nog niet alles geïnstalleerd.

Normaliter zit er al een interne HDD ingebouwd en dan heb je dit probleem niet.

Nu dat je een externe HDD zelf hebt aangesloten moet je nog een aantal dingen doen.

 

In eerste instantie moet je de externe HDD MOUNTEN.

Dit doe je via de Device Manager, waar die bij OpenPLi zit weet ik niet want ik gebruik VTI.

Hierna is het raadzaam om de externe HDD binnen de DUO2 te formatteren naar een EXT formaat voor USB devices.

Als laatste moet je het opname pad instellen.

Hierna zal de opname en het afspelen geen probleem meer opleveren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff bij de satboer gebeurd, maar ja, daar ga ik niet over.

 

Openpli moest toch automatisch mounten bij het opstarten...?

heb je een e-sata aangesloten of een usb schijf aangesloten?

 

want bij de laatste - aangesloten op de externe ingang is dan toch niet /media/hdd maar media/usb?

heb je in de recordlist ook de juiste map gekozen voor de weergave?

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst even wat recht zetten, het is geen duo maar een solo. ik had even een blackoud denk ik. En dan nog even iets anders ik ben een echte leek en hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Hiervoor heb ik een max+ gehad en een max digitaal, goh wat was dat mallelijk in vergelijking met deze box. Maar met deze box kan ik wel veel meer als alleen tv kijken.

Mounten heb ik wel ergens zien staan in het menu, dat ga ik nog eens proberen. Het is een usb aangesloten. ik ga ook daar naar kijken. opname pad heb ik nog nergens zien staan

aangepast door ceesv
Titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...