Ga naar inhoud

Dreambox 500HD (cannot open file no space left on device)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Probleem met een dreambox 500HD met oscam 1.20-unstable build 6586

Cannot open file "/etc/tuxbox/config/oscam-experimental/oscam.xxxx.tmp" (errno=28 No space left on device)

DM500HD circa januari 2012 van een PLI image voorzien. Sinds enige tijd krijg ik de bovenstaande melding als ik iets aanpas in oscam.

Als ik via telnet inlog op de dreambox en met het commando df de schijfruimte controleer verschijnt er dan ook:

Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on

/dev/root                61440     60796       644  99% /

tmpfs                       64         4        60   6% /dev

tmpfs                    68732        44     68688   0% /var/volatile

Nu is me niet duidelijk hoe deze vol komt te staan. Wellicht een log bestand van oscam of iets anders, maar ik kan deze niet vinden.

Voor de rest werkt de box prima om televisie te kijken en kaartje wordt correct gelezen.Eigenlijk geen trek om de box van een nieuwe image te voorzien. 

Is er iemand die me op het juiste pad kan helpen?

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst: (aangepast)

Niet lachen maar het is al opgelost. Zat te zoeken via telnet maar da's niet zo gebruiksvriendelijk. Zag hier op het forum dat je (natuurlijk) FTP kan gebruiken en aangezien ik de laatste tijd veel TUXCMD gebruik en daar kan je gebruiksvriendelijk mee "bladeren". 

Zag al snel dat 1 van de kids een opname had gestart  op /media/hdd/opnames. Er was iets met mijn "mount" waardoor de box volgeschreven werd met een opname van Boomerang :-)

Opname verwijderd en oscam kan weer aangepast worden.

@jerpsx  Ja ongeloofelijk maar waar..... je bent me 1 minuut voor :-)

aangepast door ruwebol

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...