Ga naar inhoud


Lnb multytenne rammelt


satdr

Aanbevolen berichten

Ik heb een twin 4 op mp overgenomen van iemand, bij thuiskomst kwam ik erachterr dat de lnb "rammelt"

Er zit een los onderdeel in. Als ik de 4 schroeven los haal dan krijg ik de 2 losse kappen niet van elkaar.

Voor dat ik geweld ga gebruiken vroeg ik me af of dit klopt?

Zitten ze gewoon beetje vast geplakt aan elkaar of hoort dit?

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste satdr


De twee delen van de lnb zijn inderdaad aan elkaar gelijmd/gekit.
 

Ik heb twee foto’s toegevoegd waarbij je dat wel een beetje kunt zien. Ook het venster waar de lnb’s achter zitten is gelijmd/gekit, zie de kleine foto.

Dit is natuurlijk gedaan om de zaak goed waterdicht te maken.

Je zult dus behoedzaam te werk moeten gaan om de twee helften van elkaar af te krijgen.

Wil je er wel op letten bij het dichtschroeven, dat je nieuwe O-ringetjes gebruikt onder de vier schroeven

en dat je ze niet al te vast aandraait. Je zou de eerste niet zijn waarbij de kap scheurt door het te vast aandraaien.

post-60869-0-13480800-1378103520_thumb.jpg

post-60869-0-93461600-1378103529_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Te laat... :)

 

Nou maar hopen dat ie waterdicht blijft idd, gewoon lekker veel sanitairkit gebruikt.

 

Het rammelen kon idd niet veel kwaad, waren de disecq schakelaars die beetje los zaten, ook maar een kloddertje kit gegeven.

 

Zitten wel heeeeele dunne coaxjes tussen de disecq's en de lnb's trouwens, zou daar nog wat winst gehaald kunnen worden?

 

En ik dacht aan een dunner raampje voor de lnb's? Van een dunnere emmer ofzo?

 

Of zou dat allemaal niet zoveel schelen

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satdr


Nou over die dunne coaxkabeltjes hoef je je geen zorgen te maken. Die zijn zo kort, dat het in het

verlies gemeten niks uit maakt. Dikkere kabels zijn niet goed te buigen in zo’n kleine ruimte.


Er zijn wel mensen geweest die de diseqc-switches vervangen hebben door een Spaun 4/1 diseqc-switch. Die schakelen heel snel en hebben minder verlies.

Ik geloof echt niet dat een dunner venster minder verlies geeft. Verlies wordt gegeven door  regendruppels die op het venster zitten, vandaar ook een regenkapje.


Zou je voordat je hem dicht maakt eerst nog eens wat foto’s willen maken, graag precies recht van voren precies ter hoogte van de lnb’s. Als het kan niet met een groothoeklens, zoals de bijlage maar dan nog vanuit een iets lagere positie.

post-60869-0-04546100-1378149753_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...