Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo, kan iemand wat licht werpen op de DVB-T drivers voor 'n VU+ DUO2? Ik probeerde een 1,5 week geleden OpenPLi op de nieuwe VU+ DUO2 en daarin werkt de DVB-T/C driver niet goed. Om te beginnen verschijnt in de tunersetup alleen DVB-C en ATSC als optie. Zet je 'm op ATSC (waarin alle settings voor DVB-T voorkomen) dan verschijnen wel de zendernaampjes bij het scannen, maar eenmaal gescand kun je er toch niet op afstemmen; melding dat de tuner niet beschikbaar zou zijn.

Met een ander VU+ image, VTI 6.0, is "DVB-T" wel beschikbaar in de tunersetup en werkt de ontvangst wel goed.

Nu is mijn vraag... in welke bestanden is de driver voor de VU+ DVB-T/C module verstopt? Misschien is er wat handmatig aan te passen? Of kan ik bepaalde (driver) bestanden simpelweg van VTI 6.0 naar OpenPli overzetten?

aangepast door Powerbooky
  • 4 weken later...

Geplaatst:

Dat zal niet lukken met Pli, ik heb daar in het verleden met diverse USB sticks testen gedaan. Probleem is dat zij volgens mij geen ontwikkelaar hebben die zich speciaal op deze drivers richt. Het Blackhole team heeft dit wel (Angelofsky).

Ik heb meer dan 20 USB sticks getest, mijn tip is dan toch  terug naar Blackhole en niet Pli.

Ik snap dat niet men Pli op een VU+ neemt, met de juiste tweaks biedt Blackhole alles wat Pli ook ondersteund en meer.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

Of ViX gebruiken; dan heb je een op PLi gebaseerd image dat veel aandacht besteedt aan het beschikbaar stellen (en testen) van drivers voor USB-tuners.

En eerlijk is eerlijk: een op PLi gebaseerd image is wel wat anders dan een op het ouderwetse OI gebasserde BH of VTi.

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Geplaatst:

natuurlijk

het is zo simpel

openpli is de basis maar die sukkels hebben het laten liggen en VIX is beter (dat is wat jij stelt allsat)

Black hole of VTI is ouderwets en onbruikbaar

ofschoon ze allemaal op OE2.0 niveau dezelfde drivers hebben en of kunnen laden voor de periferie

iemand die hier nog tabak van kan draaien mag het zeggen...

Stay A While

Röyksopp, Susanne Sundfør

Geplaatst:

OI is een (heel oude) fork van zowel Enigma 2 als Open Embedded van Dream. Nadat die geforked zijn (ruim voordat de DUO op de markt kwam), heeft in beide nooit meer ook maar enige ontwikkeling plaatsgevonden. Dus ja: ik vind dat je software van jaren oud gerust 'ouderwets' mag noemen. Niet dan?

En de op OI gebaseerde images, zoals VTi en BH, hebben al helemaal niets ontwikkeld; dat zijn gewoon OI's met wat scripts eromheen (en nog illegaal ook, omdat beide closed source zijn. Gebaseerd op Open Source is dat natuurlijk volstrekt verwerpelijk en illegaal).

PLi heeft daarentegen een geheel eigen ontwikkeling doorgemaakt sinds die vele jaren geleden E2 van Dream hebben geforked. En daarnaast hebben zijn een geheel eigen Open Embedded. Ontwikkelingen daarin zijn nooit gestopt. Integendeel: die vinden nog steeds dagelijks plaats en mogen gerust innovatief worden genoemd.

Wellicht is het zo wat duidelijker?.

VU+ UNO-Dual/DUO/DUO2-triple/Ultimo-Quad/Solo2

Xtrend ET5000/ET9200

Odin M9

TM Twin

Images used: PLi/ViX/VTi/Open-ATV/Blackhole

Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS

Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 and 1100

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...