Ga naar inhoud


Vu+ duo fan/ventilator vervangen


issepower

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zou graag mijn ventilator willen vervangen in mijn Vu DUO. Hij maakt veel lawaai(ambetant geluid).

 

Zou ik een Fractal Design r2 50mm of dergelijke hierop als vervang fan kunnen gebruiken of niet? 

 

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van een fan op de vu duo?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


de akoestische eigenschappen van een receiver met fan (en ook ingebouwde HDD) kan gecompromiteerd zijn bij productie en of opstelling.

een betere fan met stillere akoestische eigenschappen zal zeker een uitkomst zijn.

 

de "Lüfter" als zoek criterium in het VTI support forum in de zoek funktie ingeven geeft MASSA'S beproefde en bekende type Fans

 

Fractal Design Lüfter FD-FAN-50 - 17dBA

· Maße: 50 x 50 x 10mm
· Drehzahl: 3500 upm ( +/- 10% )
· Geräuschentwicklung: 17 dBA
· Luftdurchsatz: 7,6 CFM,13 m³/h
· Lager: selbst stabilisierendes Gleitlager
· Anschluss: 3-pin
· incl. 4 Metallschrauben
· Textil ummantelte Kabel

falls den jemand in sein VU+ als Ersatzlüfter einbauen sollte bitte auch sein vorher nachher Kommentar zur Lüfterlautstärke geben. Ich meine schon bei anderen Kisten hieß es oft, dass ohne Deckel man den Lüfter nie hören würde und nur durch den Deckel die Vibrationen usw. verstärkt wiedergegeben werden.

 

dus ook de extra tips of die met schroef of neopreen in de houder vastzit

 

het is een oud thema, en de duo heeft het lastig in een klankkast / hifimeubel

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ok bedankt maar ik kan helemaal geen duits.. Ik zou graag hulp in het nederlands krijgen aub

 

Misschien kun je even uitleggen wat je in het Duits niet begrijpt / kunt lezen.

Kun je de Duitse bijdrage van Tonski niet lezen of kun je iets anders niet lezen.

 

Als je nu opgeeft welke Duitse tekst jouw niet duidelijk is dan zal ik of iemand anders dat voor jouw vertalen.

Ik geef Tonski gelijk dat er op het VTI Forum voldoende informatie staat maar die moet je dan toch eerst zelf opzoeken voordat die iemand voor jouw kan vertalen.

 

 

Google translate?

 

Nou ja, van Google Translate wordt je niet echt vrolijk van.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even twee dingen, heb een duo2 dus ik weet niet of alles hetzelfde is, maar dit is een driepins en ik denk dat die in de vu+ een tweepins is, en: het deze is 1,2 watt en die in de vu+ 0,7 geloof ik. Die in de vu+ is stroomgestuurd dus ik weet niet of dit past. Je kunt op de fan van de vu+ googlen, dan vind je wel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even twee dingen, heb een duo2 dus ik weet niet of alles hetzelfde is, maar dit is een driepins en ik denk dat die in de vu+ een tweepins is, en: het deze is 1,2 watt en die in de vu+ 0,7 geloof ik. Die in de vu+ is stroomgestuurd dus ik weet niet of dit past. Je kunt op de fan van de vu+ googlen, dan vind je wel meer.

je moet niet denken dat....

je moet nazien en weten.... >

een duo2 heeft nog minder noodzaak voor een fan uitwissel als de duo

maar het mag.

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...