Ga naar inhoud


Probleem VU+ Duo2


jobo2874

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ,

 

Heb een probleem vanaf gisteren avond dat ik een error krijg van een groen scherm bij een update ?


 

Ook mijn front display kan ik niet meer veranderen en blijft het logo van VU+ opstaan .


 

De remote die werkt al vanaf het begin niet zoals het hoort .


 

 

man man wat moet ik doen ?


 

 


 

Hoogachtend


 

Dupont Jo


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu kun je nog wel 10x problemen melden maar zo lang jij niet naar de adviezen van de gebruikers hier luistert zal het wel een probleem blijven.

Schijnbaar heb jij een 'maandagmorgen' apparaat of die persoon die OpenPli geïnstalleerd heeft is daarmee onzorgvuldig omgegaan.

 

Er is al verscheidene malen geadviseerd om b.v. VTi of een ander goed functionerende Image te installeren maar daar geef jij geen gehoor aan.

Als je dit namelijk doet dan kun je constateren of de tot nu toe gemelde problemen verdwenen zijn.

Je kunt natuurlijk ook terug gaan naar de winkel waar je de DUO2 gekocht hebt en aan hen vragen de problemen op te lossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier eens http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

In deze How-To is de DUO2 weliswaar nog niet opgenomen maar het zal in de basis maar nauwelijks afwijken.

Als iets niet lukt dan rustig weer vragen maar dan graag met een exacte omschrijving wat en wanneer niet functioneert.

 

N.B.

Je kunt de VTI installatie gewoon over de huidige overheen schrijven.

Misschien dat daarna de Bootlogo van OpenPLi nog blijft staan maar dat lossen we dan later op.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

 

hoe kan ik het beste de regles kopieren van de cccam 2.3 ?

 

als ik van Openpli naar vti ga ?

 

Als je CCCAM alleen gebruikt als Softcam om de gecodeerde kanalen van Canaal Digital te ontvangen dan hoef jij na de installatie VTI en het installeren van de CCCAM plugin niets te kopiëren.

 

Wil je echter inter sharen dan moet de moet je de file cccam.cfg copieren naar de map /etc/ van de betreffende ontvanger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CCCAM alleen gebruikt als Softcam om de gecodeerde kanalen van Canaal Digital te ontvangen dan hoef jij na de installatie VTI en het installeren van de CCCAM plugin niets te kopiëren.

 

Wil je echter inter sharen dan moet de moet je de file cccam.cfg copieren naar de map /etc/ van de betreffende ontvanger.

iemand uit Tongeren, die Cnal Digitaal heeft

speciaaaaaaaaaal...

tongeren.jpg?itok=U1CmOkuu80px-Blason_Tongeren.svg.png

maar hetzelfde geld voor TVvlaanderen

 

beter nog, is de oscam laden, maar ook daar eerst even inlezen...

8902

 

 

maar betreffende CCCam uit de feed van VTI

je moet naast CCCAM ook de CCCAM config laden uit de feed.

en nadien eventueel aanpassen met je huis / home- share gegevens

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand uit Tongeren, die Cnal Digitaal heeft

speciaaaaaaaaaal...

 

maar hetzelfde geld voor TVvlaanderen

 

maar betreffende CCCam uit de feed van VTI

je moet naast CCCAM ook de CCCAM config laden uit de feed.

en nadien eventueel aanpassen met je huis / home- share gegevens

 

Tja, daar zijn echt wel Belgische gebruikers die ook naar Canal Digital kijken maar ik had de herkomst van de vragensteller inderdaad over het hoofd gezien.

 

Overigens hoef je de cccam.cfg NIET uit de feed te laden want het functioneert ook zonder de config-file.

Heb dit nog nooit hoeven te doen als je alleen maar op deze ontvanger wilt kijken.

Bij intern scharen heb je die file uiteraard wel nodig.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met PLI ook steeds een groen scherm na een update en ik krijg ook het LCD scherm niet aangestuurd zoals jobo2874.

Ik heb tevergeefs al eens een nieuwe image geplaatst om het probleem op te lossen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Ik ben al jaren een tevreden PLI gebruiker en wens (nog) niet over te stappen naar een andere imagebouwer.

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat men daarmee bezig is maar weet niet meer waar en of dit over het genoemde probleem ging.

 

Waarom zet je niet een wat oudere PLI Image terug waarvan je weet dat deze goed heeft gefunctioneerd?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LCD4Linux plugin welke in de feeds zit, geeft een probleem, de plugin welke standaard in de image zit is weliswaar 'kaal' maar werkt wel.

Er wordt aan gewerkt om dit op te lossen, het heeft in elk geval niets met een 'maandagmorgen apparaat' te maken zoals ik hierboven geopperd zie.

 

Het is zowiezo lastig op een probleem van iets te reageren als je zelf het apparaat niet hebt, en dus geen ervaring met het probleem kunt hebben.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...