Ga naar inhoud


78/88 of 110 met multifeed quad?


satdr

Aanbevolen berichten

Dank allebei! Ik heb er best moeite mee gehad met waterpas en geodriehoek, is dat wel een handige manier?  

 

Heb wel wat betere getallen nu maar uiteindelijk steeds een stukje verschoven en dan weer de ladder af naar binnen en kijken of het beter was. Dus een keer of 100 de ladder op en af geweest vandaag ;p 

 

Want met draaien merkte ik niet veel verschil op de satbeeper, maar op de dreambox meter dus duidelijk wel met bijstellen.

 

Alle drie astra's nu tegen de 95 aan, alleen de HB blijft beetje achter, tegen de 80

 

Tevens 3 x extra coax naar binnen gefrommeld, in elektrapijp tegen de muur, ingegraven, dat soort dingen. 

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je de Astra 3/23,5 in het brandpunt hebt afgesteld, heeft dat natuurlijk tot gevolg dan de Hotbird 9,5 uit het brandpunt staat. Dat is best veel. Dat kost nu eenmaal dB.

 

Je hebt d.m.v. de kanteling van de multirail het verlies enigszins kunnen compenseren. Een Triax88 is een zodanig grote schotel dat ie heel wat dB levert.

Als je de Hotbird nog sterker wilt binnenhalen, is de enige oplossing dat je de schotel dezelfde kanteling geeft als de rail. De Hotbird-lnb kijkt dan naar meer schotel-oppervlakte.     

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste satdr


Tsja, een schotel op het dak en dan fijntunen waarbij je steeds de ladder af moet om binnen naar de waardes te kijken is natuurlijk ook geen manier van een schotel afstellen. Ik durf rustig te beweren dat die nog beter afgesteld kan worden als je de uitlezing naast de schotel hebt.

 

Je schrijft:

“Ik heb er best moeite mee gehad met waterpas en geodriehoek, is dat wel een handige manier?”

 

Met de gegevens die ik je geef, heb je behoorlijk goed signaal. Dat blijkt wel uit de waardes die je eergisteren gaf. Daarbij stond de schotel nog niet eens helemaal goed uitgericht want ik zei dat je de schotel eerst goed uit moest richten op de Astra 23,5. Je gaf toen op 81% op, nu zit je voor alle drie astra's nu tegen de 95 aan, een teken dat de schotel nog niet goed op de Astra 23,5 was uitgericht. Dan zijn de andere ook niet optimaal.


In feite is het zo dat met de gegevens die ik je geef, je de lnb’s op de rail beneden op de grond al helemaal kan afstellen, dan het geheel in de lnb-arm steken en de schotel uitrichten.
Bovendien is het natuurlijk reuze makkelijk dat je de zenders al hebt met de gegevens die ik aanlever en dat je alleen maar hoeft te optimaliseren maar ja natuurlijk niet als je daarvoor telkens de ladder af moet.

Maar goed, 95% voor de Astra’s en 80% voor de Hotbird zijn mooie waardes en omdat de Hotbird meestal geen moeilijke modulatietechnieken gebruikt, zul je daar ook weinig last van beelduitval hebben bij een flinke regenbui.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem als eerst max uitgericht op de 23,5 met een sat beeper, de volgende dag betere waarden gekregen door skew en positie op rail aan te passen.

Voorlopig zeer tevreden, misschien maar een keer de ontvanger en tv in de buurt zetten,

met netbook lukte me laatst niet, wifi slecht bereik :(

 

Bj een onbewolkte dag want tot nu toe alleen nog maar bewolking geweest hier.....

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem als eerst max uitgericht op de 23,5 met een sat beeper, de volgende dag betere waarden gekregen door skew en positie op rail aan te passen.

(...)

Bj een onbewolkte dag want tot nu toe alleen nog maar bewolking geweest hier.....

Daar is niks mis mee. Ik stel liever af bij een bewolkte hemel. Bij weersomstandigheden waarbij sat-signalen worden gedempt, kun je in wezen gemakkelijker maximaliseren. 

Als je de Hotbird nog beter kunt krijgen door wellicht finetunen van de multirail, kun je mogelijk automatisch ook nog een beter resultaat op Astra 2 bereiken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Beste satdr

Als het niet perse nodig is om smalle lnb’s te gebruiken, kun je beter gewone lnb’s nemen.

 

Het klopt dat de Inverto Black Ultra Quad niet op een Triax 88 past maar je kunt ook de Inverto Black premium Quad nemen, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=79&PHPSESSID=9a446a380c79f499540b82f54b58172d

Die doet nauwelijks onder voor de Ultra.

De afstelling wordt dan zeker anders dan is de link beschreven en is ook een beetje afhankelijk waar de schotel staat.

Sprietje, weet jij of de premium quad ook op de veelbesproken triax 78 past voor astra1,2,3 en hotbird? alvast bedankt hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee die passen er niet op

de koppen zijn dan te dik

alleen op een 88 of groter passen die (ik plaats die vaker op een 88 en zijn perfect ervoor)

 

alleen de alps ken je op een 78 triax zetten of die prullen van een rocketlnb's maar die raad ik  je ten zeerste af

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...