Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raadsel achtig fenomeen.

Situatie:

Twee internet verbindingen via koperkabel.

Twee keer zelfde provider,

Had gewoon verbinding met beide lijnen.

Sinds onweer eind augustus geen internet op lijn A meer

Hier hadden mijn omringende buren ook last van, maar zij hadden modem, en rest niet afgekoppeld.

Gevolg modem kapot, zij kregen melding bij levering nieuwe modem, dat er ook "iets" in de centrale defect was gegaan.

Voor onweer waren stekkers en verbindingen door mij verwijderd/los gekoppeld

KPN langs geweest heeft lijn gemeten en er schijnt niets mis te zijn met lijn.

Dit vanaf centrale tot kabelkast en van kabelkast tot isra punt.(volgens KPN)

Met hun meet apparatuur meten zien ze een dsl op mijn lijn, en krijgen zij volgens hun een synchronisatie.

het werkende modem krijgt ook geen verbinding op lijn A, ook niet rechtstreeks op isra punt.

Beide zien (op lijn A) wel een dsl lijn, maar krijgen geen synchronisatie.

Het andere modem werkt perfect op lijn B.

Dus er is niets mis met hardware.

Pingen op Lijn A geeft een enorme grote pakket verlies te zien.

Is ook een print screen van op gestuurd 

Provider ziet mijn modems die ik aansluit op lijn A

Enige wat bij mijn weten nog niet is gecontroleerd is de dslam (van provider) in de centrale.

Provider blijft maar proberen/vragen om in mijn modem de instellingen te veranderen, of om deze om te wisselen(van werkende lijn naar niet werkende lijn) 

Ze zijn nu al ruim 5 1/2 week bezig om het probleem op te lossen zonder resultaat.

Heeft er iemand een idee waar het nog aan zou kunnen liggen, want zowel KPN als provider groeit dit probleem, lijkt mij, boven hun petje uit. 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

vraag die provider eens om de  kruisdraden van lijn a op een andere dslam poort te zetten? Als jij alles al eens omgeruild hebt aan jouw kant dan is die dslam poort waarmee lijn A is verbonden denk ik niet helemaal fris.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

Ik had ze al een vraag gesteld, of niet toevallig de inkomende poort van de  dslam  ergens een tikje van het onweer had mee gekregen.

Zeker gezien mijn buren een soort gelijke opmerking kregen van de kpner die de nieuwe modems kwam rond brengen.(alleen al drie in mijn straat)

Bovendien kwam ook de laatste KPN monteur met een dergelijke tip (dit wel of the record) omdat hij dit officieel niet mag beoordelen, zoiets ging buiten zijn boekje om.

Nu weet ik niet of de provider denkt of weet kpn krijgt een sync dus is er niets loos met onze dslam,

Of ze denken, dat kost ons te veel geld we blijven gewoon de fout bij de klant zoeken. 

Ze hebben mij de type nummers van de modems/routers, de volgorde, de methode hoe ik de modems omwissel, en foto's van de opstelling gevraagd.

misschien ter vermelding, mijn provider is er niet één van KPN clan zelf.

En...op beide lijnen is er een telefoon signaal.

aangepast door looney2

Geplaatst:

Interessant geval.

Welke provider heb je?

Wat bedoel je met "telefoon signaal"? VOIP of analoog PSTN?

Dus je hebt twee dezelfde modems? Welke?

En die heb je op beide lijnen uitgeprobeerd?

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Interessant geval.

Welke provider heb je?

Wat bedoel je met "telefoon signaal"? VOIP of analoog PSTN?

Dus je hebt twee dezelfde modems? Welke?

En die heb je op beide lijnen uitgeprobeerd?

1 edpnet

2 op beide lijnen zit een pstn  om gewoon nog te bellen, er is op beide lijnen geen  storing te horen tijdens het bellen.

3 nee,  op lijn A een linksys wag 320N anex A Op lijn B een  netgear adsl 2 modem DM111P (bridged) met router linksys WRT610N

4 Beide opstellingen zijn onderling verwisseld, maar wat er ook gebeurt, op lijn A zien "ze" een dsl lijn maar krijgen geen sync. zowel via splitter als rechtstreeks op isra punt.

Op lijn B krijgen beide opstellingen vrijwel direct een dsl lijn en een sync.

zowel via splitter als rechtstreeks op isra punt.

Geplaatst:

Je hebt toch gewoon een storing. Waarom zelf pogen dit op te lossen.

Omdat ruim 5 1/2 week wachten om een internet verbinding te repareren wel erg lang duurt, vind ik.

En omdat de twee partijen,provider en KPN elkaar aan kijken, zonder tot een oplossing te komen.

Geplaatst:

Poort in de centrale naar de bliksem of met verhelpen van storingen van de buurtjes hebben ze jouw data kabel naar de provider er in de centrale uitgetrokken/beschadigd/verzin zelf iets.

Storing inschieten. Ze kunnen dan wel een dsl signaal meten maar als daar vervolgens geen data op gemoduleerd wordt doet die voor de klant nog steeds geen donder!

Geplaatst:

Met de lijnen zelf is op zich niets mis mee. Want anders kon je niet analoog bellen of gebeld wnorden.

Eigen apparatuur werkt prima op tweede lijn, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Blijft over de lijnkaart in de centrale.

En daar kan je zelf helemaal niets aan doen. Daar moet een monteur van ??? naar toe.

Ik weet niet op welk netwerk je aangesloten zit. Edpnet heeft in ieder geval geen eigen netwerk cq apparatuur.

KPN of BBned?

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Netwerk van KPN.

bij bezoek van monteur zij hij, dat KPN niet aan die lijnkaart van provider mag komen.

Daar moest hun eigen monteur of een opdracht voor komen.

Dus als ik goed begrijp kan de dslam  (upload?) poort stuk zijn ondanks, dat kpn  wel een sync krijgt.

dit kan dus ook het enorme packet upload verlies geven bij de  ping lijntest?

Zo ja,zou de provider dan niet ook tot die conclusie moeten zijn gekomen toen ik een print van die resultaten gaf ?

Is het overigens een dure grap ,als zo'n poort stuk is.

theparasol, on 09 Sept 2013 - 00:07, said:

Poort in de centrale naar de bliksem of met verhelpen van storingen van de buurtjes hebben ze jouw data kabel naar de provider er in de centrale uitgetrokken/beschadigd/verzin zelf iets.

Storing inschieten. Ze kunnen dan wel een maar als daar vervolgens geen data op gemoduleerd wordt doet die voor de klant nog steeds geen donder!

Wat bedoel je met --Storing inschieten--

dsl signaal meten dat klopt, dat kan ik met modems ook.

maar monteur zei dat hij een synchronisatie kreeg, hoe moet je dat zien dan?

Kan hun meet apparatuur makkelijker vanaf het isra punt  verbinding krijgen tot internet dan mijn modem, of zou hij niet gekeken hebben naar de mogelijkheid. of er van af mijn isra punt een verbinding tot stand te brengen is met mijn provider?

aangepast door looney2

Nog een info wisseling met de provider.:

Eerder deze middag heeft u op ons verzoek de modems op uw lijnen omgewisseld. Daarbij hebben we iets onverwachts zien gebeuren. Ik probeer het samen te vatten zonder te technisch te worden.

Op  lijn B zien we een toestel verbonden staan. Dit toestel krijgt zeer stabiel het IP adres  toegewezen. 

Op het moment dat u de toestellen wisselt, zien we inderdaad zich een ander toestel aanmelden. Echter zien we daarna het eerder aangemelde toestel terugkomen. Niet om zich opnieuw aan te melden, maar om de DHCP lease te verversen. Dat toestel werd dus niet afgekoppeld.

Over de lijn A zien we geen activiteit richting onze DHCP server.

Wel zie ik dat de laatste wijziging van de DSL status om 15:36 uur was. Blijkbaar was dat het moment dat u de modems terug omwisselde. Over de lijn B zien we kortstondig activiteit richting onze DHCP server die overeenkomt met wisselen van de modems. Ook daar is de laatste wijziging van de DSL status om 15:37 uur.

Kunt u op de werkende lijn controleren welk IP adres u krijgt toegewezen?  Indien dit niet het IP adres  is, zou ik u willen aanraden de buren te vragen hun modem te herstarten. Het gaat dan om de buren die door KPN werden gebeld bij de eerste "interventie".

Dat is misschien een ietwat vreemd verzoek, maar na wat we deze middag hebben zien gebeuren vrezen we dat de herstelling door KPN bij de buren na de blikseminslag niet helemaal correct is verlopen.

aangepast door looney2

Als ik je verhaal lees, lijkt het erop dat ze ergens de kabel(s) verwisseld hebben met die van de buren.

Je hebt immers een ongebruikelijke situatie met twee actieve telefoonlijnen met xDSL signaal erop.

Dan heeft ergens een monteur iets teveel losgetrokken en niet correct ingestoken.

Volgens mij moet een ervaren monteur hier naar kijken.

Want dit is geen normale storing.

Ik hoop dat je die uiteindelijk ook krijgt.

aangepast door BokkieBok

Geplaatst:

Ik heb er een hard hoofd in.

Ze schuiven al een tijdje mekaar de schuld toe.

KPN zegt alles is oké.

provider zegt, we moeten KPN overtuigen want die willen niet.

En ik zit daar tussen in.

Het verhaal in het rood is al ouder, maar ook na dit voorval bleef de provider er op hameren dat ik mijn modem moest omwisselen en instellingen moest veranderen.

alsof het daaraan lag.

Heb nu alweer een paar werkdagen (ondanks vragen die ik heb gesteld)  niets van ze gehoord.

geeft in ieder geval aan dat service niet al te hoog staat bij hun, zullen we maar zeggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen