Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een tip: klaag op Twitter en/of Facebook. Edpnet is daar aanwezig.

Providers zijn gevoelig voor publieke opinie.

Vaak krijg je daar meer voor elkaar dan altijd met de helpdesk te bellen.

Ben al even met vakantie. Maar heb hier maar bij de consumer afdeling geklaagd. Deze hebben ze uiteindelijk zover gekregen dat ze (na nogmaals aandringen) alle vragen een antwoord hebben gegeven. Wel geen oplossing maar ze zijn wakker.volgens hun huren zij de dslam van kpn deze is volgens hun getest en oke.(hoewel beide kpn monteurs dit niet wisten, EN ook geen opdtacht voor controle hadden) Lijn is volgens kpn oké, zeggen ze.ik heb wel een dsl signaal maar geen sync......goh dat had ik ze een paar weken geleden al bericht samen met een print van de ping test.schreef toen dat er een gigantische packet verlies bij de upload plaats vond.

Nu krijg ik een voor ingestelde modem van ze, waarmee ze testen denken te kunnen doen om het probleem te lokaliseren. Ik zal wel weer zien als ik dat wonder modem van ze binnen heb.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Een KPN monteur controleerd altijd aan de hand of hij Sync heeft of er een dsl signaal aanwezig is, de stelling er is wel signaal maar geen sync lijkt mij erg sterk.

Als de KPN komt en hij heeft geen Sync bij de klant, dan gaat hij naar de telefooncentrale om te kijken of hij rechtstreeks op de hoofdverdeler wel Sync heeft, heeft hij geen Sync dan meld hij fout-telco: geen Sync op hoofdverdeler.

Aangezien de KPN monteur aangeeft dat de lijn goed bij jou aankomt lijkt het er op dat je gewoon Sync hebt maar geen data.

Dit word ook door jou bekrachtigd omdat je zegt dat je packetloss hebt, wanneer je geen sync zou hebben word je ATM-laag (laag2) niet op gebouwd, dan kun je ook nooit een IP verbinding (laag3) opbouwen en gigantische packetloss krijgen (dan zouden er 0,0 packetje pingbaar zijn, dus 100% loss).

Heb je wel sync maar geen data, kan dat liggen aan:

- Communicatie tussen modem en dslam (grootste kans dat het hier is gezien de blixeminslag, het modem of de dslampoort kan raken)

- Transmissie van dslam verder het netwerk in (kans klein omdat anders meerdere mensen er last van moeten hebben)

- Van handoverpoint KPN naar EDPnet (kans ook klein)

- Van EDPnet naar interconnect met het internet (kans ook klein)

Aangezien het na een blixeminslag is en jouw modem het op lijnB wel doet, gaat mijn vermoeden uit naar de dslampoort van kpn.

Wat ook kan zijn is dat je wegvallende Sync hebt, dus dat je even Sync hebt (en op dat moment pingbaar bent) en dan weer weg valt (en dan packetloss hebt)... dit zo continu afwisselend.

Indien dit het geval is, dan is het: of het modem, of de dslampoort of de koperlijn in de grond (en de KPN monteur zijn werk niet goed heeft gedaan).

aangepast door Royco
Geplaatst:

Royco, on 29 Sept 2013 - 10:52, said:

Een KPN monteur controleerd altijd aan de hand of hij Sync heeft of er een dsl signaal aanwezig is, de stelling er is wel signaal maar geen sync lijkt mij erg sterk.

Als de KPN komt en hij heeft geen Sync bij de klant, dan gaat hij naar de telefooncentrale om te kijken of hij rechtstreeks op de hoofdverdeler wel Sync heeft, heeft hij geen Sync dan meld hij fout-telco: geen Sync op hoofdverdeler.

Aangezien de KPN monteur aangeeft dat de lijn goed bij jou aankomt lijkt het er op dat je gewoon Sync hebt maar geen data.

Dit word ook door jou bekrachtigd omdat je zegt dat je packetloss hebt, wanneer je geen sync zou hebben word je ATM-laag (laag2) niet op gebouwd, dan kun je ook nooit een IP verbinding (laag3) opbouwen en gigantische packetloss krijgen (dan zouden er 0,0 packetje pingbaar zijn, dus 100% loss).

Heb je wel sync maar geen data, kan dat liggen aan:

- Communicatie tussen modem en dslam (grootste kans dat het hier is gezien de blixeminslag, het modem of de dslampoort kan raken)

- Transmissie van dslam verder het netwerk in (kans klein omdat anders meerdere mensen er last van moeten hebben)

- Van handoverpoint KPN naar EDPnet (kans ook klein)

- Van EDPnet naar interconnect met het internet (kans ook klein)

Aangezien het na een blixeminslag is en jouw modem het op lijnB wel doet, gaat mijn vermoeden uit naar de dslampoort van kpn.

Wat ook kan zijn is dat je wegvallende Sync hebt, dus dat je even Sync hebt (en op dat moment pingbaar bent) en dan weer weg valt (en dan packetloss hebt)... dit zo continu afwisselend.

Indien dit het geval is, dan is het: of het modem, of de dslampoort of de koperlijn in de grond (en de KPN monteur zijn werk niet goed heeft gedaan).

Dank voor deze uiteenzetting.

Hier op nog een vraagje.

In het geval van een defecte dslam poort, moet de provider dit dan niet zelf merken? op welke manier dan ook.

Er wordt nl gezegd dat zij kunnen zien, dat en wanneer, ik mijn modems verwissel op de defecte lijn tijdens testen voor hun.

Conclusie niets mis met dslam.

Modems doen het beide op lijn B maar niet op lijn A

Zou er toch iets aan de modems kunnen mankeren waardoor deze problemen optreden?

theparasol, on 29 Sept 2013 - 17:52, said:

theparasol, on 29 Sept 2013 - 17:52, said:

Nee, het zit hem in de wijkkast. Ik gok op een brakke data kabel richting je provider. De dslamp doet het prima!

Dan zou de kabel beschadigd moeten zijn maar zodanig dat het telefoon signaal zonder storing er door komt.

En als kpn deze kabel niet wil/kan/mag opgraven om te repareren kan er dus ook geen adsl door heen.

Als ik dus in deze situatie een nieuw (lees derde of andere in plaats van defecte) asdl abo neem, zou ik dus een nieuwe (huur)ader paar (dat volgens de monteur die me de vorige adsl kwam aansluiten nog vrij in de grond ligt)  moeten kunnen aanspreken. 

Of komen er nog andere krachten kijken in dit geval?

Heb net gezien welke modem ze me toesturen.

het is de fritz!box fon wlan 7360.

mag hem hebben voor € 203,31 als het bevalt!!!!!

een snelle zoek tocht leerde al dat die  al voor 175 op de deurmat ligt.

ruim twee maanden zonder internet en dan mag je een modem voor de  hoofdprijs overnemen. 

niet de inkoop nee.

Kijk zoiets noem ik nou klant vriendelijk en mee denkend.

edpnet is er helemaal voor de klant, zonder schuldgevoel.

aangepast door looney2

Geplaatst:

Probleem is niet de kabel van de wijkkast naar je huis. Je telefoon heeft dan ook geen problemen.

Het data signaal in de wijkkast wat op de telefoonlijn naar je huis gemoduleerd wordt heeft een storing.

Het DSL signaal is prima in orde, maar er wordt domweg geen data op gemoduleerd (af en toe)

Geplaatst:

theparasol, on 29 Sept 2013 - 20:33, said:

Probleem is niet de kabel van de wijkkast naar je huis. Je telefoon heeft dan ook geen problemen.

Het data signaal in de wijkkast wat op de telefoonlijn naar je huis gemoduleerd wordt heeft een storing.

Het DSL signaal is prima in orde, maar er wordt domweg geen data op gemoduleerd (af en toe)

Maar hadden één van de drie (waarvan er twee aan de deur zijn geweest) kpn monteurs, die ook bij de kabelkast bezig zijn geweest, dit dan niet simpel kunnen constateren?

Analoge telefoon werkt bijna altijd, zelfs met een slecht koperpaar, dsl is hoogfrequent en zeer gevoelig vandaar dat het geregeld voorkomt dat je kabel rot is je problemen met dsl hebt terwijl je telefoon gewoon blijft werken.

Een kapotte dslam poort kan op meerdere manieren kapot zijn, bv slecht signaal richting het modem, maar ook bv dat de poort/kaart niet meer correct communiceerd met de dslam zelf (of de Network/Transmissie Interface vd dslam).

Hier kom je meestal achter door dingen uit te sluiten, wanneer de monteur jouw lijn bypassed naar een andere kaart/poort en het blijft, dan is de poort goed en iets anders aan de hand, doet hij het op een andere kaart/poort naar behoren weet je dat aan de kaart/poort ligt.

Lastige is wel dat je dan toch de monteur vd dslam moet hebben om dit uit te sluiten :)

Maar

hadden één van de drie (waarvan er twee aan de deur zijn geweest) kpn

monteurs, die ook bij de kabelkast bezig zijn geweest, dit dan niet

simpel kunnen constateren?

Aangezien EDPnet gebruikt maakt van de KPN dslam, is het waarschijnlijk dat kpn alleen een laag2 verbinding opzet van jouw modem naar de interconnect van EDPnet, EDPnet zal waarschijnlijk zelf de laag3 verzorgen.

Wanneer beide partijen zeggen dat hun kant goed is en geen van beide het initiatief neemt om of gezamelijk er naar te kijken of de andere partij wijst op de fout bij hun, dan krijg je dus dat storingen onnodig lang duren.

aangepast door Royco
Geplaatst:

Analoge telefoon werkt bijna altijd, zelfs met een slecht koperpaar, dsl is hoogfrequent en zeer gevoelig vandaar dat het geregeld voorkomt dat je kabel rot is je problemen met dsl hebt terwijl je telefoon gewoon blijft werken.

Een kapotte dslam poort kan op meerdere manieren kapot zijn, bv slecht signaal richting het modem, maar ook bv dat de poort/kaart niet meer correct communiceerd met de dslam zelf (of de Network/Transmissie Interface vd dslam).

Hier kom je meestal achter door dingen uit te sluiten, wanneer de monteur jouw lijn bypassed naar een andere kaart/poort en het blijft, dan is de poort goed en iets anders aan de hand, doet hij het op een andere kaart/poort naar behoren weet je dat aan de kaart/poort ligt.

Lastige is wel dat je dan toch de monteur vd dslam moet hebben om dit uit te sluiten :)

Die monteur zou in dat geval een van kpn moeten zijn, want edpnet huurt dslam van kpn. 

Ik betwijfel nog steeds of er wel een kpn'r de dslam heeft na gekeken.

En dat "even" bypassen tsja dat kan niet volgen edpnet.

Maar ik zou vandaag het modem krijgen, maar ja met paard en wagen vanuit België  duurt wel even iets langer.

Dus moet ik weer een dagje langer wachten op dat wonder modem.

wordt vervolgd denk ik.

Geplaatst:

net gekeken en wat zien ik, er is opeens internet.

Effe kijken en down 0,7 Mbit  up te laat

verbinding is alweer weg

Het was er heel even dus en weer weg.

dacht even dat ze in de centrale aan het werk waren gegaan.

helaas. pindakaas.

wachten maar weer op modem.

Het modem is binnen en aangesloten.

Dit wonder modem behoud zijn verbinding tot nu toe.

de andere hebben of eigenlijk hadden al opeens ook een verbinding, alleen verliezen na belasting de verbinding.

Provider mailde, dat zij zagen in hun gegevens dat mijn oude modem ,(wat al die tijd kaal aangesloten stond)  sinds gisteren middag 16.30 uur een stabiele verbinding had.

Ik kwam hier dus pas vanmiddag rond 12.00 uur achter

maar na aansluiten pc en het openen van een website verdween verbinding weer.

dus.

fritzzbox: verbinding, lijkt stabiel op 700kbps/100kbps

linksys: verbinding, onstabiel op 800kbps/130kbps

dlink : dsl verbinding direct gemaakt, kan alleen niet zien hoe
snel i.v.m. bridged modus.

het lijkt er dus op dat linksys routers meer moeite hebben met
zwak signaal, echter werkt deze wel goed en stabiel op de andere lijn.

aangepast door looney2

• Moderator
Geplaatst:

Fritz! heeft instellingen waarmee je een balans kunt instellen tussen snelheid en kwaliteit/stabiliteit.

Het modem geeft ook in de software de lijncapaciteit en de ingetrainde snelheid.

Fritz! heeft de laatste jaren zijn producten steeds verder ontwikkeld, ik had vroeger met een ander merk modem een paar keer per maand uitval, met mijn Fritz! heb ik tegenwoordig een super stabiele verbinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het modem is binnen en aangesloten.

Dit wonder modem behoud zijn verbinding tot nu toe.

de andere hebben of eigenlijk hadden al opeens ook een verbinding, alleen verliezen na belasting de verbinding.

Provider mailde, dat zij zagen in hun gegevens dat mijn oude modem ,(wat al die tijd kaal aangesloten stond)  sinds gisteren middag 16.30 uur een stabiele verbinding had.

Ik kwam hier dus pas vanmiddag rond 12.00 uur achter

maar na aansluiten pc en het openen van een website verdween verbinding weer.

dus.

fritzzbox: verbinding, lijkt stabiel op 700kbps/100kbps

linksys: verbinding, onstabiel op 800kbps/130kbps

dlink : dsl verbinding direct gemaakt, kan alleen niet zien hoe

snel i.v.m. bridged modus.

het lijkt er dus op dat linksys routers meer moeite hebben met

zwak signaal, echter werkt deze wel goed en stabiel op de andere lijn.

100/130 kbits upstream is wel erg laag, tenzij je het kbytes zijn (of is dit een speed test ipv intrain snelheid vh modem?)

Traint jouw andere lijn ook zo laag in, of heb je ISDN linesharing?

• Moderator
Geplaatst:

Bij 700 kbits down is 100 kbits up toch in verhouding? Het is tenslotte ADSL

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Laat ik zeggen dat ik adsl heb,

Mijn lijn B heeft bijna 3 Mbit.

Lijn A (staat op 1 Mbit) heeft momenteel de 700 Kbps die hier boven staat met de 100Kbps up.

de lijn is (nog) omlaag geschroefd omdat kpn anders helemaal niets wou doen.

De waardes kloppen dus.

Of het normaal is, is een tweede.

Het blijft voor mij ook een raadsel hoe/waarom de lijn spontaan weer online ging.

voor test van provider kan ik andere modems even niet op lijn A testen of die nu ook/weer stabiel zijn

Provider zegt nu de lijn te  monitoren en na stabiele tijd de snelheid te verhogen.

Ben echter bang dat na verhoging de lijn dan instort.

Ik heb ook nog geen echt slecht weer gehad sinds modem aan staat.

Het enige dat ik kan zeggen is dat hij sinds aansluiting onafgebroken online is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen