looney2 Geplaatst: 7 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2013 Heb nog eens in het vooringesteld modem gekeken. Daar valt op dat er staat: ignore al errors Is dit een standaard instelling of zou het te maken kunnen hebben met "niet" meer uitvallen van de verbinding? HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
pukje Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Waar staat die instelling bij jou ? in mijn 7390 vind ik het niet heb gekeken bij dsl->vermogeninstellingen
looney2 Geplaatst: 8 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2013 (aangepast) pukje, on 07 Oct 2013 - 11:06, said: Waar staat die instelling bij jou ? in mijn 7390 vind ik het niet heb gekeken bij dsl->vermogeninstellingen Staat bij dsl info. helemaal recht onder kopje snelheid. Alles naar links is max. performing hier door kun je (eventeuele) fouten negeren 8 oktober 2013 aangepast door looney2 HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Royco Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 (aangepast) Bij 700 kbits down is 100 kbits up toch in verhouding? Het is tenslotte ADSL Met adsl is 1024kbits upstream normaal (er van uitgaand dat je downstream hoger is dan 1024), indien je lijn langer is dan kan het wel wat minder zijn, maar 100kbits is niet normaal. Kan natuurlijk zijn dat jouw lijn op 100kb upstream is geknepen en daarom zo laag intraint, daarom zou ik eerst even kijken hoeveel lijn B haalt dan heb je een mooie vergelijking, haalt lijn B veel hoger dan 100kb dan zou A dat ook moeten kunnen halen (mogelijk pas na de snelheidsverhoging). 8 oktober 2013 aangepast door Royco
Moderator ceesv Geplaatst: 8 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 8 oktober 2013 Bij ADSL is het zo dat van 30 KHz tot 138KHz wordt gebruikt voor de up-stream. En voor de down-stream wordt een frequentie van 138KHz tot 1 MHz gebruikt. De snelheid die je met de down-stream van ADSL maximaal kan krijgen is 8 Megabit per seconden (Mb/s). Bij de up-stream is dit maar 1Mb/s. de down-stream van een ADSL verbinding is ongeveer 8x zo snel als de up-stream. Bij een bepaalde lijnsnelheid is de downstream dus door het grotere frequentie spectrum wat ter beschikking staat 8 keer sneller dan de upstream. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Royco Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 (aangepast) Bij ADSL is het zo dat van 30 KHz tot 138KHz wordt gebruikt voor de up-stream. En voor de down-stream wordt een frequentie van 138KHz tot 1 MHz gebruikt. De snelheid die je met de down-stream van ADSL maximaal kan krijgen is 8 Megabit per seconden (Mb/s). Bij de up-stream is dit maar 1Mb/s. de down-stream van een ADSL verbinding is ongeveer 8x zo snel als de up-stream. Bij een bepaalde lijnsnelheid is de downstream dus door het grotere frequentie spectrum wat ter beschikking staat 8 keer sneller dan de upstream. Leuk verzonnen maar klopt niet, de dslam bepaald de snelheid, je hebt ook bv een profiel van 256kb up en 256kb down. Dit is in de dslam in te regelen, net als bv het profiel 8mb down en 512kb up (dit zijn profielen zoals bij het bedrijf waar ik werk worden gebruikt, zo heeft bv kpn ook de upstream snelheden van 128kb en 768, deze worden door het bedrijf waar ik werk niet gebruikt). Zoals je kunt zien is er geen lineair verband tussen down en up. Overigens vallen de hoge frequenties het eerste weg, waardoor de downstream als eerste inzakt. De upstream (lagere frequenties) zit vooraan in het spectrum en dus VOOR de downstream, dus eerst word de downstream weggesnoept en daarna pas de upstream. 9 oktober 2013 aangepast door Royco
Moderator ceesv Geplaatst: 9 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 9 oktober 2013 Dus je kan bij ADSL met een bandbreedte van 130 kHz. upstream net zoveel informatie versturen als er met 864 kHz. downstream kan worden verzonden? Wat is dan het verschil tussen DSL en ADSL? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Het boeit allemaal niet zoveel, het komt er op aan hoeveel QAM de DSL modulatietechniek gebruikt. Welke modulatietechniek is afhankelijk van dslamp en modem bij de klant. De lage frequenties waar de upload zit zijn wat minder gevoelig, de hoge frequenties kakken sneller in. Zodra de attenuation / demping groter wordt valt er per saldo minder bits te moduleren. Hoeveel minder is afhankelijk van de demping maar ook van gebruikte modulatietechniek. Hoe beroerder de lijn hoe minder bits dat de provider/dslamp erop zal kunnen moduleren. De profielen gebruiken ze of voor verschillende abonnementsvormen of om een sterk wisselende lijnkwaliteit toch stabiliteit te geven. De abonnementsvormen zijn laatste tijd aardig ingeperkt om toch mee te kunnen met kabel en fiber dus blijft over stabiliteit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwadratuur-amplitudemodulatie
looney2 Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2013 De farce gaat zijn eindfase in.Ze wouden me eerst laten betalen om de lijn in te stellen zodat hij stabiel liep.Want, volgens hun zou de lijn waarschijnlijk instabiel wordenDus een upgrade naar 2Mbit (waar hij nu opeens op zit, zie bijlage) ,4Mbit en bij eventuele instabiliteit betalen om terug te draaien. Terwijl ik enkel een 3Mbit abo heb. Hier heb ik bezwaar tegen gemaakt Ook op het geweldige (klantvriendelijk) aanbod om het modem voor over de 200 euro te kopen heb ik wat feiten kenbaar gemaakt. (advies prijs en de straatprijs €173,-) Klant gericht zijn ze iig niet bij edpnet ,er is een situatie ontstaan buiten mijn schuld om ,waardoor ik mijn werkende apparatuur niet meer kan gebruiken, ruim twee maanden zonder internet gezeten, om de lijn weer terug stabiel te krijgen moet ik zelf de laatste handelingen betalen, en dan als beloning voor alle ellende en onfatsoenlijk handelen van de helpdesk. kan ik de hoofdprijs voor het nodige modem betalen. Een nominatie voor een ijskoude douche van radar ligt voor ze klaar. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 11 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2013 (aangepast) Ze hebben gisteren een upgrade uit gevoerd naar bijna 2mbit (zie afb. vorige post) Wat blijkt mijn oude modem doet het ook weer op de lijn. Het modem traint alleen in op ong. 1.4mbit ,maar de verbinding blijft stabiel. Begin haast te denken dat er toch iets in de centrale gedaan is, waardoor laatst de lijn uit zichzelf weer terug kwam. Kan iemand hier iets mee ?? 11 oktober 2013 aangepast door looney2 HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Royco Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 (aangepast) Dus je kan bij ADSL met een bandbreedte van 130 kHz. upstream net zoveel informatie versturen als er met 864 kHz. downstream kan worden verzonden? Wat is dan het verschil tussen DSL en ADSL? DSL is gewoon een verzamelnaam voor o.a. ADSL SHDSL VDSL etc, ondanks dat het verschillende technieken zijn. Verschil tussen een ADSL (welke dus ook een symetrische snelheid kan hebben) en SHDSL is dus de techniek. Ze hebben gisteren een upgrade uit gevoerd naar bijna 2mbit (zie afb. vorige post) Wat blijkt mijn oude modem doet het ook weer op de lijn. Het modem traint alleen in op ong. 1.4mbit ,maar de verbinding blijft stabiel. Begin haast te denken dat er toch iets in de centrale gedaan is, waardoor laatst de lijn uit zichzelf weer terug kwam. Kan iemand hier iets mee ?? Ja hopen dat er inderdaad iets is veranderd waardoor het goed is en blijft 12 oktober 2013 aangepast door Royco
looney2 Geplaatst: 16 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2013 (aangepast) Edpnet heeft het bijna af gehandeld. Ik mag het modem voor 99, euro overnemen. Ze blijven echter volhouden dat alles door mijn modem is begonnen, deze zou niet goed zijn. Edpnet:::: Intern werd het dossier voorgelegd aan de Helpdeskverantwoordelijke en is de oorzaakvan het probleem te wijten aan de niet correct functionerende modem.Belangrijk is dat van bij het begin dit toestel dan ook als oorzaak wordtuitgesloten.Finaal is gebleken dat de modem alsnog de oorzaakis van het slecht functioneren van de diensten. Ik heb in het kort het volgende nogmaals opgesomd. Uw verklaring zou opgaan, als ik niet een rechtstreeks vergelijkhad met mijn tweede lijn waar beide modems gewoon goed werken. Ik heb NU ook gewoon een verbinding met het oude modem, dit zouvolgens uw medewerker dus niet mogelijk kunnen zijn. Beide modems halen op alle twee de lijnen aangesloten per lijndezelfde waardes/prestaties. Er is dus geen sprake van een defecte modem. Heeft er nog iemand een suggestie om ze op andere gedachten te brengen. 16 oktober 2013 aangepast door looney2 HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
looney2 Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 Ze hebben zich weer. een beetje verder belachelijk gemaakt . Het feit dat uw modem initieel andere waarden meet als onze testmodem wijst eropdat er een probleem is met de modem en die zoals we noemen tekenen vanflapperen vertoont. Dit kan ook en is vaak een voorteken dat de modem er debrui aan zal geven HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Moderator ceesv Geplaatst: 17 oktober 2013 Moderator Geplaatst: 17 oktober 2013 Betekenis FLAPPEREN 1) Flabberen 2) Fladderen 3) Wapperen ?????? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
looney2 Geplaatst: 17 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2013 Ik heb ze als reactie dit toe gezonden::: Dus de 3 modems waarmee ik voor mijn vakantie getest heb zijn allemaal defect? Als ook het nieuwe modem (aan geschaft en dus nog niet gebruikt) dat ik van een collega heb mogenlenen om te testen?. Ik snap dat u het eigen personeel wilt verdedigen maar dit is gewoon lachwekkend. Het test modem is pas ontvangen nadat ik weer een verbinding kreeg, dushet probleem met de lijn was toen al opgelost. Voor deze tijd was er helemaalniets uit te lezen op de lijn (zoals aangegeven door de helpdesk) hierdoor konik zelf ook niets oplossen/analyseren. Het feit dat mijn eigen modem andere waarden meet geeft aan dat het eenmodem van een andere fabrikant betreft. Niet dat er problemen zijn. Het klapperen/flapperen van de lijn kwam omdat er minder dan 0.3mbitoverbleef met de linksys configuratie(zo ook met de fritzbox op ‘kwaliteit’ instelling).Dit heb ik zelf na korte analyse geconstateerd en gevraagd om het terugverhogen van de snelheid, waarmee het probleem helemaal verholpen is. In ieder geval bedankt voor uw reactie. <<ceesv>> PS denk/hoop dat ze met flapperen>> Klapperen bedoelen. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen