Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Kan iemand mij vertellen hoe ik de oscam in mijn ontvanger kan bijwerken (maxdigital xp 1000) en welke versie ik moet hebben? de  versie via de feed is 1.20 unstable svn build 0  en 1094 kb groot.

Als ik de bin wil vervangen kom ik op internet alleen maar bestanden tegen van rond de 300 kb.

ik zie ook veel verschillende versies o.a oe1.6 oe2.0.

Als ik deze download en overschijf dan kan ik oscam niet openen.

aangepast door planetbitworld

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Geplaatst:

Zelfde vraag als planetbitworld.

Daarbij komt nog eens dat ik een orginele tntsat kaart heb die ik niet geconfigureerd krijg! Heb me suf gezocht op allerhande fora ..

Als iemand een stapsgewijze handleiding voor een xp1000 met openpli 4.0 heeft, zou dat een grote hulp zijn.

groetjes,

Ramses 

Geplaatst:

Moet je niet gewoon de oscam file in /urs/bin overschrijven?

Ik weet het niet zeker hoor.

Evt de oude eerst saven...

De nieuwste kun je via streamboard downloaden.

Wel opletten dat je de juiste pakt.

Geplaatst:

Moet je niet gewoon de oscam file in /urs/bin overschrijven?

Ik weet het niet zeker hoor.

Evt de oude eerst saven...

De nieuwste kun je via streamboard downloaden.

Wel opletten dat je de juiste pakt.

Klopt gerard, als je daar zoekt naar oscam, die verwijderen, of naam veranderen... dan nieuwe er plaatsen en de naam invullen.

Oscam herstarten via softcam menu!, niet via de webif  van oscam zelf.

Dat er versie's zijn die andere grote hebben, komt omdat je zelf kan kiezen wat je in je build doet, bijv ssl, modern webif, verschillende kaarten ondersteuning...

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de uitleg! Toch nog enkele vragen:

1) Hoe krijg ik deze Oscam 8906 via OpenPli 4.0 geïnstalleerd want het is geen ipk bestand? Diegene die op de box staat is een 86XX versie die ik via de plugins heb erop gezet.

2) is er niemand die zijn werkende bestanden kan opsturen zodat ik, indien nodig, enkele parameters moet veranderen?

Daar lijkt mij niets illegaal aan. Ik heb een betaalde orginele TNTSAT kaart die ik via mijn xp1000 aan de praat wil krijgen. That's all!

Op verschillende, ook franse, fora staat vanalles geschreven wat niet functioneert en weinig consistent is.

Alvast bedankt!

Ramses

aangepast door ramses55
Geplaatst:

Inmiddels is het bij mij gelukt.

Ik heb telkens de xp1000 opnieuw opgestart naar het vervanging van de cam.

Dit keer heb ik de xp1000 helemaal uitgezet met de schakelaar en nu start de nieuwe oscam wel op.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...