Ga naar inhoud

Geen signaal [Nederlandse (publieke) zenders]

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel vertoef ik in Spanje aan de Costa Daurada. Voor de
ontvangst van televisie-/radio-signalen ben ik aangewezen op de volgende
attributen:

Een Salora TV, een Xsat DV3 ontvanger, een ovale schotel met
enkele lnb, gericht op de Astra 19°2
Oost 11778 MHz Vertikaal 27500. Mijn abonnement bij CanalDigital is een recreatiepakket,
dat ik ook in NL probleemloos gebruik, zij het met andere apparatuur.

Ik was hier in mei/juni ook en had toen met dezelfde
apparatuur, met name de Xsat-ontvanger, geen problemen met de ontvangst van de
Nederlandse publieke zenders en de RTL-zenders, e.d.

In het Menu Installatie geeft het onderdeel
<Plaatsbepaling antenne, Zoeken met handmatig stoppen> de volgende
signaalwaarden aan: Signaalniveau in %: 98 en Eb/No (dB) schommelend tussen de
5,4 en 6,8 aan.

De Nederlandse publieke zenders, alsook de BVN-zender geeft
in beeld slechts de melding <Geen signaal>. Duitse zenders ontvang ik wel
scherp en duidelijk!

Wat doe ik fout; ik ben een leek op dit gebied.

Geplaatst:

Ik zou eens kijken of de ontvanger op de goede frequenties zoekt naar zenders...

Canaldigitaal heeft op de astra 19 oost volgende transponders in gebruik, die je dus met scannen:

11023 Hor SR 22000 FRC 5/6  (een vrij te ontvangen zender op deze freq. is RTS sat uit Servie

12515 Hor SR 22000 FEC 5/6 (een vrij te ontvangen zender is BVN)

12722 Hor SR 22000 FEC 3/4, DVB-S2 8PSK, geen vrij te ontvangen zenders, en gecodeerd alleen maar belgische zenders en National geographic... maar je hebt een HD receiver nodig hiervoor)

Ik ken die Xsat DV3 niet, en kan er niet gelijk iets over vinden om te weten of het een HD receiver is of niet... maar de 11023 en 12515 moet hij in ieder geval wel kunnen vinden, en je kan het controleren door de genoemde FTA zenders te bekijken.

succes!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Dankjewel Sprietje en Sverige, Maar met alle respect voor jullie kennis [mede gelet op de gebruikte technische termen] heb ik al jullie suggesties, voorzover ik daartoe op de Xsat de instellingen kon vinden en aanpassen, uitgeprobeerd zonder resultaat.

Opmerkelijk voor mij blijft dat ik in mei/juni van dit jaar de satelliettuner en overige apparatuur heb gebruikt, er niks aan instellingen heb veranderd, via <plaatsbepaling antenne> het meest sterke signaal vond en vervolgens geen beeld kreeg, wel Duitse en Engelse zenders.

Uiterard heb ik ook de heractivering van de smartcard gedaan, maar daar kon het niet aan liggen want bij vertrek uit NL op 1/9 functioneerde de card nog in een Denson-ontvanger.

De Xsat zal geen HD ontvanger zijn, want ik denk dat die circa 8 jaar oud is.

Kan het zijn dat ik i.v.m. technische wijzigingen aan de zijde van CanalDigitaal een duo lnb nodig heb?

Geplaatst: (aangepast)

Voor de 2 eerste frequenties heb je geen HD nodig.... Ik kijk ook NL 1,2 en 3 en heb geen schotel op 23.5 oost staan ;)  hoeft dus helemaal niet.

Even nagaan of je wel op de goede satelliet uitgericht staat...

Je schrijft dat je de "duitse zenders" ontvangt...

Das Erste is er dus waarschijnlijk een van... Heb je die op 11836 Horizontaal? of zit die op 11541 Vertikaal??

In het eerste geval zit je op de goede satelliet, de Astra 19 oost, in het 2e geval sta je op de Hotbird op 13 oost gericht. Je moet dan de schotel wat verder oostwaarts draaien...

Ik stel voor dat je altijd eerst ongecodeerde zenders probeert, dat sluit smartcard problemen uit :)

zit je op de goede satelliet dan moet je RTS Sat en BVN kunnen ontvangen...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen