Ga naar inhoud

Windows 8 opschonen met welke goede software

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik werk ook al sinds eind 2009 met Windows 7 en het is bij mij niet trager geworden en werkt als een tierelier, als je nu alweer Windows 8 moet herinstalleren pas ik gewoon lekker voor dat os en blijf Windows 7 gebruiken(Dit gevoel had ik er toch altijd al over).

Het bewijst gewoon weer dat nieuw niet altijd beter hoeft te zijn.

Je neemt ook van elke gelegenheid gebruik om Windows 8 af te kraken.

Elke OS zal vervuilen in de loop van de tijd en dat hangt puur van het gebruik af en vooral hoeveel programma's je installeert en weer verwijderd. Wat ook zeker meespeelt is dat er gewenning optreedt. Wat is langzamer? 

Als je bijvoorbeeld voor het eerst een SSD geïnstalleerd hebt "schrik" je van de (opstart) snelheid. Windows 8 start dan gewoonlijk binnen 10 seconden op, Windows 7 zo rond de 20 - 25 seconden.  Programma's laden ook veel sneller. Na verloop van tijd went dit en vind je het normaal. Je waardeert de snelheid pas weer als je achter een andere pc kruipt die vanaf een ouderwetse harde schijf werkt. Na pakweg een half jaar vind je die opstarttijd zelfs traag worden, terwijl als je gaat meten hij misschien 11 seconden is geworden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Zo nu en dan moet je wel eens alles opnieuw installeren... Ik heb afgelopen november mijn win XP opnieuw geinstalleerd... die was van januari 2007, maar ik kreeg wat foutmeldingen hier en daar... binnen 1 dag is alles weer prima, en het voordeel is dat er overbodige ballast verdwenen is. De opstartsnelheid is sinds de nieuwe installatie wel sterk verbeterd vind ik...

Ik gebruik ook registry mechanic en ccleaner om de boel schoon te houden.

Snelheid went inderdaad... Als je een poos rustig door Zweden rijdt met een lage snelheid, en je rijdt dan in Duitsland 130 km/u lijkt het of je bijna opstijgt... alles is relatief  omgekeerd heb je dat ook.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik neem dit allemaal mee in mijn overweging.

Geplaatst:

Het grappige is dat een vervuilde registry een zeer verwaarloze invloed heeft op de snelheid van de pc....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik snap het niet helemaal. Je hebt net W8 en je moet nu al de boel opnieuw installeren? Ik draai al 5 jaar W7 zonder herinstallatie.

is wel een goed punt dat je aanvoert sammie,

maar zoals altijd, een en ander is ook afhankelijk van de wijze van gebruik en die instellingen gebruiken of niet welke sowieso al een en ander >schoon< houdt.

geschiedenis opslaan of niet, temporary internet files wissen bij het afsluiten van de browser, etc er zijn er meerdere.

op een multigebruiker PC (met ma pa en de kinderen als gebruiker) loopt het wel op

als je zelf bij andere gebruikers eens meekijkt (op wens of op verzoek) dan rijzen je de haren te bergen.

wil niet Henri Aalten als vraagsteller daarmee opzadelen, (dat effect van onzinnig gebruik) maar ik spreek wel uit ervaring.

a ) een PC wordt niet langzamer, de PC moet echter wel heel vaak steeds meer inladen aan gegevens gedurende de tijd dat ie in gebruik is. Ook het meest gebruikte zoals de mail. En alles op je desktop plempen.

vooral als er niet gesorteerd en opgeruimd wordt gedurende de rit.

Indien je Ccleaner gebruikt, zie je per user / per week gebruik heel wat rommel.

Kan Ccleaner ook aanbevelen, ook op windows8

ciao

Second Life

Mungo Parker

• 2 weken later...
Geplaatst:

Handmatig verwijderen

De inhoud van de volgende mappen kan ook handmatig worden geleegd (het is
daarvoor wel noodzakelijk dat eerst de beveiligde besturingssysteembestanden en
verborgen bestanden zichtbaar zijn gemaakt via het onderdeel Mapopties
van het configuratiescherm, tabblad Weergave). De belangrijkste mappen
met te verwij­deren (verborgen) bestanden staan op de volgende locaties:

C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Temp

C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Temporary Internet Files

C:\Documents and Settings\inlognaam\Local Settings\Geschiedenis

C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\Temp

C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\Temporary Internet Files

C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\Geschiedenis

C:\Documents and Settings\LocalService\Local Settings\Temp

C:\Documents and Settings\LocalService\Local Settings\Temporary Internet Files

C:\Documents and Settings\LocalService\Local Settings\Geschiedenis

C:\WINDOWS\Temp

EN ALS JE daarna in   SERVICES.MSC in uitvoeren superfetch uitschakelt   dan gaat ie echt weer beter.

DIT RUIMT ZEER ZEKER JE PC OP EN WERKT OOK WEER BETER.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...