greekfalcon Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Hallo, is het mogelijk/verstandig om twee twin LNB's (nog aan te schaffen Inverto Black Ultra's) aan te sluiten via een (beide nog aan te schaffen) Spaun SAR411WSG en een Spaun SAR212WSG op mijn twin tuner VU+ Solo2. Momenteel gebruik ik twee losse LNB's (voor Astra 1 en Astra 3) die via een Anttron DiSEqC op tuner B van de VU zijn aangesloten. Tuner A is doorgelusd naar tuner B. Ik moet nog een tweede kabel aanleggen. De reden dat ik dit zo wil doen is het openhouden van de mogelijkheid om later de Hotbird op 13 oost in de 4/1 Spaun erbij te prikken door een van de losse LNB's op de multirail erbij te plaatsen. Mijn locatie is Griekenland en de LNB's kunnen ver genoeg uit elkaar geplaatst worden, dit is nu ook het geval. Is het overigens nodig de niet gebruikte aansluitingen op de 4/1 DiSEqC 'af te doppen' om vocht buiten te houden? VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
mebo870 Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Als je 2 (+ 3de reserve) lnb's twin wil gaan gebruiken moet je 2 x een 4/1 diseqc nemen. Voor elke tuner 1 diseqc 4/1 The key to happiness. Stay away from idiots
Sprietje Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 (aangepast) Vier twin-lnb’s sluit je zo aan op twee tuners. Je hoeft de niet gebruikte aansluitingen niet af te doppen voor eventueel vocht. Regen kan er niet in via de onderkant van de behuizing. Ja in Griekenland heb je ruimte genoeg voor de lnb's. Daar staan ze maar liefst 34% verder uit elkaar dan in Nederland. 8 september 2013 aangepast door Sprietje
greekfalcon Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Geplaatst: 8 september 2013 Sprietje, wellicht begrijp ik het antwoord niet, maar mijn vraag was of ik twee twin LNB's kon aansluiten op mijn VU+ Solo2, van elke twin LNB één kabel naar de 4/1 en één naar de 2/1 en daarna van elke diseqc een kabel naar de VU+, voor elke tuner 1 kabel. Ik hou dan in de 4/1 diseqc twee aansluitingen over voor als ik op een later moment een (single) LNB erbij wil zetten voor de hotbird. Ik spaar op deze manier 10 euro uit (1X diseqc 2/1 en 1x diseqc 4/1) i.p.v. 2 diseqc's 4/1). Dit zelf teruglezend ben ik misschien te zuinig maar ik wilde weten of dit kon. VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
greekfalcon Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Geplaatst: 8 september 2013 Sprietje, dat is inderdaad wat ik bedoelde. Bedankt voor het meedenken. VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2 Spaun Diseqc switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen